Ik weet het niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanna

Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 19:38

Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik nou wel of niet een topic zou openen, maar ik heb jullie raad nodig dus heb ik het toch maar gedaan.
Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden.

Ik zal het even uitleggen. Sinds ergens in november ben ik best wel veel aan het smsen met een jongen die bij mij op school zit, en waar ik goed mee bevriend ben.
Hij zit ook bij ons in de vrienden groep en we kunnen het heel goed met elkaar vinden. Na een tijdje, ergens in december vertelde hij dat hij hij leuk vond en verliefd op me was, maar ik wist niet wat ik ervan vond dus ben er niet echt heel erg op ingegaan. Toch begon ik hem ook wel leuk te vinden enzo, en het was ook heel gezellig met hem op school.
We zeiden de hele tijd ook wel dat we een keer wat met z'n tweeën moesten gaan afspreken en dat kwam er uiteindelijk van in de kerstvakantie.
De eerste keer kwam hij bij mij thuis, want ik was alleen thuis. We hebben gezellig film gekeken en gekletst en verder was er niet zoveel gebeurt, alleen aan het eind een afscheidskus.
Een paar dagen erna gingen we samen met mijn beste vriendin en een vriend van ons die elkaar ook wel zien zitten bowlen. Dat was ook heel gezellig, lekker gepraat en veel lol gemaakt. Toen hij me 's avonds naar het station bracht hadden we ook gezoend. Daarna was het kerst, en heb ik hem een week niet gezien, wel gewoon elke avond gesmst.
Die week erna gingen we met z'n tweeën naar de bios, dat was ook heel gezellig, en toen hadden we dus weer gezoend.
Ik begon hem steeds leuker te vinden, maar ik wist niet of ik nou al echt wat wou of niet.
Die dag erna was het oud en nieuw, en dat gingen we 's avonds bij hem thuis vieren. Dat was heel gezellig, maar toch ik begon weer een beetje te twijfelen wat later wel weer helemaal weg was. Het was heel laat geworden, want we gingen om 4 uur een film kijken die rond 6 uur afgelopen was. Onder de film zat ik naast hem, en hij had helemaal arm om mij heen enzo, en ik kon lekker tegen hem aan zitten als er weer een eng stukje kwam. Om half 7, 7 uur gingen we slapen, en die middag weer naar huis. Ik bleef die dagen erna gewoon met hem smsen, maar ik had het best wel druk, en hij moest vaak werken dus zag hem daarna voor het eerst weer op school.

Ik begon weer heel erg te twijfelen of hij mij wel leuk vond, en of het wel wat zou gaan worden. Die maandag werd het alleen maar erger, want op school was het ineens helemaal anders. Het was weer zoals voor de vakantie alsof er niks gebeurt was, en daar baalde ik heel erg van. Ik heb die avond ook geprobeerd erover te beginnen en ook gezegd dat ik ervan baalde dat het weer zo anders was, en hij baalde er ook van zei die. Ik hoopte dat het die dag erna anders zou zijn, het was iets beter we praatte wat meer maar nog steeds heel anders dan in de vakantie. Ik wist het echt niet meer, en die avond ben ik met hem gaan praten. Ik heb gevraagd hoe hij wou dat het verder zou gaan tussen ons. En hij zei dat hij het niet wist, en vroeg wat ik wou. Ik zei ook dat ik het niet wist, omdat ik gewoon zo erg aan het twijfelen ben. Toen zei hij, dat hij me wel heel erg leuk vind maar niet wist of hij nou al wel toe aan een vriendin was enz. Dat snap ik ook wel, want dat heb ik zelf ook. Maar ik heb zoiets, van mij hoeft het niet gelijk zo te zijn dat we verkering hebben, en dat we gewoon een beetje rustig aan kunnen doen en zien of het wat word, maar dat ik dan wel wil weten waar ik aan toe ben. Dat snapte hij ook, en we hebben besloten dat we er beiden gewoon goed over na moesten denken over wat we nou wilden. Hij heeft een paar nachten er niet goed van kunnen slapen, en ik maakte me zelf overdag helemaal gek ermee dat ik de hele tijd chagrijnig was. Er waren wel dagen dat het best gezellig was en ook best wel goed ging, maar niet zoals ik gehoopt had. Die vrijdag had ik nog gevraagd of hij het al wist, maar hij wist het nog steeds niet, en ik ook niet. Die zaterdag ben ik bij hem thuisgeweest, was ook heel gezellig lekker gepraat en tv gekeken, en aan het eind een afscheidskus. Die maandag was het weer zoals de andere dagen op school, en ik baalde er weer van. Die dinsdag was het een stuk leuker en gezelliger en veel lol gemaakt. Gisteren was begon ik weer heel erg te twijfelen, en op msn een beetje een stroef gesprek gehad, maar 's avonds toen hij nog smste was het wel weer leuk en gezellig. Vandaag was het ook weer niks bijzonders op school, het was zoals alle andere dagen maar wel gezellig. En ik weet nu echt niet meer wat ik wil en wat hij wil.

Elke keer als ik denk dat ik het al wat zekerder weet, is het die dag erna weer gelijk weg en begin ik zo erg te twijfelen. Ik wil graag wat vaker wat hem hem afspreken, maar dat kan ook haast niet, want vrijdags en zaterdags 's avonds werkt hij en doordeweeks is nou ook niet echt de handigste moment om wat af te spreken.
Wat er ook in meespeelt, is dat mijn nicht wat ook een hele goeie vriendin van mij is ook veel met hem smst en op msn met hem praat. Elke keer als ze samen lol aan het maken zijn voel ik jaloezie naar boven komen, omdat ik bang ben dat hij niks meer met mij wil maar voor haar kiest. Ik vertrouw haar wel dat ze niks met hem wil maar toch.. die gevoel blijft maar komen. Soms denk ik als ik zo aan het twijfelen ben dat we maar gewoon vrienden moeten blijven, maar dan daarna gelijk weer dat ik dat niet wil en dat ik hem niet kwijt wil.
Ik word er nu zo wel een beetje gek van dat ik zo aan het twijfelen ben, en mijn zelfvertrouwen gaat er ook echt niet op vooruit. Ik weet dus niet wat hij wil, maar ik weet het zelf ook niet. Als ik zeker zou weten dat hij wil dat het wat word is het voor mij ook een stuk makkelijker. Maar ik wil hem er niet de hele tijd mee lastig vallen door te vragen of hij het wel weet en ik heb zoiets van dat hij er zelf ook maar mee moet komen, ik ben er tot nu toe altijd over begonnen.

Sorry voor het lange verhaal en nog bedankt voor het lezen. Maar ik weet niet meer wat ik moet doen, en ik moest het echt even kwijt. Ik hoop dat iemand raad voor me heeft.

Groetjes Nanna

meintje

Re: Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:08

als je nou voor jezelf eens een beslissing neemt en jezelf ook naar gedraagt. asangzien hij waarschijnlijk niet morgen met een antwoord komt heb je dan even de tijd om te ervaren hoe je je daarbij voelt. voelt t niet goed, dan is dat niet de juiste beslissing en weet je ook waar je aan toe bent. tegen de tijd dat hij dan weet wat ie wil, weet jij het ook. en voelt het wel goed, kun je hem dat ook melden en hoef je niet meer te wachten tot hij wat laat horen.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:18

Dankjewel voor je reactie! hier heb ik wat aan. Ik vind het zelf alleen zo moeilijk om te bedenken wat ik nou wil. Want vaak als ik denk dat ik het weet slaat het daarna ineens om in het tegenovergestelde.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:20

ja dat snap ik, maar je houd gewoon 1 gedachte vast. een dag of wat zeg maar. voelt dat niet goed doe je het zelfde met de andere optie...

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:23

Ja misschien wacht hij tot jij doorpakt. Hoe zit het met je gevoel, vind je het fijn om hem te zien, is hij de leukste jongen die je kent, is niemand leuker dan hem? Je zegt dat je wel jaloers voelt op sommige momenten, voel je ook vlinders als je hem ziet? Verder ga ik met meintje mee, ga je gevoel achterna, maak een beslissing en kijk of je je daar fijn bij voelt :)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:29

Okee, dankjewel!

Hij is wel een van de leukste jongens die ik ken, er is nog een jongen die ook wel leuk is maar dat is gewoon echt een vriend en meer ook echt niet. Hij is heel spontaan enzo, niet een van de knapste maar dat vind ik niet belangrijk. Ik vind het fijn om hem te zien, en 's weekends zie ik er ook echt naar uit om hem 's maandags op school weer te zien. Ik voel niet echt vlinders als ik hem zie ofzo, maar wel bijvoorbeeld onder die film met oud en nieuw.

Ik ga het proberen, en kijken wat het word. Jullie horen wel hoe het afloopt.
Als iemand anders nog meer tips heeft hoor ik het graag!

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:44

Zo weer even een update.
Twee weken geleden had ik voor mezelf dus besloten om er voor te gaan, maar het veranderde niet echt. En hij zat nog steeds heel veel met dat andere meisje (mijn nichtje ik noem haar even R) te praten en lol mee te maken. Is opzich niks mis mee, maar toch vond ik het niet leuk.
En ik heb een paar keer aan haar gevraagd of hij haar niet leuk vond ofzo, maar elke keer bleef ze maar zeggen, nee we zijn gewoon goeie vrienden.
Ze konden goed met elkaar praten vertelde ze, is niks mis mee maar toch ik had een vermoeden dat er wat meer was.
Vorige week had ik nog gevraagd wat hij nou wilde, en hij zei dat hij het niet wist, en dat hij ook niet wist of het zin had omdat wij waarschijnlijk gaan verhuizen( over een half jaar maargoed..)
Ik had toen al zoiets van nou als het je alleen daarom gaat dan hoeft het van mij niet meer.
Als R en hij aan het praten waren ofzo probeerde ik ook wel is gewoon mee te praten en gewoon mee te doen, maar dat lukte gewoon niet.
Afgelopen vrijdag was ik er helemaal klaar mee, en ik dacht als hij wil dat het wat word mag hij er heel wat voor gaan doen.
Ik wachtte ook tot hij smste voor ik smste en hij begon vrijdag dus met smsen maar ik zei toen dat ik ging slapen, ik had geen zin meer om verder te smsen.
Zaterdag was ik de hele dag met R aan het kijken bij een open dag van een school, en het was heel gezellig heb het met haar ook nog veel over hem gehad.
Die avond smste ik hem niet en hij begon ook niet dus het bleef de hele avond stil. Zondag wel even op msn gepraat en 's avonds even gesmst maar niet veel.
Maandag begon school weer, en het ging weer precies zoals de dagen ervoor. R en hij hadden alleen maar aandacht voor elkaar, de rest begon het ook al op te vallen. Ik heb hem helemaal geen aandacht gegeven en het gewoon gelaten voor wat het was. Die avond ook niet gesmst ofzoiets.
En vandaag was nog het ergste. De hele dag zaten ze naast elkaar stonden ze naast elkaar of tegen elkaar aan, ook hand in hand en alles.
Al mijn andere vriendinnen zagen het ook en vonden het zo gemeen van hem. Ze waren haast nog bozer op hem dan ik was := .
Ik weet niet maar ik vind het heel moeilijk om mezelf dan boos te maken, ik vond het natuurlijk niet leuk en heel erg gemeen van hem maar het kon me aan het begin ook niet zoveel schelen. Maar het ging de hele middag zo door en ze zaten 3 meter van mij af dus ik kreeg alles heel mooi mee. Uiteindelijk was ik echt helemaal opgefokt en ik trilde er gewoon van. De hele Olc had het erover en dat hadden ze heus wel door.
Gelukkig was hij eerder vrij en hoefde ik er ook niet meer tegen aan te kijken.
Later zeiden ook mijn andere vriendinnen waar zij bij stond: dit verdien je echt niet enzo.
Ze weet hardstikke goed waar het overgaat en dat ik het niet leuk vind.
Ze voelt zich er schuldig over dat kan je heel goed zien maar toch blijft ze doorgaan.
Ik kan me er alleen heel erg boos over maken dat ze er ook nog op ingaat, ze weet hoe hij is.
Ik laat ze ook mooi met rust, hij is het niet waard om er drama over te maken.
Ik vind het alleen zo banketstaaf dat hij het doet, dat het een hele goeie vriendin en mijn nichtje is, en dat ze het notabene doen waar ik drie meter van af zit op school.
Ik voel me er ook best wel poedersuiker over maar het is echt niet zo dat ik hem terug wil.
Als ik dit zo aan het typen ben voel ik me weer boos worden.
Ik was net een paar liedjes aan het luisteren en een stukje van een songtekst van een liedje van marco borsato vind ik er wel mooi bij passen:

Natuurlijk is er steeds een nieuw begin
En je vindt altijd iemand anders
Maar als je gaat
Hoef ik je niet meer terug te zien
Dan weet ik zeker
Dat jij me niet verdiend

Dankjewel voor het aanhoren van mijn verhaal :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:58

Wat vervelend.. Maar tis nu dus helemaal over?

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:01

Ik vind hem echt niet meer leuk, maar ik vind het wel banketstaaf dat hij zo opeens overgaat op mijn nicht/vriendin. En het was al veel langer aan de gang het is alleen nu pas dat ik er helemaal klaar mee ben.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:02

Goed gesprek met die nicht voeren denk ik zo!