Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Kristie schreef:De gordijnen zijn dus nog niet opgemeten en besteld? Volgens mij is het idd een zaak van klantvriendelijk zijn. Als de winkel de gordijnen echter al besteld heeft, dan begrijp ik wel dat ze hier niet blij mee zijn...
Ben je al bij de klantenservice geweest om de boel uit te leggen?
edit danielle zegt het zelfde
Citaat:1. Kan een consument na de koop kosteloos annuleren?
Nee, koop is koop. Dit kan alleen bij colportage (=koop aan de deur) of koop op afstand (bijvoorbeeld via internet). Hier heeft men een bedenktijd van respectievelijk 8 en 7 dagen. Indien de consument al van de op- of aflevering in kennis is gesteld, is deze een schadevergoeding van 50% verschuldigd. Is dit niet het geval, dan bedraagt de schadevergoeding 30%. Deze percentages zijn de zogenaamde annuleringskosten.
. Marieke_K schreef:Maar heb je een orderbon of aankopbon gehad? Zo niet, dan heb je ook nog niks besteld en weet je nog niet precies hoeveel het gaat kosten (dat weet je bij gordijnen toch pas als ze het hebben opgemeten?)
Contango schreef:Maar ik heb dus niet echt een poot om op te staan als ze echt moeilijk gaan doen?

Jess1435 schreef:Voor zover ik weet heb je niet echt kans om dit terug te draaien. Je bent een overeenkomst aangegaan en je wil en verklaring waren hierbij geldig waarschijnlijk zonder dat er wilsgebreken waren (geestelijk gehandicapt, minderjarig, schizofreen enz.).