Ik ben afgelopen 4 juli getrouwd. Even dacht ik dat automatisch mijn adres zou veranderen van mijn ouders adres naar die van hem, maar dat bleek al snel niet zo te zijn. Geen probleem. Ze kunnen ook niet ruiken wie bij wie intrekt natuurlijk.
Nu begon mijn frustratie al bij mijn paspoort maken vorige week. Het is nieteens normaal je mans achternaam in je paspoort te zetten! Dus dat moet je extra aangeven. (ik kan nieteens pakjes van het postkantoor halen nu, omdat er een andere achternaam op mijn ID stond)
Prima, en schijnt al heel lang zo te zijn, maar dat had ik niet verwacht.
Ik ben niet Jansen maar Pietersen, echtgenoot van Jansen. (schijnen ze in het buitenland ook niet te snappen zei mijn moeder later)
Primaprima allemaal, maar ik wilde ook graag mijn adres wijzigen. Hiervoor had ik dan het huurcontract nodig van mijn man.
Dus ik denk, vooruit, ik neem het mee met paspoort afhalen, en dan wijzig ik het dan.
En NU KOMT HET!
Vandaag kom ik aan, met het originele huurcontract van mij man. Ik krijg een nummertje van de vrouw aan de eerste balie, die ook voor de zekerheid nog even vroeg of ik een huur of koop contract bij me had. (niets meer dan dat!)
Na zo'n 50 nummers was ik aan de beurt.
Ik vertel de mevrouw dat ik mijn adres wil wijzigen en overhandig haar mijn gloednieuwe paspoort en het huurcontract.
Zegt ze doodleuk: " Mevrouw, u heeft toestemming nodig van de huurder dat u bij hem in gaat wonen"
IK BEN VERDORIE MET HEM GETROUWD!!!!
Maar nee, ik moest echt een formulier door hem laten invullen met zijn handtekening en kopie ID en dan weer terug komen, met huurcontract en dat formulier, en DAN mag ik mijn adres wijzigen!
GRRRRR...
(en ik heb die wijziging nodig! want ik moet mijn adres wijzigen bij mijn postbank zakelijk omdat ik anders mijn post niet krijg, maar dat adres moet overeen komen met het adres van de KvK en het adres van de KvK kan ik pas veranderen wanneer dit bij de gemeente is gebeurt!)
Ik word er echt heeeeel moe van!
Succes! 
Beter laat dan nooit zeg ik dan maar....