Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

miccamaaike schreef:Ik heb de opleiding Vastgoed en Makelaardij gedaan in Groningen (maar zit ook in Eindhoven, wat meer in de buurt). Is overigens wel een economische opleiding, maar kun je ook de meer praktische kant op (en dus niet de hele dag achter je bureau).
De opleiding was vroeger een onderdeel van de MER (Management, Economie en Recht), maar nu een zelfstandige opleiding. Opleiding is dus toegespitst op deze richtingen met een stuk vastgoed er bij.
Dan heb ik tenminste ongeveer een idee, want ik wil liever niet weer een verkeerde keuze maken

Ik moet eerlijk bekennen dat het mij opzich een leuke opleiding lijkt, maar dat je economie en recht krijgt dat houd mij alweer tegen, krijg dit nu ook in mindere mate(meer boekhouden), maar dat is dus de reden dat ik op economie en die richtingen zo erg ben afgeknapt, ik ben er erg goed in, maar vind het gewoon niet leuk. Vriendinnetje van mij doet trouwens ook de MER en ik kon sommige van haar examens zo maken terwijl ik de stof nog nooit had gehad
Vond het overigens wel leuker dan wat ik op het mbo krijg, maar ik wil niks meer met balansen enz te maken hebben

miccamaaike schreef:geloof niet dat ik dat echt heb gedaan... wel wat economische vakken die ik persoonlijk wat minder leuk vond (maar dat hou je toch altijd, geen een opleiding is perfect)
Succes met je zoektocht!! Je kunt ook wat meeloopdagen gaan doen, beetje sfeer proeven en kijken hoe het er aan toe gaat op de opleidingen.
En meeloopdagen is idd wel een idee, maar het probleem is dat je dan eerst een paar opleidingen moet verzinnen waar je dat wilt doen en dat weet ik dus nog niet... Ik heb al meerdere mensen in mijn omgeving gevraagd waar ze mij wel zien zitten, maar die weten het ook niet echt.