Wat hierna gaan doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Wat hierna gaan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 13:13

Ik doe nu een bbl opleiding voor niv. 3/4 in de administratie. Ik werk 4 dagen op de salarisadministratie. En ik zoek voor volgend schooljaar een hbo opleiding, als het kan eentje die evt ook in februari start. Plaats van school maakt niet zoveel uit, zolang het maar zuid-holland of noord-brabant is. (ik woon momenteel in breda, maar ga misschien verhuizen richting dordrecht) Ik ben al meerdere malen scholen afgeweest, maar wat mij leuk leek is al afgevallen omdat het toch niet was wat ik zocht. Ik zoek iets totaal anders dan wat ik nu doe, het liefste niet heel de dag achter een pc/bureau zitten. Ik heb er het geduld niet voor en vind het afschuwelijk. Ik heb hele brede interesses, beroepskeuzetesten enz. komt niks uit. Dus de meest vreemde opleidingen kan je bij mij mee aan komen zetten, maar ook gewoon de normale, misschien heb ik iets over het hoofd gezien, dus als iemand iets weet, ik hoor het graag, want ik kan echt nergens meer opkomen :)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 17:13

Iemand enig idee? :+ Alles wat niet richting economie zit ben ik wel benieuwd naar, dus als iemand zo'n studie volgt dan hoor ik het graag :D

miccamaaike

Re: Wat hierna gaan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:18

Ik heb de opleiding Vastgoed en Makelaardij gedaan in Groningen (maar zit ook in Eindhoven, wat meer in de buurt). Is overigens wel een economische opleiding, maar kun je ook de meer praktische kant op (en dus niet de hele dag achter je bureau).
De opleiding was vroeger een onderdeel van de MER (Management, Economie en Recht), maar nu een zelfstandige opleiding. Opleiding is dus toegespitst op deze richtingen met een stuk vastgoed er bij.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 17:19

miccamaaike schreef:
Ik heb de opleiding Vastgoed en Makelaardij gedaan in Groningen (maar zit ook in Eindhoven, wat meer in de buurt). Is overigens wel een economische opleiding, maar kun je ook de meer praktische kant op (en dus niet de hele dag achter je bureau).
De opleiding was vroeger een onderdeel van de MER (Management, Economie en Recht), maar nu een zelfstandige opleiding. Opleiding is dus toegespitst op deze richtingen met een stuk vastgoed er bij.

Welke vakken krijg je daarbij? :) Dan heb ik tenminste ongeveer een idee, want ik wil liever niet weer een verkeerde keuze maken ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:33

je krijgt vakken als economie, bedrijfskunde, makelaardijleer, taxatieleer, rechten, vastgoedkunde, etc.
ik zal eens even kijken voor een link van die opleiding in Eindhoven..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:35

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 18:19

Thnx, zulke informatie zoek ik dus eigenlijk, zodat ik een beeld heb van de vakken :) Ik moet eerlijk bekennen dat het mij opzich een leuke opleiding lijkt, maar dat je economie en recht krijgt dat houd mij alweer tegen, krijg dit nu ook in mindere mate(meer boekhouden), maar dat is dus de reden dat ik op economie en die richtingen zo erg ben afgeknapt, ik ben er erg goed in, maar vind het gewoon niet leuk. Vriendinnetje van mij doet trouwens ook de MER en ik kon sommige van haar examens zo maken terwijl ik de stof nog nooit had gehad :o Vond het overigens wel leuker dan wat ik op het mbo krijg, maar ik wil niks meer met balansen enz te maken hebben :=

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:00

geloof niet dat ik dat echt heb gedaan... wel wat economische vakken die ik persoonlijk wat minder leuk vond (maar dat hou je toch altijd, geen een opleiding is perfect)
Succes met je zoektocht!! Je kunt ook wat meeloopdagen gaan doen, beetje sfeer proeven en kijken hoe het er aan toe gaat op de opleidingen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:41

miccamaaike schreef:
geloof niet dat ik dat echt heb gedaan... wel wat economische vakken die ik persoonlijk wat minder leuk vond (maar dat hou je toch altijd, geen een opleiding is perfect)
Succes met je zoektocht!! Je kunt ook wat meeloopdagen gaan doen, beetje sfeer proeven en kijken hoe het er aan toe gaat op de opleidingen.

Thnx! Ik zoek zeker verder :) En meeloopdagen is idd wel een idee, maar het probleem is dat je dan eerst een paar opleidingen moet verzinnen waar je dat wilt doen en dat weet ik dus nog niet... Ik heb al meerdere mensen in mijn omgeving gevraagd waar ze mij wel zien zitten, maar die weten het ook niet echt. :+