met z'n allen een boek schrijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

met z'n allen een boek schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:22

jaja,...ik kreeg ineens een fabeltastisch idee :D (oftewel,.mijn fantasie slaat weer eens op hol haha :+ )
maar het leek me gewoon een heel leuk idee om met zijn allen een verhaal te schrijven en als het een beetje loopt het later uit te laten brengen in boekvorm.
wie doet er mee? het is de bedoeling dat iedereen minimaal 1 en max 5 zinnen schrijft en de volgende dan daar verder mee gaat.

ik zal wel vast beginnen:

lang,lang geleden,..toen het land nog woest was en de paarden zich vrij bewogen over de steppes,
was er een klein meisje dat.........

Anoniem

Re: met z'n allen een boek schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:25

Ik denk dat het voor een serieus boek verstandig is eerst te bepalen waar het in grote lijnen over gaat en bovendien grotere stukken te schrijven (bijvoorbeeld ieder 500 woorden ofzo). Op deze manier wordt 't al snel een spelletje waarbij de grap er nog wel een keer af is en het waarschijnlijk heel flauw wordt.

Wel een leuk idee overigens, alleen denk ik dus dat je het voor een serieus (goed) boek anders aan zou moeten pakken.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:27

Nouks schreef:
Ik denk dat het voor een serieus boek verstandig is eerst te bepalen waar het in grote lijnen over gaat en bovendien grotere stukken te schrijven (bijvoorbeeld ieder 500 woorden ofzo). Op deze manier wordt 't al snel een spelletje waarbij de grap er nog wel een keer af is en het waarschijnlijk heel flauw wordt.

Wel een leuk idee overigens, alleen denk ik dus dat je het voor een serieus (goed) boek anders aan zou moeten pakken.

het gaat niet zozeer om een goed boek te krijgen alswel om het samen te doen met een hoop bokkers,gewoon for the fun
niet iedereen is een goede schrijver,.maar 1 zin lukt meestal iedereen wel,.. vandaar... :D

Thats_Me

Re: met z'n allen een boek schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:19

Dat van 500 woorden vind ik wel een goed idee. Dan kan je zelf ook wat meer vertellen en een draai eraan geven :j

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:34

Thats_Me schreef:
Dat van 500 woorden vind ik wel een goed idee. Dan kan je zelf ook wat meer vertellen en een draai eraan geven :j

okiedokie,..meeste stemmen gelden. hier komt het beginnetje:(ben wel geen goede schrijver,.maar goed haha :+ )

lang,lang geleden,..toen het land nog woest was en de paarden zich vrij bewogen over de steppes,
was er een klein meisje,..dat zo wild als een jonge hengst was.
Zelfs normaal lopen was te gewoon voor het meisje,.ze rende,huppelde en sprong in het rond.
ze was anders dan de anderen,.die zich bezig hielden met voedsel verzamelen voor de winter.

Het meisje was liever alleen met haar eigen gedachtes die dag en nacht door haar hoofd heen fladderden,gedachtes zonder logische volgorde.
Het meisje negeerde alle blikken van de mensen om haar heen,zelfs haar ouders hadden de moed opgegeven om het meisje enigszins respect bij te brengen.