Snowboard broek, hoe lang?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Snowboard broek, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:04

Aan alle mensen hier die snowboarden: kan iemand mij vertellen hoe lang een goed passende broek moet zijn? Op welke hoogte hangen de uiteindes van de pijpen dan?

Ik heb lange poten en moet een broek hebben. Ik heb al moeite spijkerbroeken te vinden die lang genoeg zijn, laat staan een snowboard broek. Ik heb 1 winkel (gericht op de ski sport) gevonden die nog 2 exemplaren hebben liggen: tussen de 150 en de 175 euro. :wow:
An me hoela dus, zal wel zo'n groot merk zijn die ik niet ken, maar ik ga maar een weekje naar de sneeuw dus zo duur hoeft van mij niet.

Rachaell

Re: Snowboard broek, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:08

Snowboardbroeken zijn geloof ik vaak veel langer dan een skibroek, ze zijn vaak een beetje 'baggy'. Ik denk dat je gewoon nog ff door moet zoeken! :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:09

Ik heb alle sportzaken hier in de wijde omgeving al afgebeld. :\

Edit: daarom wil ik graag weten hoe lang zo'n broek moet zijn dat je nog fijn kunt snowboarden, ik heb een hele gave gezien, maar is ook weer de standaard-maat 38.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:11

Ik koop mn snowboardbroeken altijd zo dat ze met dat elastiek zegmaar over mn schoenen heen kunnen en ook zo blijven zitten en niet gaan schuiven :) Hij moet natuurlijk ook niet zo lang zijn dat je erop gaat staan :Y)

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:13

Ze moeten voor het snowboarden wel lekker groot zijn en zeker wel ietsjes langer dan je eigen lengte. Beetje moeilijk om uit te leggen :+
Indd niet zo lang dat je er op gaat staan, maar wel dat het elastiek op je schoenen zit!
Hmm, succes met het zoeken

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:19

Als je rechtop staat moet de broek net de grond raken, maar opzich maakt het niet zoveel uit als hij maar lekker zit en je goed kan bewegen. Mijn broek is veeeelste groot maar ik heb er geen last van, ik vind het zo juist het lekkerst zitten.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:26

Ik heb hetzelfde probleem en heb nu 1 broek, officieel een herenmodel maar ach, baggy mag :), en 1 damesmodel. De damesbroek is eigenlijk iets te kort (hangt 4 cm van de grond) maar met snowboardschoenen aan en alles maakt dat eigenlijk niet echt uit vind ik, ook zit deze strakker om mijn billen heen dan het herenmodel maar eigenlijk vind ik dat weer fijner zitten. Je moet wel elastiek in de pijpen hebben zitten aan de onderkant anders komt de sneeuw te makkelijk in je broek, hahaha.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:15

omdat je schoenen ook best groot zijn mag je broek wat op de grond komen als je hem aanhebt. Die van mij komt best wel veel op de grond haha! snowboarden is een stoere sport, dus baggy is leuker dan een te korte of strakke broek! :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 11:07

Ja leuk, als je een normale maat hebt... |(
Ik ga dus never nooit een broek vinden die tot op de grond hangt.. :(

Die coole (wintercamouflage!) maat XL heeft een binnenbeenlengte van 88 cm. En maat XL is echt het grootste wat ik aan kan wat betreft de kont. Is dus veels te kort, hoef ik niet eens te proberen. :(

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:14

mannenbroeken zijn vaak wat langer en breder. ik heb maat 38 maar loop ook in een mannenbroek rond, omdat die lekker baggy was, en ik dat wel gaaf vind bij snowboarden! Probeer dat eens, ik denk echt dat dat wel moet lukken.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:32

@ gamblerscup. Ik heb ook altijd problemen met de broeken omdat mijn benen zo lang zijn :s Maar mannenmaten vallen meestal wel wat langer ;) Zo is mijn damesbroek maat XL maar mijn herenbroek maat L

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 12:11

Hm, dan ga ik maar eens passen in de sportwinkel, als ik een herenbroek kan vinden die lang genoeg ios en niet van de kont afglijdt, dan kan ik die maat wat goedkoper via internet gaan zoeken! Bedankt voor de tip!