terug gaan naar een vorig leven.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

terug gaan naar een vorig leven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 17:28

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die terug gegaan zijn naar een vorig leven, met hulp van hypnose of een ander manier.
Of hoe je hier over denkt en waarom je erover denkt, zou je dit wel eens willen doen en zo ja waarom, of geloof je er geen moer van dat dit kan?
Als er mensen zijn die dit gedaan hebben of iemand kennen die dit gedaan hebben, was daar dan een speciale reden voor?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:41

Ik ken iemand die dit gedaan heeft, hoe precies durf ik je niet te zeggen volgens mij dmv een of andere reading.
Het bleek dat ze in haar vorige leven gevangene was in een of ander oorlogskamp en daar uiteindelijjk is vermoord door verstikking
Daaruit kwam ook: mijn vader is met haar getrouwd omdat hij haar in het vorige leven heeft laten doodgaan ( heeft haar niet gered van de verstikking) en daaruit kwam ook: dat ze moeder is geworden van Anne omdat hij haar verzorgd heeft in haar vorige leven ( met dat hij geboren is, heeft ze dus haar schuld verrekent door nu voor hem te zorgen) Wat ze bij Jelte had te verrekenen weet ik niet, ze heeft die reading namelijk laten doen voordat ze zwanger/bevallen was van hem.

Nu ik het terug lees zie ik dat het behoorlijk vaag is.
Samengevat is het eigenlijk gewoon zo: ze is bij mijn vader omdat mijn vader nog een schuld had te verrekenen met haar uit zijn vorige leven, zei is bij mijn vader omdat zei ook nog een schuld had te verrekenen met hem uit haar vorige leven en hun kinderen heeft ze gekregen omdat ze daar ook nog een schuld mee had te verrekenen uit haar vorige leven.

Tja ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Wel vind ik het de reinste onzin dat ze kinderen heeft gekregen omdat ze bij hun een schuld had uit haar vorige leven, iedereen weet wel hoe je kinderen krijgt en dat staat toch echt los van het ''vorige leven''.

Wat hierboven staat en dus van mijn stiefmoeder komt vind ik werkelijk de reinste onzin die er bestaat en voor de rest ben ik er eigenlijk nog niet over uit.

Edit: Ze zijn nu getrouwd en daarmee heeft mijn vader dus ook zijn schuld verrekent.
Laatst bijgewerkt door Steph86 op 14-01-09 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:43

Ik geloof er wel in, bij mijn moeder ging dat niet goed(die had er nachtmerries enz van). Een vriend van mij doet regressietherapie, maar dat is bij hem gericht op zijn verleden. Zelf wil ik dat ook graag een keer uitproberen, het is alleen jammer dat het zo duur is, bij hem helpt het erg goed.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:45

Ik wil mijn moeder misschien zoiets cadeau doen. Dat je verteld wordt wat je deed/was/waar je woonde/ hoe je overleden bent in je vorige leven. Weet iemand hier een betrouwbaar adres? :)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:46

Iemand die regressietherapie geeft zou ik contact mee opnemen, je hebt zoiezo een intake voordat je dat gaat doen en dan zie je vanzelf of het klikt :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:49

Ik geloof dat de hersenen heel inventief en imaginatief kunnen zijn ;)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 17:50

Maar wat ik me afvraag, je komt dan heel sterkte emoties tegen (het zal niet het fijnste moment uit je vorige leven zijn dat je tegenkomt)
Zijn jullie dan niet bang voor de dingen die je gaat tegenkomen?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:52

Zonnebloem schreef:
Maar wat ik me afvraag, je komt dan heel sterkte emoties tegen (het zal niet het fijnste moment uit je vorige leven zijn dat je tegenkomt)

Ik denk dat je vooral sterk in je schoenen moet staan op zo'n moment en niet emotioneel een wrak. Ik ben er niet bang voor, zolang je het ook kan afsluiten met evt. een goede therapeut. Want zoals bij mijn ma die kreeg door die gebeurtenis s'nachts paniekaanvallen in bed.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:57

MacavityL schreef:
Ik geloof dat de hersenen heel inventief en imaginatief kunnen zijn ;)

Daar ben ik het mee eens ;) Alleen zijn sommigen dan wel héél inventief :o

Ik heb ooit een keer (mss al wel 10 jaar terug?) bij een paranormaal begaafd persoon gezeten (à la char ;) ). Hij wist erg veel over moi te vertellen! En uiteindelijk ging hij ook door over m'n ma en mij (m'n ma was erbij maar we kwamen voor mij). Wij zouden elkaar uit vorige levens kennen en ergen sin de sahara oid hebben gewoond. Alleen was het dan andersom, zij was het kind en ik was de moeder :D
Vond het wel leuk om te horen!

Wil ook ooit nog een keer regressietherapie doen, lijkt me heel erg interesant, ookal zou er misschien niets van kloppen. Er is een keer zo'n serie geweest bij nederland 1,2 of 3. Dacht nederland 1. Daar gingen ze ook met een willekeurig persoon 1 uitzending lang in het verleden duiken dmv regressie. n dan ging de presentator met die man/vrouw naar de plek waar ze had gewoond vroeger. Heel apart, sommigen wisten waar ze begraven lagen, anderen wisten exact de weg. Of ze voelden zich er erg thuis. Wisten waar ze overleden waren. Misschien kun je ia uitzending gemist het nog terug vinde, is paar jaar geleden. Vorige week dacht ik was er bij Jambers ook zo iemand die dat deed, die deed hypnose dacht ik. En die gehypnotiseerde vrouw deed helemaal "alsof" ze die persoon uit dr vorig leven was! Heel apart.

Zonnebloem schreef:

Het lijkt me wel erg heftig soms ja als je het op tv etc ziet. Denk dat je daarna ook wel ff rustig moet bijkomen :o Ligt er een beetje aan hoe stevig je zelf in je schoenen staat. Voor hetzelfde geld had je vroeger wel een prachtig leven :D Dat zou leuk zijn om te weten :j

Storm

Re: terug gaan naar een vorig leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:00

Dat programma heette 'Wie was ik' en was te zien bij de KRO in 2005

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:13

Hier ben ik ook erg geïnterreseerd in. Ik vraag me ook af of het nou echt is of niet.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:14

Ik geloof zeker in vorige levens en ook dat je die op bepaalde manieren kunt "herbeleven"
Ik ken iemand die in regressietherapie is gegaan omdat ze onverklaarbare angsten had. Deze bleken dus uit een vorig leven te komen..

Ergens zou ik ooit wel eens een regressietherapie willen doen, uit nieuwsgierigheid.. Maar aan de andere kant ook niet, misschien zijn er wel dingen waar ik niet mee geconfronteerd wil worden ofzo, dat ik die ooit beleefd/gedaan heb.
Misschien dat het er ooit nog eens van komt.. Als ik in dit leven ergens tegenaan loop waar ik een verklaring voor wil..

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:16

Red_Savage schreef:
Hier ben ik ook erg geïnterreseerd in. Ik vraag me ook af of het nou echt is of niet.

Wat is echt? Je kunt iig nooit verklaren dat het écht is.
Ik denk niet dat mensen hele levens kunnen fantaseren..
Zoals ik wel eens gelezen heb: Als iemand echt iets fantaseert, zal ie zich eerder als Napoleon, Cleopatra of weet ik wie voordoen dan als een "simpele" burger die overlijd in een oorlog ofzo..

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:21

Ik geloof er eigenlijk niet zo heel erg in, maar zou het wel een keertje willen proberen.
Misschien komt mijn liefde voor paarden wel uit mijn vorige leven :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:15

Ik ben er nog niet helemaal uit of het nu onzin is, gedeeltelijk waar of dat het gewoon bestaat. Ik blijf het moeilijke materie vinden...
ImkeTarek schreef:
Red_Savage schreef:

Wat is echt? Je kunt iig nooit verklaren dat het écht is.
Ik denk niet dat mensen hele levens kunnen fantaseren..
Zoals ik wel eens gelezen heb: Als iemand echt iets fantaseert, zal ie zich eerder als Napoleon, Cleopatra of weet ik wie voordoen dan als een "simpele" burger die overlijd in een oorlog ofzo..

Je weet half niet wat er allemaal in je onderbewuste zit opgeslagen. Onder de juiste invloed kun je idd wel een heel leven bijelkaar 'verzinnen' door dingen die je onbewust hebt opgepikt te vermengen tot een verhaal waarin maar zelden Napoleons, Cleopatras, Julius Ceasars of andere duistere figuren de hoofdrol spelen. Maar ook suggestie, bewust of onbewust ingegeven door diegene die het leidt kan een verhaal triggeren.
Ik heb zelf weleens regressietherapie gehad, maar weet nog steeds niet wat ik daarvan moet denken. Het heeft me, ondanks dat het ernstig realistisch was (maar dat zijn mijn dromen ook altijd, dus was op dat punt al niet overtuigd), nog niet overtuigt. Teveel dingen deden me denken aan stukjes uit films of plaatjes...

Aan de andere kant wil ik het idee van reincarneren ook niet uitsluiten, door verbazingwekkende verhalen die ik heb gelezen maar ook door wat ik zelf heb meegemaakt en waar ik nog steeds verbaast over ben.
Was mijn eerste reisje naar Engeland. We komen aan met de boot, verlaten de terminal en het voelde écht alsof ik naar huis ging (dat gevoel als je op vakantie bent geweest en dan op weg bent naar huis en je eigen straat inrijdt), alsof ik weer op eigen grond was...Zó'n apart gevoel...
Net zoals dat knagende gevoel van heimwee als ik dingen zie of lees over Mongolie, zodat ik dan echt de tv moet afzetten of dat boek moet wegleggen omdat ik er niet meer tegen kan.
Toen ik in een boek over een wereldreiziger een stukje las over dat die man zou eten bij een nomadische Mongoolse familie, zich afvroeg waar de groenten waren en die Mongoolse meneer lachend zei dat groenten voor varkens was ging echt het belletje rinkelen. Ik had dat kunnen zeggen... :D
Maar kan evengoed van alles wezen, hoor, tot een levendige fantasie aan toe, maar mocht het zo zijn dat dat iets met vorig levens te maken heeft dan snap ik iig waar die paardengekte vandaan komt... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:16

het lijkt me heel interresant om mee te maken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:20

Ik geloof er niet in, en vind dat je ook heel goed aan de slag kunt met wat vandaag gebeurt in plaats van te beuzelen over 70 jaar terug eerlijk gezegd....
Klinkt allemaal leuk moest het waar zijn, we willen gewoon een beetje belangrijker zijn dan die 75 jaar...

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:27

ik zou het dood en dood eng vinden
ik geloof stellig in een vorig leven.
maar ik wil het niet weten wat ik allemaal uit gespookt heb.
ik zeg zelf namelijk wel altijd dat ik napoleon ben geweest dus ik weet het niet :o

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:30

Ik liep een tijdje bij een soort psychologe (Deed kinesiologie) en zij dacht ook dat er bij mij zoiets aan de hand was. Ze ging dus toen ook proberen om d.m.v. hypnotherapie dat terug te roepen, maar helaas lukte het niet. :o Dit had ik eigenlijk ook wel verwacht, maar ik wou het eigenlijk wel heel graag! Ik lag daar zo een beetje naar haar te luisteren en te wachten tot er iets ging gebeuren, maar dan lukt het natuurlijk al niet meer. Eigenlijk ben ik veel te nuchter daarvoor, maar het zou heel fijn zijn als ik op dat moment had geweten waar al die sombere buien e.d. vandaan kwamen!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:35

haha, over 50 jaar kunnen we als we terug kijken naar ons vorige leven onszelf gewoon opzoeken op hyves! hahaha, of zouden ze geen namen kunnen geven? ;) wie weet tegen die tijd wel? ;)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:42

Lijkt me wel interessant om eens te doen.
Als klein kind had ik nog weleens commetaar op mijn moeder en begon in de zin altijd met; "vroeger toen ik moeder was..."
Ben wel benieuwd of dit echt zo geweest is.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:03

Heel interessant dit!

Ik weet niet wat ik moet geloven:
1. vorige levens zijn waar, omdat sommige mensen ergens nog nooit geweest zijn maar alles kunnen vertellen over een plaats wat allemaal klopt of kunnen heel goed pianospelen en zeggen dat ze een beroemd persoon zijn geweest en kunnen op kinderleeftijd heel veel vertellen over die persoon wat allemaal blijkt te kloppen...
2. of de hersenen kunnen bij personen die veel fantasie hebben, hele verhalen maken door: hun fantasie te combineren met eerdere herinneringen uit vb. films, verhalen etc.

Nu heb ik toen ik een jaar of 5 was ook wat raars meegemaakt en daardoor denkt mijn moeder dat die angst uit een vorig leven komt (nadat zij bepaalde boeken heeft gelezen denkt zij eindelijk heel veel duidelijkheid te hebben)

Ik zal je het vertellen:
Ik was altijd een vrolijk meisje die zong en vladderde als een vlindertje. Werd heel beschermd opgegroeid, had een rustige broer (1 jaar ouder) en woonde met ouders in een huisje waarvan de moeder hoofdlerares was geweest en vader was dokter. Ik had nooit rare dingen meegemaakt, werd goed verzorgt en hield toen al van paarden, op 4 jarige leeftijd zat ik al op een paard..
was dus een vrolijk meisje zonder angsten..
toen waren we bij vrienden van mijn ouders op bezoek, we speelden in de kamer van een dochtertje, mijn broer en ik kenden die 2 meisjes ook van onze leeftijd (5 en 6 jaar) we waren aan het spelen en gingen toen onder zo'n soort hoogslaper waar je een ruimte onderhebt (achter ene soort bureau ofzo wara een kastje voorzat die opeens klemde. Mijn broer, anja, marijke en ik zaten daar samen (er was genoeg ruimte en licht) maar opeens ging 'de knop' om (bij mij). Die andere 3 zaten gewoon rustig en ik raakte helemaal overstuur omdat ik er niet meer uit kon, was helemaal nat van het zweet droop van mijn gezicht en was de longen uit mijn lijf aan het gillen en die andere 3 zaten helemaal rustig en verbaast mij aan te staren.. Mijn ouders vertelden dat ze dachten dat wij luidruchtig aan het spelen waren, en 10 minuten later ofzo riepen ze ons.... maar wij kwamen maar niet (nee, omdat we vast zaten) dus kwamen ze naar boven om te vertellen dat we naar huis gingen.. toen zgen ze dat we vast zaten, en schoven het kastje opzij zodat we eruit konden...
Mijn moeder vond het heel raar dat ze mij niet kon troosten (normaal wel, bij gevallen ofzo etc.) ik bleef maar huilen en bang zijn en was dus kletsnat van het zweet.. die andere 3 waren rustig en was niets mee aan de hand..
Maar ik blééf en bleef maar huilen! ook nog een uur nadat we weer thuis waren, was echt totáál overstuur... mijn moeder kon mij deze keer helemaal niet bereiken was ergens ander met mijn belevenis en had mij later in slaap gehuild...

maar toen begon het... ik wilde nérgens meer 'in' Ik zou af gaan zwemmen en het ging heel goed, maar kon met geen mogelijkheid het water meer in! helemaal overstuur alsof je mij in een brandende oven zou stoppen... mijn moeder wist dat er iets veel ernstigers aan de hand was.... dat dit niet zomaar een angst was... en dwong mij dus ook niet in het water omdat ze voelde dat dit geen aanstellerij was (had ik ook nog nooit last van gehad) het ging nog veel verder wilde geen kleren meer aan, niets....

Ik was veranderd... speelde niet meer, zong en vladderde niet meer... maar zat verdrietig voor mij uit te staren... deed niets meer, speelde niet meer....
Dit was geen normaal kindergedrag....
mijn moeder probeerde wel zoveel mogelijk voor afleiding te zorgen... Ik kon dus niet meer naar school, mijn moeder wist niet meer wat ze ermee aan moest en dacht dat ze naar de Riagg (?) moest gaan..

(Iets daarvoor merkte ze ook dat toen we wandelden in het bos, dat ik niet meer vrolijk door het bos heen rende, wat ik altijd met mijn broer deed, dan liepen we een paar meter voor hen uit en huppelden een beetje... mijn broer deed dat nog wel maar ik wilde de hand van mijn moeder niet loslaten en zag achter elke boom een wolf en vond alles eng... )

Maar voordat ze naar de RIag wilde gaan, omdat ik dus nergens meer in wilde, geen kleren meer aan dus ook helemaal niet meer naar school enzo, zou ze nog één ding proberen:

Ze heeft mij met ontzettend veel moeite (omdat ik echt angst had) een oude pyjama aan getrokken en mij een schaar gegeven om mijzelf te 'redden' er uit te knippen...
Nadat dat gelukt was, bleef ik alsof ik in trans was, de pyjama hélémaal stuk knippen tot er millimeters over waren wat je niet kan knippen, helemaal in flinterdunne stukjes.... pas toen hield ik op...
vanaf toen ging het langzamerhand weer wat beter....

ook droom ik (8 van de 10 dromen ) over vluchten van bosrijke plaatsen en moest ik op een of andere manier een zwaard hebben om mijzelf te kunnen beschermen... best raar... heb nu al een aantal jaar een mooi sierzwaard in mijn kamer hangen ;)

Nou denkt mijn moeder dus, na van die boeken te hebben gelezen, dat ik misschien in de riddertijd geleefd heb en daar ben opgesloten geweest ofzo ben overleden in een kerker of iets in die richting.... dat ik daarom opeens, toen ik als klein kind vast zat, de knop omging dat ik gevoelens voelde vanuit dat ik ooit dood ben gegaan toen ik vastzat...

Ik heb dus geen idee.... en ben erg nieuwsgierig hoe het nu zit.. ;) :P mijn moeder hoopt dat ik ook een keer zo'n sessie wil doen.... wel heb ik nog steeds dat ik veel boeken lees over spannende ridderverhalen en jonkvrouwen die een avontuur beleven die verkleed gaan als jongen ;) heb ook veel fantasie en misschien dat die dromen ontstaan door spannende belevenissen die ik heb meegemaakt ofzo.. ;)

Maar ben wel heel nieuwsgierig of dat trauma toen van het vastzitten of dat nou nog érgens vandaan komt...
ben er in ieder geval wel van genezen, want ik ben niet bang in kleine ruimtes enzo... ;)

Hoop dat meer mensen hun verhalen delen!
Groetjes Manon!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:53

Nou Palhaço das niet niks. Ik vind dat je er zo wel een mooie uitleg aan gegeven hebt en het klinkt alsof het je goed is vergaan en je hier goed mee omgaat :j

Als je moeder wel had besloten naar het riagg te gaan is de kans heel groot dat men even je hersenen opnieuw zou opgestart hebben (lees: weekje platspuiten en weer verder), en vaak blijkt ook dat dit eveneens heel goed kan helpen.

Ik ga hier geen oordeel vellen wat waarheid is, zolang we maar gelukkig zijn :j

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 11:27

Palhaço , zo wat een heftig verhaal zeg...

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:21

Platweg gezegd geloof ik niet in vorige levens, maar ik heb geen ervaring met mensen of familie die er iets mee te maken hebben (zoals bijv. dat verhaal van Palhaço, best wel heftig..).

Verder vind ik het wel interessant,
ga je denk je ooit eens zo'n sessie doen Palhaço? :)