Ik wordt maar niet ongesteld..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponygekje21

Ik wordt maar niet ongesteld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 17:23

Hallo,

Ik begin me een beetje zorgen te maken..
ik zou eigenlijk precies 14 dagen terug al ongesteld moeten worden maar ik ben het nog steeds niet.
3 maanden terug ben ik gestopt met de pil omdat ik dat ding echt niet af krijg. Ik ben toen meteen ongesteld geworden en de maand erna 5 dagen later. Deze maand laat het al 14 dagen op zich wachten..
Ik heb een vaste relatie en gebruik sinds ik gestopt ben met de pil condooms.
Afgelopen week heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze bleek negatief.
Ik vertrouw er niet zo op en wil toch nog een nieuwe test gaan doen.

Weet iemand wat ik moet doen? Naar de huisarts, of komt dit wel vaker voor?

alvast bedankt.

groetjes!

Storm

Re: Ik wordt maar niet ongesteld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:25

Als je een tijd de pil hebt geslikt, en je stopt daarna, dan kan het een tijd (soms wel 6 maanden) duren voordat je cyclus weer normaal is.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 17:28

Dit had ik ook gelezen, maar toen stond erbij dat het de eerste of tweede keer zolang op zich kon laten wachten. En omdat ik de eerste en tweede keer het gewoon geworden ben vind ik het zo vreemd..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:32

Toen ik met de pil stopte schommelde mijn cyclus tussen de 17 en de 35 dagen (tussen 2 menstruaties in), en dat heeft zeker 2 jaar geduurd.
Stress en soms ook het weer (temperatuur) kan ook voor uitstel zorgen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:42

Bij mijn zussen heeft het bijna een jaar geduurd voordat ze weer ongesteld werden, nadat ze gestopt waren met de pil.. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Misschien volgende week nog een x een zwangerschapstest doen? En als je er echt zenuwachtig van wordt misschien even naar de HA?

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:43

Goed dat ik dit lees, ik ben ook net gestopt met de pil en dacht oh dan wordt ik na een maand gewoon ongesteld maar dat kan dus wel 6 maanden duren..........gelukkig want vriendje maakte zich al zorgen ;)

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:44

De pil blijft nog (meen ik) 6maanden in je lichaam zitten, resten ervan dan. Misschien komt het daardoor, als de condoom niet is gescheurd of wat dan ook zou ik me niet zo druk maken. Ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan :))

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:36

Je zegt dat het 6 maanden in je lichaam blijft zitten, dus het kan zijn dat je in die 6 maanden niet ongesteld word.. Maar hoe kan het dan als je aan de pil bent en na die ene strip daarna wel ongesteld word? En als je helemaal stopt met de pil helemaal niet?
(eigenlijk nooit bij nagedacht terwijl ik toch 6 jaar ofzo al aan de pil ben :S )

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 18:40

oke bedankt voor de reacties! ik wacht idd nog een weekje en anders doe ik nog een test. Maar ik denk dat het wel goed zit haha.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:46

Nou ik denk dat door de pil te slikken je lichaam min of meer gestuurd wordt, maar als je daarmee stopt dan is die stof er natuurlijk niet meer volledig en raakt je lichaam in de war. Er was een bokker die werd helemaal niet meer ongesteld toen ze stopte met de pil, bleek dat het helemaal niet goed zat met haar hormonen, maar door de pil was dat nooit duidelijk geworden.

Er zijn overigens wat lopende topics over de pil:
[MW] Stoppen met de pil, wie ook?
[MW] 'Slachtoffer' van de pil

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:59

Ik sla zelf eigenlijk altijd 1 keer over. (dus om de 8 weken). Ik slik geen pil ofzoiets dergelijks. Het is gewoon allemaal van slag.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:07

ik heb er ook pas een topic over geopend, ik ben toen in totaal 3 maanden ofzo niet ongesteld geworden.. ook zwangerschapstest gedaan, niks aan 't handje en nu gelukkig weer gewoon ongesteld geworden.. zou je niet te veel zorgen maken..

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:11

Ik heb hier ook last van gehad nadat ik gestopt was met mijn pil, heeft nog klap lange tijd geduurd voordat alles weer op orde was. := Ik was soms gewoon 2 maanden niet ongesteld. (Je hoort mij niet klagen hoor :+ , maar je vraagt je dan wel af of alles nog wel goed gaat in je lijf)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:28

tanya89 schreef:
Nou ik denk dat door de pil te slikken je lichaam min of meer gestuurd wordt, maar als je daarmee stopt dan is die stof er natuurlijk niet meer volledig en raakt je lichaam in de war. Er was een bokker die werd helemaal niet meer ongesteld toen ze stopte met de pil, bleek dat het helemaal niet goed zat met haar hormonen, maar door de pil was dat nooit duidelijk geworden.

Er zijn overigens wat lopende topics over de pil:
[MW] Stoppen met de pil, wie ook?
[MW] 'Slachtoffer' van de pil

Hier een slotje.