Vrouwen laten zich teveel voor de gek houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elbeauty

Vrouwen laten zich teveel voor de gek houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:16

Ik merk de laatste tijd in mijn omgeving en hier op bokt ook dat er zoveel meisjes en vrouwen zijn die zo door hun vriend voor de gek gehouden worden. Ik zal eens twee voorbeelden geven van wat ik zelf heb meegemaakt met jongens die een vriendin hebben.

Eerste voorbeeld: Ik heb ongeveer 3 jaar lang een beste vriendin gehad ik noem haar even Lieke. Lieke kreeg een vriend een leuke jonge niks mis mee. Ze liet mij kapot vallen maar daar ben ik ook wel weer overheen. In de zomer zaten ik en een andere vriendin van mij in de auto. Lieke en haar vriend hadden toen inmiddels bijna 2 jaar een relatie. Wij komen de vriend van Lieke tegen noem hem even Mark. Mark vroeg aan mij of wij hem even thuis wilden afzetten omdat hij te voet was. Wij hebben hem thuis afgezet. 5 Minuten later kreeg ik een smsje van Mark of ik geen zin had om samen iets te gaan doen. Ik wou weten waar hij opuit was dus ik smste terug " Wat wil je dan gaan doen?" Daarop antwoorden hij weer "ja iets spannends met zn 2e". Ik smste daarop terug en je vriendin dan? Daarop zei hij weer " zij is toch maar een saaie". Ik heb hier verder niks meer op terug gestuurd maar je ziet dan toch al dat hij haar voor de gek houdt ik heb hierover niks tegen Lieke gezegd omdat ik vind dat zij hier zelf maar achter moet komen. Maar zijzelf denkt waarschijnlijk dat ze de beste vriend heeft en dat hij van haar houd en haar nooit zou bedriegen.

Voorbeeld 2: Ik ging al een tijdje met een jongen om ik noem hem Bart. Toen we beide nog vrijgezel waren hebben we gekust met elkaar. Ik was in die tijd wel echt verliefd op hem maar het is verder nooit iets geworden tussen ons. Toen het uitging met mijn ex waar ik veel problemen mee heb gehad was Bart er altijd voor mij. Bart had inmiddels al 3 jaar een relatie. Hij is toen een paar keer bij mij thuis gekomen, en steeds probeerde hij mij te kussen. Ik ben hier 1 keer op ingegaan en wij hebben toen echt gekust hij wou toen verder gaan maar dit heb ik afgekapt. Daarna heb ik geen contact meer met hem opgenomen omdat ik het niet eerlijk vond tegenover zijn vriendin. Hij heeft toen een paar weken achter elkaar ongeveer 10 tot 20 keer op een dag gebeld zelfs naar de huistelefoon. Ik heb toen gezegd dat ik wel met hem wou praten hij wou ook praten. Hij begon erover dat hij het al altijd met mij had willen doen. Ik durfde niet gelijk NEE te zeggen wat ik natuurlijk wel had moeten doen. Maar ik zei ik denk er over na.
Een tijdje erna begon hij er dus weer over ik heb dus gezegd dat ik dat niet wilden 1 omdat ik me niet laat gebruiken voor 1 keertje seks en 2 omdat hij een vriendin heeft. Hij heeft toen gezegd dat hij geen contact meer met mij wou dit vond ik eigelijk niet eens erg want hij wou toch maar 1 ding. Maar later hoorde ik dus dat in die tijd zijn vriendin al 2 maanden zwanger was. Ik snap niet wat die jongens bezielt en eigelijk ook de naiviteit van die vriendinnen. Zij denken dat hun vriend trouw is maar uiteindelijk worden ze gewoon voor de gek gehouden.

Ik zelf heb ook een jaar een relatie gehad met een jonge die mij voor de gek hield. En het domste van alles is ik pikte het ook nog. Ik mocht nooit in zijn telefoon kijken terwijl hij dit wel bij mij deed. Hij sprak nog af met zijn ex terwijl ik niet eens met een klasgenoot met de trein terug naar huis mocht reizen. En zo heb ik nog wel 100 voorbeelden.
En ik zie dat er nog veel meer meisjes zijn die alles van een jonge pikken. En maar blijven huilen als het uitgaat (net als ik toendertijd).
Hoe kan dat toch dat meisjes zoveel pikken van een jonge en waarom ze dan zeggen van "ja ik kan niet zonder hem". Ik heb dit ook een tijd gezegd maar ik ben erachter gekomen dat ik wel heel goed zonder een jonge kan en zeker zonder een jonge die mij pijn heeft gedaan.
Ik ben echt van mening dat vrouwen in dat opzicht sterker moeten worden.

carrie79

Re: Vrouwen laten zich teveel voor de gek houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:21

9 van de 10 meiden die dit pikken leven met het idee dat 'ze toch niet betr waard zijn, dat ze blij mogen zijn een relatie te hebben' oftewel zijn onzeker of hebben een gedeukt zelfbeeld. ;)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:22

snap helemaal wat je bedoelt heb dit soort verhalen ook meerdere keren meegemaakt, maar geloof me er lopen ook jongens tussen die wel te vertrouwen zijn.. en eens een vreemdganger altijd een vreemdganger gaat ook niet op, aangezien ik er in mijn huidige relatie geen problemen mee heb monogaam te blijven terwijl ik dat in vorige relaties nogal eens nagelaten heb..
een hoop mannen zijn varkens maar een hoop vrouwen zijn precies zo..

beetjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:29

Ik ben het helemaal met je eens.
Ik zie in mijn omgeving ook diverse relaties waarbij 1 of zelfs beide partners vreemd gaan, zonder dat ze het van elkaar weten, en allemaal beweren ze: "Mijn vriend(in) zou zoiets nooit doen O:) "
Ook als ze er wel achterkomen wordt het vaak vergeven want het was overmacht, of ze waren dronken etc.etc. en ze beloven allemaal om het nooit meer te doen :+

Ik word af en toe ook niet goed van die verhalen hier dat mensen het blijven proberen, blijven vergeven en zich zo kwetsbaar opstellen ten opzichte van een partner.
Iedere relatie heeft wel zijn ups & downs, maar daar leef je mee en je "werkt" er beide aan om een down-periode weer op te krikken, maar ik heb het idee dat veel mannen (en ook vrouwen) de mindere periodes in een relatie niet verwerken met de eigen partner, maar met een ander persoon :+

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:31

Ik snap ook helemaal wat je bedoeld, ik heb het zelf ook al zovaak meegemaakt. Het is te triest voor woorden!
Laatst nog, ik was met een jongen geweest die al 3 jaar een vriendin had(wist ik veel :+ ). De week daarna ging ik vriendin van me met hem. En pas heb ik ook wat leuks meegemaakt, het was net uit met mij en mijn ex en een van zijn beste vrienden die ook al 2 jaar een vriendin heeft wou met mij afspreken en bleef maar smsen. Het is echt zo triest, hoeveel meisjes worden bedrogen. Maar ook jongens worden bedrogen door hun vriendinnen, vergis je daar niet in. Alleen zie je dat wat minder vaak gebeuren gelukkig.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:35

UpToDance schreef:
Maar ook jongens worden bedrogen door hun vriendinnen, vergis je daar niet in. Alleen zie je dat wat minder vaak gebeuren gelukkig.

Volgens mij gebeurt dat zeker evenveel... Mannen maken daar gewoon niet zo een drama van :+

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:38

Ja maar het ergste vind ik dan vaak die verhalen van huilende meisjes die dan maar blijven zeggen ik kan niet zonder hem en ik hou zoveel van hem. Helemaal als ze dan pas een jaar of 18, 19 zijn. Ze zijn nog zo jong waarom willen ze dan in zon slechte relatie blijven hangen. Ze zeggen dan ik wil voor altijd bij hem blijven maar snap gewoon niet waarom.
Als ik nu een jonge ontmoet duurt het echt heel lang voordat ik het een relatie ga noemen. En waarom moet iedereen een relatie hebben? Ik ben nu een jaar vrijgezel heb wel een paar maanden iets met een jonge gehad maar dit noem ik geen relatie. Maar ik voel me zo goed nu ik vrijgezel ben ik zie nu ook precies hoe dat jongens in elkaar zitten.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:41

Ik word een beetje moe van al dat gezeik op Bokt dat mannen zulke seksbeluste, vreemdgaande, dominante gekken zijn! Vrouwen kunnen net zo erg zijn.

Ik zou zeggen: ga op zoek naar een leuke partner waarbij je relatie helemaal gelijkwaardig en gelukkig is. Gewoon geen genoegen nemen met minder, fantastische relaties bestaan gewoon hoor!

Wat Carrie zegt daar zit zeker wat in (en dit kan ook voor mannen gelden uiteraard).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:43

Het klinkt zo makkelijk, dat je harder moet worden en je niet meer voor de gek moet laten houden door een jongen. Helaas is het natuurlijk in de praktijk ook altijd zoveel moeilijker om dat waar te maken.. Heb zelf 1,5 jaar in een enorm verrotte relatie gezeten, waarin ik mij van alle kanten heb laten belazeren. Daar heb ik toen echt enorm veel van geleerd en merk dat ik me nu dus niet meer zomaar voor de gek laat houden, maar daar is dus wel een enorm rottige 1,5 jaar aan vooraf gegaan.
En zelfs dan blijven er nog meisjes die zo naief zijn dat ze waarschijnlijk nooit in zullen zien dat het ook anders kan of die het gewoon niet doorhebben wat er achter hun rug om gebeurt..

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:44

Ja dat is ook precies wat ik doe. Maar vind dat die andere vrouwen ook eens goed naar zichzelf moeten kijken uiteindelijk komt het door ons dat die mannen zo denken. Want veel meisjes pikken gewoon teveel. Maar ik dus niet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:47

Nee precies.
Moet ook zeggen dat dat harde mij ook niet altijd ten goede is gekomen in mn huidige relatie, omdat ik dus ineens overal problemen zag en dingen leek te zien die er helemaal niet waren, het heeft mijn zelfvertrouwen in mannen wel redelijk beschadigd in eerste instantie. Je kunt dus ook overdrijven in het tegenovergestelde :P

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:47

carrie79 schreef:
9 van de 10 meiden die dit pikken leven met het idee dat 'ze toch niet betr waard zijn, dat ze blij mogen zijn een relatie te hebben' oftewel zijn onzeker of hebben een gedeukt zelfbeeld. ;)

dan liever geen man dan een man die vreemd gaat :Y)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:49

marieke84 schreef:
carrie79 schreef:

dan liever geen man dan een man die vreemd gaat :Y)

ja dat is dus ook mijn gedachte, maar het is uiteindelijk toch het beeld dat geschept wordt dat je als meisje een vriendje hoort te hebben en de verwachtingen van de omgeving liggen vaak ook hoog, en dan ga je als meisje dus blijkbaar eerder in zee met een onbetrouwbaar persoon?

(ik wil overigens niet alle mannen over één kam scheren, er zijn er ook meer dan genoeg die wel normaal, leuk, lief, betrouwbaar en aardig zijn :) )

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:53

ja, das misschien wel waar, maar daar trek ik mij niks van aan. Nu mag ik wel niet klagen aangezien ik al een aantal jaar een luxe exemplaar in mijn bezit heb :D en mocht dit ooit gedaan zijn, ga ik niet voor minder. Ik laat nu eenmaal niet graag met mij sollen, door niemand...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:06

daarom ben ik lekker vrijgezel :D :D :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:07

KiWiKo schreef:
daarom ben ik lekker vrijgezel :D :D :D

Das natuurlijk nog wel de meest makkelijke oplossing om van al het gezeur af te zijn 8-) :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:10

carrie79 schreef:

Nee veel meiden hebben het echt niet door. Je bent gewoon een soort van verblind door de liefde. Dan pik je veel hoor van je vriend. Vaak heb je er al wel een gevoel over, een soort van stemmetje dat het niet klopt. Maar toch slik je alles wat hij zegt, vooral als hij dan weer aankomt met Ik hou zo van jou en je bent toch de enige...

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:18

En veel luisteren ook niet naar anderen want die liegen toch..
Daarom heb ik ook niks tegen die meisjes gezegd ik had dat wel kunnen doen maar waarom? Ze geloven mij toch niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:21

elbeauty schreef:
En veel luisteren ook niet naar anderen want die liegen toch..
Daarom heb ik ook niks tegen die meisjes gezegd ik had dat wel kunnen doen maar waarom? Ze geloven mij toch niet.

Ze moeten er zelf achterkomen. :j

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:35

Suzanne F. schreef:
carrie79 schreef:

Nee veel meiden hebben het echt niet door. Je bent gewoon een soort van verblind door de liefde. Dan pik je veel hoor van je vriend. Vaak heb je er al wel een gevoel over, een soort van stemmetje dat het niet klopt. Maar toch slik je alles wat hij zegt, vooral als hij dan weer aankomt met Ik hou zo van jou en je bent toch de enige...

ik weet hoe het gaat...kom zelf (inmiddels lang gelee) uit zo'n relatie waarbij ik alles pikte en niet naar het stemmetje luisterde...toch denk ik dat het vaak onzekrheid is (kan idd ook andersom onzekere jongen) als je zeker was geweeest van de zaak had je waarschijnlijk naar het stemmetje geluisterd denk ik.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:38

cheyentic schreef:
snap helemaal wat je bedoelt heb dit soort verhalen ook meerdere keren meegemaakt, maar geloof me er lopen ook jongens tussen die wel te vertrouwen zijn.. en eens een vreemdganger altijd een vreemdganger gaat ook niet op, aangezien ik er in mijn huidige relatie geen problemen mee heb monogaam te blijven terwijl ik dat in vorige relaties nogal eens nagelaten heb..
een hoop mannen zijn varkens maar een hoop vrouwen zijn precies zo..

Helemaal mee eens!!!