Het word veel gezegd en omdat ik het idee heb dat de supermarkt waar ik werk het af en toe niet al te nauw neemt met de Arbowet, ben ik nu benieuwd wáár ik nu precies recht op heb. Ik heb nu op de website van zowel de overheid als de Arbo gekeken maar kan er niet echt veel wijs uit worden, dus vandaar de vraag of hier iemand er verstand van heeft.
Ik ben 16 jaar (volgende maand 17), werk nu 9 maanden bij een supermarkt - ben al uit mijn proeftijd dus - met een loon van 3,39 per uur. Ik heb een 0-12 uren contract.
Het belangrijkste voor mij zijn de pauzes, ik zou graag willen weten waar ik recht op heb met betrekking tot de pauzes (hoelang, hoevaak, eten & en het betalen van eten, buitendeurs eten etc). Ook klopt er imo niet veel van de uren, het grootste deel van de werknemers heeft namelijk een 0-12 uren contract en ik maak soms op de zaterdag al dagen van meer dan 10 uur, ik werk 4-5 dagen per week (vaak 2 avonden van 5 tot kwart over 9, de zaterdag van 12 uur tot -officieel- 9 uur en de zondag van 4 tot 8, welke ik 200% uitbetaald krijg).
Wie o wie kan mij helpen?