stagevergoeding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

stagevergoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:36

Hoi,

Binnenkort begin ik als het goed is met stagelopen als docent op een MBO-school, morgen heb ik hier gesprekken voor. Nu vroeg ik me af of ik een stagevergoeding kan verwachten of dat dit erg ongebruikelijk is?

Ik weet dat dit bij stages afhangt van het bedrijf en de periode, maar weet niet of dit in het onderwijs ook zo is? De bedoeling is dat ik ong een jaar daar stageloop, doe 1jarige opleiding tot docent omdat al andere HBO-opleiding heb afgerond (zo goed als)

Iemand die er meer over weet?

Jetta

Re: stagevergoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:38

Artikelen over stagevergoeding staan vaak in het CAO genoemd. Kijk even op Google onder CAO MBO.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:39

weten ze dat niet op die school? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:46

marrlinde schreef:
weten ze dat niet op die school? ;)

Vast wel, maar dan ben ik vast een beetje voorbereid ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:46

Toen ik voor mijn school stage moest gaan lopen ( een week) kreeg ik daar niet voor betaald! Toen kreeg ik te horen dat je blij moest zijn met 'het opdoen van wat ervaring' en dus geen extra vergoeding mocht verwachten.

Veel succes :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:48

HBO is over het algemeen wel een stage vergoeding hoor! En ook wel op zijn plaats als je een jaar stage loopt vind ik! Ik krijg voor mijn HBO stage 250 p/m

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:49

Jeanine84 schreef:
HBO is over het algemeen wel een stage vergoeding hoor! En ook wel op zijn plaats als je een jaar stage loopt vind ik! Ik krijg voor mijn HBO stage 250 p/m

Nou, bij mij was dat niet zo. Ik zat op de Pabo en kreeg geen stage vergoeding. Wel veel ervaring opgedaan en dat is het belangrijkste.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:59

Hmm vreemd! Zou er zelf niet heel blij van worden..aangezien je ook amper bij kan werken door zo'n stage (naja schooltijden is natuurlijk te doen)..ik kan me echt niet permiteren om alleen op za. te werken en verder geen inkomen te hebben!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:01

Tja, lastig. Ik weet niet hoe dat met een HBO stage is. Zou inderdaad eens in de CAO kijken. Daar zal het wel bij geschreven staan.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:03

Ligt aan ht bedrijf.. ze mogen dat zelf bepalen!
Stagevergoeding is niet verplicht.

Ligt ook een beetje aan de duur van je stage!

Heb zelf vorig jaar 9 weken stage gelopen bij een bedrijf, moest 40 uur per week werken en anderhalf uur heen en terug reizen en heb nooit iets gekregen. Vind een kleinigheidje (hoeft niet eens geld te zijn) dan toch best wel gepast.
Laatst bijgewerkt door Diamante op 13-01-09 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:04

ik heb zelf (MBO) onderwijsassistent gedaan en moest bepaalde periodes 4 dagen per week stage lopen maar ik heb nog nooit iets gehad hiervoor.

inmiddels werk ik op een kinderdagverblijf en onze stagiaires krijgen wel een stagevergoeding, dat is nu verplicht volgens de CAO

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 07:59

Ik heb tijdens de co-schappen ook nooit iets gekregen, is niet gebruikelijk.

MBO en HBO meeste opleidingen wel voor zover ik weet, bedrag van 250 euro netto per maand oid.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:08

Ik heb voor 3 maanden WO bachelor opdracht 500 per maand gekregen, is meer waar afstudeerders blij mee mogen zijn maar je gaat er ook niet tegen in als ze dat voorstellen. Ik heb mijn HBO huisgenootje even gevraagd, zij heeft bij haar eerste stage 230 gekregen en haar laatste bijna 400. MBO huisgenootje dat voor secretaresse studeert krijgt niks voor haar stages.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:20

Ok, allemaal bedankt voor jullie reacties!

Ik ga er nu heen, kennismaking pas en evt later nog ander gesprek, dus hoor misschien vandaag al wat.

Hoor graag meer reacties van mensen! Ook van mensen die net als mij al afgestudeerd zijn voor 1 HBO en nu aanvullende studie gaan doen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:23

Als je stage loopt op een school is er een CAO en is de kans groot dat je stagevergoeding ontvangt. Ze kijken vaak niet of je al een opleiding hebt afgerond of niet, het gaat er om dat je ervaring gaat op doen in het werkveld van de opleiding waar je stage in loopt.

Studenten bij ons ontvangen zeer wisselend een stagevergoeding, varierend van 200 euro per maand tot 2000 euro na het afronden van de opdracht. Het is eigenlijk maar net wat er in een CAO staat of wat de gek ze betaald..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:47

Ik doe lerarenopleiding geschiedenis en maatschappijleer. In jaar 1 en 2 werd eigenlijk nergens vergoeding gegeven. In jaar 3 wisselend. In jaar 4 verplicht zodra je alle studieonderdelen had afgerond, anders niet toegestaan.

Als je totaal nog geen lesgeefervaring (in de klas, niet paardrijles :D ) hebt opgedaan, ben je imo een bofferd als ze het geven!