Keuzes maken is zo moeilijk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Keuzes maken is zo moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:22

Hoi bokkers,

Ik zit echt een beetje in een dip en wil het graag even van me afschrijven en een beetje advies, vandaar dat ik een topic open...

Ik heb inmiddels 2enhalf jaar een relatie met B, Dit was in het begin echt super! ik hield echt van hem, en we hadden altijd lol samen..
Sinds hij 18 is geworden (begin oktoker 08) is hij zo veranderd, niks doet hem meer iets, hij vind alles wel best enz.. Hij smst/belt me weinig, is heel veel aan het werk en voor school bezig..
Hij doet er ook niet echt iets aan om te zorgen dat het nog leuk is tussen ons..

Ik zie B alleen in het weekend, dit omdat hij door de weeks geen tijd heeft en we een (met de scooter) half uur bij elkaar vandaan wonen..
Als ik bij B ben dan is hij vaak bezig met van alles en nog wat, gezellig samen in bed liggen en tv kijken wil hij niet meer, laat staan iets leuks gaan doen... Daar is hij dan te moe voor, of hij heeft gewoon geen zin..

Ik ben me de laatste paar maanden zo aan hem gaan ergeren, aan kleine dingen die die dan doet..
Dat daardoor mijn gevoel een beetje is weggezakt..

Nu ben ik ong. anderhalve maand geleden uit geweest met een Vriendin van me. Daar heb ik J ontmoet, we hebben toen een super leuke avond gehad, en we zijn daarna blijven smsen..
Ik sms nu nog steeds met hem, en hij is echt super lief..
Hij heeft interesse in me, en wil me heel graag nog een keer zien (Ik ga express niet naar hem toe omdat ik nog een vriend heb)
Mijn vriend weet dit.. en vind dit (logisch!!!) Niet leuk.

Nou moet ik een keuze maken, Blijf ik bij B, of ga ik met J verder..

Ik loop er al een maand over te piekeren maar ik kom er gewoon niet uit..

Ik heb al gesprekken met mijn vriend gehad, maar hij doet er gewoon niks aan om te zorgen dat ik bij hem blijf (terwijl hij zegt dat hij echt niet zonder me kan en me niet kwijt wilt)

Ik vind het gewoon K** dat ik ze allebei aan het lijntje hou.. En ik weet echt niet meer wat ik moet doen..

J woont ong 2 uur bij me vandaan..
En hij is al meerdere keren in vorrige relaties vreemdgegaan..
En vertrouwen is bij mij een heel belangrijk iets, Hij zegt dat als ik voor hem kies dat hij er dan echt aan wilt werken, en dat hij betrouwbaar wil zijn en dat ook zal zijn..
Maar kan ik dat geloven..

Wat zouden jullie in deze situatie doen?

ps. Sorry voor het lange verhaal

RandyOrton25

Re: Keuzes maken is zo moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:29

nou als de 1 al zo vaak is vreemd gegaan zou ik daar zeker niet aan beginnen

praat is met je vriend vertel hem dat je je eenzaam voelt en het mist wat jullie vroeger samen deden.,

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:30

Dat heb ik dus al gedaan.. En hij doet er niks mee..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:39

Ik zou niet de keuze maken B of J, maak eerst de keuze of je verder wilt met B. Dit zijn twee aparte jongens en de beslissingen zijn dus ook niet met elkaar verbonden.
De relatie die je nu hebt met B gaat niet goed, ik neem aan dat je hier niet jaren op deze manier door wil blijven gaan. Kies je ervoor bij hem te blijven dan zullen jullie er allebei aan moeten werken om de relatie weer op de rails te krijgen. Wil hij niet aan de relatie werken dan kun je het imo maar beter opgeven.
Heel veel succes in ieder geval.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:40

Daar heb je wel gelijk in..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:57

Weet je zeker dat jij je nu niet aan je relatie gaat ergeren omdat iets anders, iets nieuws zich aanbied?

Zo heb ik al 4 jaar een relatie en het is al een aantal keer voorgekomen dat er iemand was die me dan leuk vond. en zeker als het dan even niet lekker loopt met je vriend dan is het heel verleidelijk... maar je moet niet denken dat het gras ergens anders groener is, want iedereen heeft wel iets.

Trouwens een compliment voor je vriend. Ik vind het heel goed van hem dat hij zich zo inzet voor zijn werk en studie! en verkijk je er niet op, dat ís heel zwaar (werken én leren) en dat hij dan nergens meer zin in heeft begrijp ik best :j

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:58

ik zou een leuke nieuwe vriend gaan zoeken
en ze geen van beide kiezen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:29

dipstaartje schreef:
ik zou een leuke nieuwe vriend gaan zoeken
en ze geen van beide kiezen

Helemaal mee eens.

In het geval van B: liefde moet wel van 2 kanten komen. Het komt nu over alsof het alleen vanaf jouw kant komt.
In het geval van J: als hij al eerder is vreemdgegaan is dat niet iets positiefs. De kans is er dan zeker dat hij het nog een keer doet.

Beiden zijn jou niet waard :n

Nee, zou voor geen van beiden kiezen en wachten tot er een écht leuke vriend langs komt :j

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:24

Idem. Als je twijfelt is het imo duidelijk dat je niet bij je huidige vriend moet blijven. Waarschijnlijk is die andere gewoon zo leuk omdat het niet mag en niet kan ;)

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:10

het kan zijn dat B het nu een tijdje wat drukker heeft en echt futloos is, ik ken het gevoel, ik heb het voor het moment ook erg druk en daarom wat minder tijd voor mijn vriend. En als we dan samen zijn, heb ik in niet veel anders zin dan in de zetel zitten omdat ik zo ontzettend moe ben. Maar ik voel me hier ook wat schuldig over, gelukkig is mijn vriend begrijpend. Ik wil maar zeggen: smijt een relatie niet zomaar weg omdat het even wat minder gaat, je vriend ziet je waarschijnlijk nog graag.
Over J kan ik niet veel zeggen, alleen dat ik niks zou beginnen met iemand die al een aantal keer is vreemd gegaan, ook al zegt ie dat hij zijn best gaat doen om te beteren. Dat zijn meestal maar goeie voornemens...

denk nog eens rustig na, en spreek nog eens met hem op een moment dat hij wat minder moe is, tv uit zodat zijn volledige aandacht naar jou gaat.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:24

Het gras bij de buren...

Waarom dik 2 jaar weggooien voor een interessant exemplaar dat voorbij komt? Daar breng je geen kinderen mee groot. :=
Een relatie is werken en moet een investering van beiden zijn.
Wat je erin stop krijg je terug. Als dat niet zo is; zit er iets scheef.
Als je iets wat scheef zit niet onder ogen wilt zien en doormodderd of wegloopt, veranderd er nooit iets.

Aan jou de keus.

Kan je alleen wel vertellen;
Die andere jongen wordt, als je niets doet, vanzelf ook een keer 'normaal'. En vervolgens kom je weer een ander leuk exemplaar tegen, etc.

Vind het sowieso al een verkeerde gedachtengang dat 'hij maar niets doet om jou bij zich te houden terwijl jij dreigt er met een ander vandoor te gaan.' Dat is niet zijn taak maar een zwakte van jou. Wanneer je geruime tijd bij elkaar bent heb je toch een soort van 'basis' samen opgebouwd waarin je er toch vanuit mag gaan dat iemand niet om het minste of geringste met een ander ervan door gaat. Het zou van de zotte zijn als hij je moest smeken te blijven. }:0

Over de vermoeidheid van je vriend:
Hij heeft een leeftijd bereikt waarin dit probleem veel voorkomt. Het kan allerlei oorzaken hebben en hoeft zeker niet te betekenen dat hij geen interesse meer heeft voor jou. Helemaal rond deze tijd van het jaar komt bijv. gebrek aan vitamine B12 veelvuldig voor. Ook kan het bloedarmoede zijn, afwijking aan de schildklier of de ziekte van pfeiffer bijvoorbeeld. Misschien even langs de dokter bloedprikken?

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:32

Ik zou die J zeker nog even laten lopen!
Probeer er eerst uit te komen met je huidige vriend (een relatie van 2.5jaar is niet nikx!) want ik neem aan dat je deze relatie niet zomaar wil weggooien.
Probeer weer een beetje zijn aandacht te trekken, een kaartje, extra lief smsje, roos op het kussen van zn bed... als hij dat ziet en je dan een gesprek aanknoopt dat jij je als het ware een beetje verwaarloosd voelt, zal hij daar eerder op ingaan dan als dat zomaar ineens uit te lucht komt vallen.
Ik hoop dat het jullie lukt om eruit te komen!!