Griep > schuldgevoel naar werkgever toe. Wie ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Griep > schuldgevoel naar werkgever toe. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:07

Hoi,

Sinds vrijdagmiddag ben ik geveld door de griep. Het gaat wel steeds wat beter, maar ben nog echt niet goed genoeg om te gaan werken.
Ik ben juf en op de school waar ik werk zijn op dit moment ook nog 3 andere collega's geveld door de griep.

Nu heb ik net weer met de directeur gebeld dat ik morgen nog niet kan komen. En ik baal er echt van!
Maar als ik wel zou gaan weet ik zeker dat ik het niet ga redden. Ben nog heel gammel en snel benauwd.
En mijn weersteand is nu ook slecht, dus als ik zou gaan ben ik de volgende dag misschien weer ziek.

Ik hoop donderdag weer voor de klas te kunnen. Maar loop me soms thuis echt op te vreten. Ik baal als een stekker.

Wie heeft dat ook?

karinFTbing

Re: Griep > schuldgevoel naar werkgever toe. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:26

Ik heb er ook last van.
Bij de bakkerij waar ik werk zijn we al met weinig personeel, dus iemand om een zieke op te vangen is er niet.
Nu zit ik al sinds woensdag thuis en ik was zaterdagochtend echt niet in staat om te gaan werken door constante hoestbuien.
En ja dan moet je afbellen en omdat er al zo weinig mensen zijn voel je je schuldig.

Maar ik ont houd wel, en dat geld in principe ook voor jou:
je steekt andere mensen ermee aan ;)

Bij een bakkerij is het ook nog eens niet echt hygiënisch als je heel de tijd staat te niezen en vervolgens het brood weer met je handen vastpakt :P

capopjekop

Re: Griep > schuldgevoel naar werkgever toe. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:24

Ik herken het ook. Er moet toch weer iemand anders voor je komen opdraven. Maar als ik echt ziek ben, dan ben ik zover heen dat ik niet meer zo stil sta bij dat gevoel. Maar soms kun je beter goed uitzieken, dan ga je uiteindelijk weer fit aan de slag.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:00

Ik zit met een enorme verkoudheid en veel hoesten op het werk. Wilde de collega's ook niet met onverwachte nachtdiensten opzadelen :+

Bij de patiënten een kapje voor gedaan om ze niet nog zieker te maken en verder met veel paracetamol en nog meer zakdoeken de eerste twee nachten nog redelijk doorgekomen :j