Goede studie-adviseur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoseK

Goede studie-adviseur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 12:36

Ik ben op het moment bezig met de opleiding Pedagogiek. Helaas ben ik erachter gekomen dat het niks voor mij is en wil ik stoppen.
Nu wil ik graag een studie vinden die wel goed bij mij past. Ik heb er alleen heel veel moeite mee om iets te vinden,
Pedagogiek ben ik ook een beetje begonnen om 'iets' te doen.
Ik weet zelf echt heel slecht wat ik leuk vind en wat ik wil, daarom leek het mij misschien een goed idee om een gesprek met een studie-adviseur oid aan te vragen.
Een studiekeuze test helpt bij mij ook niet heel veel, de uitslagen liggen over het algemeen heel dicht bij elkaar.
Heeft iemand hier ervaring mee en heb je misschien goed advies over waar ik heen zou kunnen gaan?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:38

Misschien een jaar psychologie doen? (kun je je propedeuse halen in een jaar) en tja..verder vind ik het moeilijk..ik word ook niet gelukkig van mijn opleiding maar ik maak hem toch maar af (zit al in mijn 3e jaar) zucht!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 14:57

Met Pedagogiek kan je ook het eerste jaar je P halen. Alleen ben ik bang dat mij dat echt niet gaat lukken als ik niet gemotiveerd ben, ik heb sowieso al moeite met me tot dingen zetten, en als ik iets niet leuk vind is dat helemaal niet te doen.
Het lijkt mij erg moeilijk om het zo lang vol te houden als jij terwijl je het niet leuk vind...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:00

Klopt :D Mijn stage is gelukkig wel heel erg leuk maar voor school heb ik ook al in tijden geen motivatie meer..ben nu ook wel aan het uitkijken naar een baan in mijn studierichting..en als ik die vind dan stop ik misschien alsnog wel..al vind ik dat ook wel weer erg zonde! School wie heeft het ooit bedacht :7

RoseK

Re: Goede studie-adviseur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:03

Haha zeg dat wel ja. Maar het lukt jou wel om al je schoolopdrachten te maken?
Ook stoppen is lastig, dan moet ik werk zoeken waar het hopelijk nog wel gezellig is, en een nieuwe studie vinden..ik word er echt gek van dat ik niet weet wat ik wil.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:06

Haha mwoaah lukken is een groot woord! Heb nog wel wat vakken openstaan..en daar kan ik me nog niet echt toe zetten! Maar na mijn stage (volgende week) was ik van plan die maar eens met beide handen aan te pakken ;)

Ik ben deze opleiding ook gaan doen omdat ik ook niet wist wat ik wou..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:07

Ik ken het probleem ik heb een opleiding dierenverzorging gedaan, zit nu in t laatste jaar en moet dus over een half jaar een nieuwe opleiding gaan doen. Het liefst zou ik iets voor mezelf beginnen wou eerst ook hondentrimster worden maar dat verdient echt te weinig.