Op jezelf willen wonen - mogelijkheden en haalbaarheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ezter

Op jezelf willen wonen - mogelijkheden en haalbaarheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 12:12

Halloo,

Excuus als de titel enigzins vraagtekens oplevert, ik probeer mezelf even te verduidelijken:

Ik woon op dit moment nog thuis, rijdt fanatiek paard (die trouwens niet aan huis staan) en werk parttime.
Ik loop er al een tijdje mee rond dat ik eigenlijk supergraag op mezelf wil gaan wonen, lijkt me heerlijk een eigen plek, eigen leven, rust, vrijheid....noujah ik denk wel het algemene gevoel van iemand van 22 die nog thuis woont ;)

Nou ben ik me dus aan het orienteren op de mogelijkheden, huurprijzen hier zijn redelijk maar ik kwam ook een zeer interessant nieuwbouw project tegen met koop-appartementen..volgens de website zouden de maandelijkse lasten daarvan ong net zo hoog zijn als het huren van een 1kamerapp of zelfs van een kamer.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk: herken je het gevoel dat ik heb, en wie is inmiddels zover dat hij op zichzelf woont en hoe bevalt dat??

En verder zijn alle praktische dingen ontzettend welkom, zowel voor huur als koop, wat zijn voor- nadelen, waar moet ik aan denken.

Zucht....ondertussen droom ik even verder, blijf lekker shoppen voor vanallerlei leuke spulletjes (ben echt al een tijdje uitzet aant verzamelen, bijna nog leuker dan nieuwe kleren haha)

Voor meer specifieke vragen mbt locatie, wat ik op t oog heb graag via pb.
Iemand die mij inzicht zou kunnen geven over huurprijs/hypotheek vs inkomen mag ook zeker pben.

Blondie_

Re: Op jezelf willen wonen - mogelijkheden en haalbaarheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:15

Ik denk dat je eerst fulltime zal moeten gaan werken. Ook om een hypotheek te krijgen, als je die al krijgt aangezien je alleen bent.

Verder droom ik over hetzelfde al jou heerlijk gevoel he, maar ik ga dan eerst voor een huurhuis.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 12:40

Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Dat red ik nl niet met mijn studie en het paardrijden natuurlijk. En tja paarden blijven toch voorgaan he. Ik heb wel de mogelijkheid om meer uren te gaan werken misschien dat ben ik nu aan het bekijken. Aan de andere kant, voltijd studenten kunnen het ook opbrengen om op zichzelf te wonen (huur dan weliswaar) dus dan moet dat mij toch eigenlijk ook lukken...

En eerlijk gezegd ben ik er gewoon heel erg aan toe om ergens een eigen plekje te hebben, heb het niet slecht thuis hoor helemaal niet maar wel genoeg meegemaakt de laatste jaren en heb nu het gevoel dat er weer wat rust komt en dit is echt iets dat het laatste halfjaar heel erg speelt bij mij. Heb gewoon het gevoel dat t mij veel goed zou doen :)

Blondie_

Re: Op jezelf willen wonen - mogelijkheden en haalbaarheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:44

Dan kun je t best gewoon eens een rekensommetje gaan maken dan weet je of je het red met een parttime baan.
En eens langs de hypotheker gaan dan weet je zeker of je wel of geen hypotheek kunt krijgen. gewoon proberen.