-

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gabrielle_

-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:29

Ik haal dit stukje tekst even weg.

Als ik tijd heb typ ik het overnieuw.
Tekst is volgens mij een beetje onduidelijk. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Gabrielle_ op 12-01-09 21:54, in het totaal 5 keer bewerkt

Casca

Re: Is dit fraude?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:31

Ja...

Maar het is nog wel een verschil of het een proefwerk is dat voor je zusje bestemd was of voor een andere groep. Maar dan nog, je hoort er gewoon met je tengels af te blijven Knipoog

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:32

Ja natuurlijk is dit fraude. Vind die leraar al echt mild in zijn reactie!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:33

Ja Fraude of in ieder geval poging tot.

Ze heeft daar niks te zoeken, en van zijn spullen moet ze gewoon afblijven.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:34

Was bij ons vroeger schering en inslag.... en wij waren nog een best brave klas!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:34

Jep! Volgens mij heeft ze nog geluk gehad ook .. Denk dat er mensen geschorst zijn voor minder

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:35

Nou ze moesten een proefwerk maken van biologie, en die mochten ze gewoon van het bureau af pakken.
Dus dat deed mijn zusje, maar nam gelijk ook het verkeerde proefwerk mee ( dus die van 12 bladzijdes ) en die liet ze dus ook zien. Verder niet de bedoeling om die mee te nemen.
Maar toen kwam die leraar eraan en daar schrok de vriendin van mijn zusje van en stopte hem snel in haar tas. ( dan is het dus fraude ) maar wanneer ze hem gewoon op tafel had laten liggen was het geen fraude geweest toch?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:36

Jep, dit vind ik zeker fraude. Dat je toevallig een proefwerk zit liggen kan ik me ergens nog voorstellen (ook niet slim van die leraar maar goed). Maar dan 'toevallig' aan je vrienden laten zien en 'toevallig' in je tas stoppen lijkt me not-done.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:37

jup fraude. Je kan toch best zien wat je pakt, en ik zie geen reden om zo te schrikken dat je het een ander laat zien en in je tas stopt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:39

Gabrielle_ schreef:
Nou ze moesten een proefwerk maken van biologie, en die mochten ze gewoon van het bureau af pakken.
Dus dat deed mijn zusje, maar nam gelijk ook het verkeerde proefwerk mee ( dus die van 12 bladzijdes ) en die liet ze dus ook zien. Verder niet de bedoeling om die mee te nemen.
Maar toen kwam die leraar eraan en daar schrok de vriendin van mijn zusje van en stopte hem snel in haar tas. ( dan is het dus fraude ) maar wanneer ze hem gewoon op tafel had laten liggen was het geen fraude geweest toch?

Als je toevallig het verkeerde proefwerk hebt meegedaan lijkt het me dat je niet moet schrikken als de leraar komt maar gewoon vertellen dat je per ongeluk de verkeerde hebt genomen...als dat teminste de waarheid is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:41

Fraude, bij ons was dat gegarandeerd strafstudie op woensdagmiddag, en niet 1x maar een hele maand.
Ze heeft niets te zoeken in proefwerken van anderen en ze hoefde het al helemaal niet aan haar vrienden te laten zien. En als een leraar je aanspreekt over het feit dat je een proefwerk vast hebt leg je het toch snel terug in plaats van in je tas te stoppen?

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:42

BraveSpots schreef:
Gabrielle_ schreef:

Als je toevallig het verkeerde proefwerk hebt meegedaan lijkt het me dat je niet moet schrikken als de leraar komt maar gewoon vertellen dat je per ongeluk de verkeerde hebt genomen...als dat teminste de waarheid is.

Ja dat vind ik dus ook vreemd dat ze daar zo van geschrokken is.

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:43

Van mij mag het topic nu op slot.
Ik weet nu dat dit dus wel degelijk fraude is en daar ging het mij even om. Lachen
Voor de rest kan ik er niks mee omdat ik dus niet de gene ben die dit heeft gedaan.
Bedankt voor jullie reacties!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:44

Je hoort gewoon met je tengels van andermans spullen af te blijven. Nieuwsgierig zijn mag, maar je blijft van spullen af die niet van jou zijn. Als klein kind al geleerd.

Ik kan iemand bij mij op school die hiervoor een week geschorst is en dat is haar verdiende loon geweest. Het hoort niet zo en het is niet netjes, dat kun je zelf heel goed bedenken.

Dus nee, ik vind het niet zielig voor je zusje, en vind dat de leraar nog te mild is geweest met straffen...

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:45

_Skess_ schreef:
Je hoort gewoon met je tengels van andermans spullen af te blijven. Nieuwsgierig zijn mag, maar je blijft van spullen af die niet van jou zijn. Als klein kind al geleerd.

Ik kan iemand bij mij op school die hiervoor een week geschorst is en dat is haar verdiende loon geweest. Het hoort niet zo en het is niet netjes, dat kun je zelf heel goed bedenken.

Dus nee, ik vind het niet zielig voor je zusje, en vind dat de leraar nog te mild is geweest met straffen...

Haha, het was niet mijn zusje die voor fraude werd aangezien maar der vriendin.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:46

mijn excuses daarvoor Bloos

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:47

dus je zusje heeft geen straf??

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:47

Ik vind het niet echt fraude, dat vind ik meer iets van mensen die stelen of bedrijven, bv uitkeringsfraude of zo noem maar iets.
Ja gewoon pech en ze kreeg op haar, je weet wel zou me er verder niet al te druk om maken.

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:48

pinuts schreef:
dus je zusje heeft geen straf??

Nee, mijn zusje heeft het proefwerk ook niet in haar tas gedaan, dat deed de vriendin van haar.
Maar er is verder ook niks aan de hand, enkel een waarschuwing. ( voor die vriendin dan )

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:51

maar je zusje gaf t aan haar? lekker dan.. Zusje pakt proefwerk, en vriendin moet t in dr tas stoppen als leraar eraan komt.. Ik vind t maar vreemd allemaal.. Maargoed niets aan de hand begrijp ik

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:52

pinuts schreef:
maar je zusje gaf t aan haar? lekker dan.. Zusje pakt proefwerk, en vriendin moet t in dr tas stoppen als leraar eraan komt.. Ik vind t maar vreemd allemaal.. Maargoed niets aan de hand begrijp ik

Nee die vriendin moest het helemaal niet van mijn zusje in der tas stoppen, dat deed zij zelf.
Want op dat moment dat die leraar kwam had die vriendin het dus in der hand.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:55

ja dus.. jouwn zusje geeft het aan dr vriendin, en die vriendin moet zorgen dat het proefwerk ergens heen moet.. Dusjaa.. Lijkt me logisch dat jouwn zusje had gezegd van: oh doe maar niet in je tas: meneer, deze vond ik.. sorry

Gabrielle_

Re: -

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:55

Ik heb de tekst even verwijderd, omdat ik het naar mij idee toch niet helemaal duidelijk heb uitgelegd.
Zodra ik tijd heb zou ik het verhaal even beter uitleggen.

pinuts

Re: -

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:56

doe het dan gelijk ff;)

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:57

pinuts schreef:
ja dus.. jouwn zusje geeft het aan dr vriendin, en die vriendin moet zorgen dat het proefwerk ergens heen moet.. Dusjaa.. Lijkt me logisch dat jouwn zusje had gezegd van: oh doe maar niet in je tas: meneer, deze vond ik.. sorry

Mijn zusje wou het proefwerk gewoon laten zien, door de hoeveelheid blaadjes.
Tja en die vriendin ging de blaadjes tellen of what ever, en ja als meneer er dan aan komt ben je de l.ul.