Als ik tijd heb typ ik het overnieuw.
Tekst is volgens mij een beetje onduidelijk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Fraude of in ieder geval poging tot.Gabrielle_ schreef:Nou ze moesten een proefwerk maken van biologie, en die mochten ze gewoon van het bureau af pakken.
Dus dat deed mijn zusje, maar nam gelijk ook het verkeerde proefwerk mee ( dus die van 12 bladzijdes ) en die liet ze dus ook zien. Verder niet de bedoeling om die mee te nemen.
Maar toen kwam die leraar eraan en daar schrok de vriendin van mijn zusje van en stopte hem snel in haar tas. ( dan is het dus fraude ) maar wanneer ze hem gewoon op tafel had laten liggen was het geen fraude geweest toch?
BraveSpots schreef:Gabrielle_ schreef:Nou ze moesten een proefwerk maken van biologie, en die mochten ze gewoon van het bureau af pakken.
Dus dat deed mijn zusje, maar nam gelijk ook het verkeerde proefwerk mee ( dus die van 12 bladzijdes ) en die liet ze dus ook zien. Verder niet de bedoeling om die mee te nemen.
Maar toen kwam die leraar eraan en daar schrok de vriendin van mijn zusje van en stopte hem snel in haar tas. ( dan is het dus fraude ) maar wanneer ze hem gewoon op tafel had laten liggen was het geen fraude geweest toch?
Als je toevallig het verkeerde proefwerk hebt meegedaan lijkt het me dat je niet moet schrikken als de leraar komt maar gewoon vertellen dat je per ongeluk de verkeerde hebt genomen...als dat teminste de waarheid is.

_Skess_ schreef:Je hoort gewoon met je tengels van andermans spullen af te blijven. Nieuwsgierig zijn mag, maar je blijft van spullen af die niet van jou zijn. Als klein kind al geleerd.
Ik kan iemand bij mij op school die hiervoor een week geschorst is en dat is haar verdiende loon geweest. Het hoort niet zo en het is niet netjes, dat kun je zelf heel goed bedenken.
Dus nee, ik vind het niet zielig voor je zusje, en vind dat de leraar nog te mild is geweest met straffen...
pinuts schreef:dus je zusje heeft geen straf??
pinuts schreef:maar je zusje gaf t aan haar? lekker dan.. Zusje pakt proefwerk, en vriendin moet t in dr tas stoppen als leraar eraan komt.. Ik vind t maar vreemd allemaal.. Maargoed niets aan de hand begrijp ik
pinuts schreef:ja dus.. jouwn zusje geeft het aan dr vriendin, en die vriendin moet zorgen dat het proefwerk ergens heen moet.. Dusjaa.. Lijkt me logisch dat jouwn zusje had gezegd van: oh doe maar niet in je tas: meneer, deze vond ik.. sorry