Hoe zou jij jezelf willen zien als..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Hoe zou jij jezelf willen zien als..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:50

Je boven de 65 jaar bent??

Wat wil je wel en wat wil je niet? Wil je kleinkinderen, waar zou je willen wonen?

Flew

Re: Hoe zou jij jezelf willen zien als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:51

Ik wil momenteel geen kinderen dus kleinkinderen heb ik dan niet. Ik ben nog vitaal, rij nog steeds paard en doe leuke dingen met vrienden/vriendinnen en mijn zusje. Ik woon hopelijk in een mooi huis met een stukje grond en een paardje of twee. Verder heb ik een kat.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:52

Ik hoop dat ik later niet zo'n zeuroma ben, zoals heel veel ouderen tegenwoordig. Want zelf irriteer ik me daar nu namelijk een beetje aan, en voor de rest heb ik daar nooit zo over nagedacht..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:52

Had het er toevallig laatst nog over. T liefst word ik helemaal geen 65... Daarna gaat alles minder. Je kan bepaalde dingen misschien niet meer doen, mensen om je heen vallen weg...

Als ik gezond zou blijven, dan woon ik op een rustig boerderijtje met mijn paardjes en honden. Kleinkinderen hoef ik niet perse eigenlijk... Maar ik wil fit blijven, dat vind ik het belangrijkste!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:57

Celede_x schreef:
Ik hoop dat ik later niet zo'n zeuroma ben, zoals heel veel ouderen tegenwoordig. Want zelf irriteer ik me daar nu namelijk een beetje aan, en voor de rest heb ik daar nooit zo over nagedacht..

Haha, ja daar heb je wel gelijk in Haha!

Gelukkig heb ik niet zo'n ouderwetse zeuroma!!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:59

Inderdaad fit blijven.
En een eigen paard (of twee Nagelbijten / Gniffelen) met een bos / ander mooi landschap in de buurt waar je er lekker mee kunt rijden of wandelen.
Verder weet ik het nog niet zo direct Clown

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:02

Als ik 65 ben hoop ik dat ze een persoonlijk vliegapparaat hebben uitgevonden waarbij je met een druk op de knop kunt vliegen. Ik zou zo vrij als een vogeltje salto’s maken in de lucht en vliegensvlug mijn boodschappen doen. Mijn paard met grijze haren bind ik dan ook zijn vleugels om en dan springen we over de wolken in plaats van over hindernissen Clown

Sorry haha, nee hoor, iedereen om mij heen gezond en gelukkig. Vrolijk achter de rollator. That's all.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 18:03

Ik hoor vaak dat mensen nog paarden zou willen hebben en zouden willen rijden..

Ik weet niet als je 65 zou zijn uberhout nog op een paard komt Clown Clown

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:04

Denk even na; als je de 65 gepasseerd bent, zorg je niet meer zo makkelijk voor de beesten.
Ik zou dus wel een boerderijtje willen, en daar mogen mijn kinderen (en kleinkinderen) hun paarden staan. Ik voer niks en doe er niks aan, maar mag (als oma zijnde (A) best een keer een ritje maken!).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:04

arian_wolf schreef:

Jawel Knipoog . Een kennis van ons reed nog met haar 62 ste ofzo... En ook regelmatig. Dat is wat ik bedoel... Ik wil fit blijven, dan kan dat. Maar ik ken ook mensen van 40 die er al bijna niet meer opkomen... Maar goed, dan zou ik gewoon een wagen kopen Knipoog . Onze stalhouder van in 70 ment nog dagelijks dubbelspan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:05

ik wil idd ook op een boerderijtje wonen met me man, en ik heb zeker wete kleinkinderen die dan afentoe op bezoek komen. Ik heb dan een pony en een hond of een kat, en dus genoeg te doen!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:11

Ik wil dan met mijn buitenlandse man in het buitenland wonen (Spanje, Portugal, Italië, Canada) en ik wil dan aan zee wonen en natuurlijk een heleboel kleinkinderen. En misschien heb ik nog een paard, ik wil iig wel fit zijn. Ja Lijkt me verschrikkelijk als je slecht ter been bent o.i.d, dat je je niet meer vrij kunt bewegen. Sowieso heb ik een hond waar ik veel mee wandel. En mijn man en ik maken af en toe nog een reis.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:18

65 is ook nog niet zo oud dat je niets meer kan hoor Huilen van het lachen Tenminste, niet altijd Knipoog
Ik hoop dat ik dan een mooi pensioen heb opgebouwd en nog een paardje heb voor rustige buitenritjes, een lieve man en een hond Lachen

Lisa_Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:25

Ik hoop dat ik dan in Portugal zit met mijn portugese vent, rust en lekker eten Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:28

In een loft aan de zee, met een face lift Ja en leuke kleinkinderen van mijn geadopteerde dochter. En genieten van mijn leven, op vakantie gaan met mijn man naar verre stranden of in de camper naar noorwegen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:28

Ik hoop dat ik dan nog fit ben en veel kan reizen (zoals mijn oma van 81, jeetje elk jaar 2 cruises ofzo) en natuurlijk een paar kleinkinderen heb, niet teveel want anders kan ik ze niet verwennen Vork

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:34

Oh, ik wil een hippe oma worden Haha! Met slangenlerenlaarsjes onder een paarse legging met daarover een geel jurkje met opdruk. Zo'n oma die nog overal over mee kan praten, die in verschillende clubjes zit (boekenclubje, breiclubje, mediteraanskokenclubje Pling ) en die als ze een keer bij haar kinderen langs komt allerlei exotische, maar o zo verschrikkelijk enige cadeautjes meeneemt.
Deze hippe oma zou nog gaan bungeejumpen Ja

Maar voorlopig.... blijf ik nog even onder de 65 Haha! Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:34

arian_wolf schreef:

Ik heb afgelopen zomer in Schotland een endurancewedstrijd gereden met een pony van een 79-jarige vrouw die er zelf eerder dat jaar nog haar eerste wedstrijd over 120 km mee had gereden. Zij rijdt haar hele leven al, de laatste jaren dus endurance. En ze is nog niet van plan om te stoppen. Ze heeft overigens een erg hippe Nokia en ik sms ook met haar. Knipoog

Echt, wat oud worden betreft is zij mijn grote voorbeeld. En mijn oma, die nog tot ver in de 70 actief danste en met haar vriendinnen de halve wereld over reisde, maar helaas rustiger aan moest doen nadat ze haar knieschijf had gebroken.

Maar goed. Kinderen wil ik niet, dus kleinkinderen zal ik ook wel niet krijgen. Ik hoop iig dan nog een aantal goede vrienden en een fijne kennissenkring te hebben, ik hoop dat mijn zussen en hun kinderen er dan ook nog zijn en ik hoop het dan nog steeds fijn en leuk en gezellig met hen te hebben. Verder hoop ik nog heel lang zelfstandig te kunnen wonen en niet te lang te lijden, mocht de ouderdom echt gaan toeslaan. En wat overlijden betreft heb ik een voorkeur voor pijnloos overlijden in mijn slaap. Hadden we het zelf maar voor het zeggen wat dat betreft. Knipoog

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:51

Ik denk niet dat je kiezen of je kleinkinderen wil.. daar ben je zelf niet bij... Knipoog
Ik hoop alleen gezond te blijven.. en geestelijk in orde..

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:06

Kinderen die gelukkig zijn, kleinkinderen eventueel, een fijn huis, een fijne relatie en gezond en goed in mijn vel. Met tijd voor de dingen die ik leuk vind (desnoods werk). EN ik wil echt niet aseksueel worden.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:09

Ik zou graag kinderen en kleinkinderen hebben, en tevreden terugblikken op het leven voor de 65. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:13

Geen kinderen en kleinkinderen, die heb ik eigenlijk nooit gewild. Wel een lieve man, mooi huisje ergens in Drenthe en het zou fijn zijn als ik af en toe nog paard ozu kunnen rijden of mennen.
Ik zou zeker een hoop dieren willen hebben, kippen, konijnen etc. Ja

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:21

Ach dan is mijn oudste kleindochter 18 jaar, nu nog de enige maar ik hoop toch op meerdere kleinkinderen.
Mijn man gepensioneerd en nog veel voor de mensport kunnen doen.
Kleinkinderen op de wagen helpen en met veelplezier naar hun wedstrijden gaan....

De rust van het niet meer hoeven werken over je heen laten komen en ngenieten van alle dagen die je nog krijgt.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:23

Ikzelf wil geen kinderen, mijn zus volgens mij wel, dus ik zou dan nog een beetje willen oppassen op de kleinkinderen van mijn zus, dat klinkt ingewikkeld. Nagelbijten / Gniffelen Verder wil ik gewoon wat gezeldschapdiertjes, in een klein huisje met een lapje grond wonen, of in Australie.. Lovers

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:25

Ik hoop dat ik dan niet zo lang meer heb, en het lekker voor gezien houd. Lachen