Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Eyck schreef:Kun je niet beter jouw woningbouw bellen? Dan heb je direct antwoord.
Bij ons wordt het als lening gezien (het is ook een schuld die je terug moet betalen als je de studie niet haalt)..

LiSSy schreef:Eyck schreef:Kun je niet beter jouw woningbouw bellen? Dan heb je direct antwoord.
Bij ons wordt het als lening gezien (het is ook een schuld die je terug moet betalen als je de studie niet haalt)..
dat ligt er maar net aan of je een prestatiebeurs hebt of niet. ik heb eerst 4 jaar gewoon stufie gehad, hoefde ik ook niets van terug te betalen toen ik gestopt was met school. nu zit ik weer op school, maar heb nu een prestatiebeurs en als ik er nu weer mee stop moet ik die wel terugbetalen.
de belastingdienst ziet het iig niet als een inkomen. maar geen idee of dat bij de woningbouw ook zo is
Wildgirl schreef:ja, officieel wordt je studiefinanciering ook als inkomen gezien

Ik heb ook met alleen studiefinanciering een tijdlang gehuurd. Kon het huisje wel overnemen van m'n huisgenootje maar extra inkomen had ik toen niet.

Jolanda_ schreef:Persoonlijk vraag ik me af of je dat moet willen alles besteden aan huur zodat je eerder aan de beurt bent... Wat als je vriend van school klaar is en nog geen baan kan vinden dan zitten jullie waarschijnlijk wel behoorlijk krap. Maar goed dat is jullie eigen keuze...
Volgens mij hebben jullie inderdaad geen recht op huursubsidie als je onder de 23 bent en in de tweede prijsklasse gaat huren... Dat zou ik dan ook even in de gaten houden als ik jullie was...
Maar huursubsidie onder de 23 is toch bijna niks, dus daar zou ik het niet voor laten, zit meestal rond de 9 euro

BrittKitt schreef:Wat ik destijds had uitgerekend was dat echt een stuk meer, zo'n €139,- als je onder de 23 was en een huis uitkoos onder de €339,-. Dat is nu 2 jaar geleden ongeveer dat ik daar naar heb gekeken maar ik kwam toen uit op zo'n €200,- kale huur ex servicekosten dan.

Diedjee schreef:Ik had bij de woonstichting waar chocotof het over heeft een huur van 286, en kreeg 95 euro huursubsidie. En toen was ik 21.

Jolanda_ schreef:Persoonlijk vraag ik me af of je dat moet willen alles besteden aan huur zodat je eerder aan de beurt bent... Wat als je vriend van school klaar is en nog geen baan kan vinden dan zitten jullie waarschijnlijk wel behoorlijk krap. Maar goed dat is jullie eigen keuze...
Volgens mij hebben jullie inderdaad geen recht op huursubsidie als je onder de 23 bent en in de tweede prijsklasse gaat huren... Dat zou ik dan ook even in de gaten houden als ik jullie was...