Wat te doen? Mijn vriend en ik...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Wat te doen? Mijn vriend en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 14:45

Goed... Hier komt even een lang verhaal.
Heb een tijd lang getwijfeld het erop te zetten, maar toch maar gedaan.

Sinds 1,5 maand heb ik een keileuke vriend. Het is onvoorstelbaar hoeveel je in korte tijd van iemand kunt houden. En nee, het is geen verliefdheid, dit is echt houden van.

Nu heeft hij in het begin behoorlijk tegen me gelogen.
Hij was op vakantie gegaan en zei me dat hij alleen was gegaan.
Een paar dagen na de vakantie vertelde hij me dat hij had gelogen tegen me. Hij was samen met een meisje daarheen geweest. (Nu deed dit al behoorlijk zeer, ondanks we toen nog geen relatie hadden, dus feitelijk is hij niet vreemdgegaan.)
Dat meisje was zijn beste vriendin en ze hadden een soort van "open" relatie. Ze hadden dus ook seksueel contact.
Goed, mijn vertrouwen in hem had dus een behoorlijke klap opgelopen, want we waren al erg close met elkaar. En toen hij het me vertelde waren we net 2 dagen samen ofzo.
Goed, feitelijk was hij niet vreemdgegaan en ik probeerde het achter me te laten.
Het meisje en hij kregen ruzie en hij was en is er behoorlijk down over.
Kan me goed voorstellen, zij was alles voor hem. Zij wist alles van hem etc.

Nu zit er nog een 2e meisje in het spel. Zijn ex vriendin. Hij is er nog steeds behoorlijk kapot van. Goed geen probleem zou je zeggen. Dacht ik dus ook.
FOUT!

Vorige week las ik in zijn sms inbox (niet expres om te controleren, was gewoon mijn eigen smsjes naar hem aan het lezen) en stuitte per ongeluk op een smsje van zijn ex. Ik had niet in de gaten dat die van haar was, ik d8 dat die van mij was dus las verder.
Er stond in: ik ben blij dat je dit jaar nog van me wilt genieten.
Ik dus helemaal over de zeik en naar hem toegegaan om uitleg te vragen.
Was niks aan de hand zei hij. Hij zei: dat is naar aanleiding van een grapje die ik maakte in een mailtje naar haar. Dus ik zo: maar je had toch geen contact meer? Hij: Nee dat klopt, maar ze was jarig, dus wilde haar even feliciteren. Hij bood toen aan om het mailtje te laten lezen.
Mailtje gelezen en oke, dat kan als grapje zijn bedoeld. Verder hebben ze ook geen contact gehad. Hij zegt ook: we hebben geen contact meer.
Mjah, mijn vertrouwen had dus weer een deuk opgelopen.

Nu stond van de week zijn mailbox open en (ik weet het, het is vreselijk fout van me) en zag toen een mailtje van zowel zijn beste vriendin als zijn ex.
Ik kón het niet laten om toch te lezen, ookal wist ik dat het me pijn zou gaan doen.
Goed, mailtje van zijn beste vriendin ging over dat ze echt geen vrienden met hem wilde zijn enz, omdat ze gekwetst was door hem. Maar in een mailtje terug naar haar schreef hij wel: ik zei tegen je dat ik geen vrienden meer wilde zijn maar méér met je wil.
Nog een deuk in mijn vertrouwen.

Mailtje maar zijn ex: heel verhaal maar het volgende brak me:
Hij schreef: de reden dat ik je kuste was omdat het misschien de laatste keer was dat ik je ooit nog kon zoenen.
Datum was van 7 december, dus toen waren we net een weekje samen... Ik weet nu niet of hij voor die week met haar heeft gekust of erna.
Er stond wel in dat hij een nieuwe relatie had en er erg blij mee was en dat hij liever geen contact meer met haar wilde...

Ik weet het echt niet meer..
Ik hou zo zielsveel van hem... Het is ongelovelijk hoe je in zo'n korte tijd, zoveel van iemand kunt houden..
Ik weet wel dat hij echt om me geeft en van me houd, maar dit geeft me toch niet echt veel vertrouwen...

Ben ik nu te overdreven bezig? Ik weet dat het fout was om die mails en het smsje te lezen, dat valt niet goed te praten.
Maar ik weet echt niet wat ik moet doen... Ik wil hem niet kwijt...

Schuur_

Re: Wat te doen? Mijn vriend en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:47

Tja, blijkbaar deugt die jongen van geen kant.
Nog geen 2 maanden samen en dan van die toeren uithalen? Dumpen is mijn antwoord voor je nog meer gekwetst raakt.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:48

Dumpen die jongen. Ja het doet even pijn maar vertrouwen is de basis van elke relatie en zo te lezen is deze jongen echt niet te vertrouwen. Het zal even moeilijk voor je zijn maar kies aub voor jezelf

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:51

Ik heb je even een PB gestuurd..

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:52

die deuken heb ik ook opgelopen en loop ze nog constant op... heb namenlijk al bijna 2 jaar met me vriend en beweerde dus nooit contact met zijn ex te hebben wel dus vaak hij en ik ruzie zij wilt hem trug en komt er nog 2 meiden in het spel waar hij mee was geweest voor mij.. wouden hem ook mij lopen afkraken en zeggen dat ik vreemd ben gegaan enz enz zo iets als in jouw situatie heb ik dus ook gehad...

heb gedrijgd dat als hij echt van me houd de nummer moet verwijderen (stom maja) je kan wel denk stom om hem te controleren maar bij mij hielp het! omdat je hem er dan mee confranteer, een jongen is echt een apart wezen vergeleken met een vrouw. of je moet door zetten en vragen wat ik hier boven beschreef, of er mee stoppen zo maak je je leven anders niet lekkerder op... ik heb het door gezet en er geen dag spijt van gehad! (sorry voor typefouten door dyslexie)

KiWiKo

Lieffie lees je eigen verhaal eens terug, en bekijk het dan alsof een onbekende van jou dit heeft geschreven......................

en geef die onbekende raad...............

denk dat je dan snel klaar bent Lachen Lachen

heel veel sterkte!!!

pinuts

Je houdt van een jongen die je niet kent. Ik geloof niet dat je daar van kan houden, ik denk wel degelijk dat het een verliefdheid is want je ziet totaal niet in hoe fout hij bezig is. En jammer genoeg kan ik uit jouwn verhaal al lang en breed opmaken dat hij niet van jou houdt, misschien is hij een beetje verliefd das alles..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:54

Ben het helemaal met de mensen hierboven me eens.

Ik zou hem even flink aan de tand voelen en confronteer hem er gewoon mee, wat je gelezen hebt.
Als hij dan zeurt over zijn privacy dan kun je zeggen dat hij het er zelf naar gemaakt heeft dat je die smsjes/mailtjes hebt gelezen..

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 14:54

Romyv schreef:

Ik heb niks ontvangen...?

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:55

Meid Ach gut
Ik weet niet of die jongen dan wel zo betrouwbaar is eigenlijk

Toch veel sterkte

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:55

Sory dat ik ook niets positief kan zeggen.....
Maar Kiwiko geeft goede raad! Lees het opnieuw, denk dat het van je beste vriendin komt en leg jezelf uit dat hij je echt niet waard is!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 14:57

KiWiKo schreef:
Lieffie lees je eigen verhaal eens terug, en bekijk het dan alsof een onbekende van jou dit heeft geschreven......................

en geef die onbekende raad...............

denk dat je dan snel klaar bent Lachen Lachen

heel veel sterkte!!!

Ik weet het.. Wat dat betreft ben ik zo naief op het gebied van relaties...
Ik moet het eerst zeker weten voor ik keuzes maak. Hem ermee confronteren heb ik al gedaan. Uit de mailtjes van die beste vriendin kan ik ook opmaken dat zij echt niks meer van hem wil weten. Maar het feit dat hij zei: ik wil méér met je...
En zijn ex... tja dat was ook het laatste wat ik van hun had gezien... Verder geen nieuwe mailtjes of smsjes.. Hij zei ook zelf in de mail dat hij geen contact meer met haar wilde..

Ik weet het echt niet meer Verdrietig

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:57

je mag hem dan nog zo graag zien, volgens mij deugd die jongen niet voor je. Neem een verstandige beslissing, de pijn zal hard zijn, maar als je langer wacht, zie je hem nog liever, en doet het straks nog veel meer pijn als hij je kwetst. Heel veel sterkte Ach gut

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:57

Nu heb ik zo al mijn twijfels bij je 2e zin!! Als je die jongen van te voren niet gekend hebt, kan je het niet anders noemen dan verliefdheid. Houden van bereik je door respect,vertrouwen e.d. voor elkaar en dat heeft deze jongen allesbehalve voor jou gedaan.
Dat je zijn mailtjes leest, na die gebeurtenis, ook al mag het niet, begrijp ik maar al te goed! je zou voor minder ongerust,jaloers.. worden.
Dat hij met dat meisje op reis ging en seksueel contact had 2 dagen voor jullie een stel werden, vind ik al behoorlijk fout. Dan dat hij geen contact heeft met het meisje maar haar wel iets voor haar verjaardag stuurt kan indd, maar dat berichtje en dat mailtje voorspellen NIETS goed!
Verder dat hij nog méér met dat meisje wil is gewoon dé doorslag! Die jongen houdt gewoon 3 verschillende meisjes aan het lijntje!! en die andere meisjes zijn waarschijnlijk even in de war als jij en ''houden'' net zoveel van hem als jij! dat zie je duidelijk aan zijn beste vriendin, die er duidelijk niét mee gediend is dat hij een relatie heeft.
1 boodschap: Dumpen! Dit zit écht niet goed!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 15:01

Soms vraag ik me echt af waarom ik in godsnaam zo vergevingsgezind ben...

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:04

Babeth schreef:
Nu heeft hij in het begin behoorlijk tegen me gelogen.
Hij was op vakantie gegaan en zei me dat hij alleen was gegaan.
Een paar dagen na de vakantie vertelde hij me dat hij had gelogen tegen me. Hij was samen met een meisje daarheen geweest.

hier was hij eerlijk, maar wel te laat!

Babeth schreef:
Dat meisje was zijn beste vriendin en ze hadden een soort van "open" relatie. Ze hadden dus ook seksueel contact.
Goed, mijn vertrouwen in hem had dus een behoorlijke klap opgelopen, want we waren al erg close met elkaar. En toen hij het me vertelde waren we net 2 dagen samen ofzo.
Goed, feitelijk was hij niet vreemdgegaan en ik probeerde het achter me te laten.
Het meisje en hij kregen ruzie en hij was en is er behoorlijk down over.
Kan me goed voorstellen, zij was alles voor hem. Zij wist alles van hem etc.

1 oke, hij heeft seks met haar, en jij ook met hem. dat lijkt me niet erg prettig.
2 je hoeft je niet te verontschuldigen dat hij niet vreemdgegaan is maar dat dat wel zo voelt.
3 en hier laat je zien dat je je niet wilt bemoeien tussen hun

Babeth schreef:
Nu zit er nog een 2e meisje in het spel. Zijn ex vriendin. Hij is er nog steeds behoorlijk kapot van. Goed geen probleem zou je zeggen. Dacht ik dus ook.
FOUT!

een 2e meisje ? Nors opkijken

Babeth schreef:
Vorige week las ik in zijn sms inbox (niet expres om te controleren, was gewoon mijn eigen smsjes naar hem aan het lezen) en stuitte per ongeluk op een smsje van zijn ex. Ik had niet in de gaten dat die van haar was, ik d8 dat die van mij was dus las verder.
Er stond in: ik ben blij dat je dit jaar nog van me wilt genieten.
Ik dus helemaal over de zeik en naar hem toegegaan om uitleg te vragen.
Was niks aan de hand zei hij. Hij zei: dat is naar aanleiding van een grapje die ik maakte in een mailtje naar haar. Dus ik zo: maar je had toch geen contact meer? Hij: Nee dat klopt, maar ze was jarig, dus wilde haar even feliciteren. Hij bood toen aan om het mailtje te laten lezen.
Mailtje gelezen en oke, dat kan als grapje zijn bedoeld. Verder hebben ze ook geen contact gehad. Hij zegt ook: we hebben geen contact meer.
Mjah, mijn vertrouwen had dus weer een deuk opgelopen.

1 heel goed van je, dat is je recht
2 goed dat hij het wel wil laten lezen, maar wel raar dat hij hier een beetje over liegt

Babeth schreef:
Nu stond van de week zijn mailbox open en (ik weet het, het is vreselijk fout van me) en zag toen een mailtje van zowel zijn beste vriendin als zijn ex.
Ik kón het niet laten om toch te lezen, ookal wist ik dat het me pijn zou gaan doen.
Goed, mailtje van zijn beste vriendin ging over dat ze echt geen vrienden met hem wilde zijn enz, omdat ze gekwetst was door hem. Maar in een mailtje terug naar haar schreef hij wel: ik zei tegen je dat ik geen vrienden meer wilde zijn maar méér met je wil.
Nog een deuk in mijn vertrouwen.

Mailtje maar zijn ex: heel verhaal maar het volgende brak me:
Hij schreef: de reden dat ik je kuste was omdat het misschien de laatste keer was dat ik je ooit nog kon zoenen.
Datum was van 7 december, dus toen waren we net een weekje samen... Ik weet nu niet of hij voor die week met haar heeft gekust of erna.
Er stond wel in dat hij een nieuwe relatie had en er erg blij mee was en dat hij liever geen contact meer met haar wilde...

1 na deze voorvallen is dat niet fout.
2 vraag hem hierna, bij deze jongen is het dus wel degelijk nodig om hierna te vragen.

Babeth schreef:
Ik weet het echt niet meer..
Ik hou zo zielsveel van hem... Het is ongelovelijk hoe je in zo'n korte tijd, zoveel van iemand kunt houden..
Ik weet wel dat hij echt om me geeft en van me houd, maar dit geeft me toch niet echt veel vertrouwen...

Ben ik nu te overdreven bezig? Ik weet dat het fout was om die mails en het smsje te lezen, dat valt niet goed te praten.
Maar ik weet echt niet wat ik moet doen... Ik wil hem niet kwijt...

als deze jongen van je houdt, is hij open en eerlijk. Uit dit verhaal blijkt dat hij dit maar half is.
ik vind dit een reden om er wat achter te gaan zoeken. ik vind het niet overdreven van jou, want het blijkt dat
dit wel nodig is. want als jij dit niet had gelezen, was je er ook niet achter gekomen.

en dat je hem niet kwijt wilt, meis je bent leuk om te zien, en ik weet zeker dat er veel meer leuke lieve jongens
op deze aardbol rondlopen die wel een eerlijke relatie willen. je bent nog jong. en ga je leven hier niet aan verpesten
je maakt het jezelf moeilijk. je leeft maar 1 x, ga genieten! je bent het waard om een goede jongen te hebben wie je kunt vertrouwen. en niet iemand waar je steeds wat achter moet zoeken. die je steeds moet controleren!
succes ermee!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:09

Mijn vriend en ik zijn een tijdje uit elkaar geweest. Mijn vriend was daar werkelijk kapot van, maar had om over mij heen te kopen een vriendinnetje. Hij wilde toen ook ineens niets meer met me te maken hebben. Totdat ik ineens zei dat ik hem terug wilde en hij dumpte haar direct. Als ik eerlijk moet zijn zie ik je een beetje als dat vriendinnetje.

Meisje heel veel sterkte. Het lijkt me niet makkelijk.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:13

ik snap dat het moeilijk is je bent verleifd en geeft om hem maar, ik denk dat je jezelf nu alleen maar pijn doet. Ik denk dat hij slecht te vertrouwen is en, jullie relatie hierdoor ook niet beter zal worden.

ik zou de eer aan jezelf houden en jezelf geen verdriet doen met een jongen die niet 100% voor jou gaat.

Ik ken deze situatie helaas en dit is een cirkeltje waar je niet uit komt..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:16

De belangrijkste basis in een relatie is het vertrouwen... Als ik dit verhaal zo lees is daar van jouw kant absoluut geen sprake van (en door de dingen die hij uithaalt vind ik dat nieteens raar).

Goed je bent wel verliefd en je houdt misschien ook wel van hem, maar meis, is het de pijn allemaal waard? Loopt er niet een veel beter persoon voor je rond?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:20

ik zeg.. Doei!
hij moet zich in heel veel bochten gaan wringen, wil hij jou vertrouwen nog terug kunnen winnen..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:42

Babeth schreef:
Romyv schreef:

Ik heb niks ontvangen...?

het was een lang verhaal, was denk nog aan het type Knipoog

Babeth schreef:
Soms vraag ik me echt af waarom ik in godsnaam zo vergevingsgezind ben...

Liefde maakt blind zeggen ze toch altijd Knipoog

Mensen verankeren hun volgende indrukken op die van de eerste, dus als jou eerste indruk geweldig was van deze gozer zal je altijd zoeken naar bevestiging op deze eerste indruk (je kijkt alleen maar naar de dingen die zo geweldig aan hem zijn..)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:57

Ik ben het met de andere eens; dumpen.
Hij deugt niet.
Wel heel moeilijk, maar uiteindelijk wel beter. Veel sterkte!

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:02

dat ken ik..
ik heb altijd problemen gehad met mijn liefje..
ik was tenslotte al 2jaar verliefd op hem, en ook zov an die dingen.
ga het nu niet online zetten haha, maar twas echt een regelrechte hel..
't blijft zn littekens hebben bij mij..
hij is nu de liefste jongen ooit, en doet alles voor me, bla bla.. maar ik kan het niet vergeten,
ik ben ondertussen 1 jaar samen en 't is ondertussen al een dik halfjaar geleden dus.. en als hij ook lief doet, ik kan nog lastig doen om niks en haal alles van vroeger terug op..
ik zou er goed over nadenken of je wel verder wilt, beter het dan dan gedaan maken dan nog langer erbij zijn..
ik heb geen spijt van mijn keuze, want hij is echt verschrikkelijk lief, maar waarschijnlijk vergeet jij zelf het niet.. en dat is verschrikkelijk moeilijk vind ik. en vermoeiend, maar als je echt van hem houd dan ga ervoor:)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 16:33

Bedankt voor jullie reacties.
Het is zo moeilijk...

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:43

Nou blijkbaar ben ik de enige die zegt: confronteer hem met alles, zeg hoe je je over de situatie valt en geef hem één laatste kans. Ik neem het niet voor hem op; wat hij doet is echt naar. Maar soms kun je zo blij zijn dat je iemand nog een kans geeft.. Geloof me Lachen.