Hoe kom ik van mijn computer af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Hoe kom ik van mijn computer af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 15:21

Het trouwe computertje uit mijn studententijd is afgelopen zomer min of meer overleden: het ding is zeker een jaar of 10 oud en de netwerkkaart en het toetsenbord zijn wijlen. Nu staat de boel een beetje in de weg maar ik wil de onderdelen graag een nieuw leven gunnen, ik heb weleens gehoord dat er bedrijven zijn die oude computers strippen... maar hoe vind ik die? Als ik google vind ik van alles maar ik erg veel wijzer word ik er niet van, zijn er bokkers die weten waar ik mijn oude witte kast kan laten? Doordat ik geen auto heb zou hij ook nog eens opgehaald moeten worden - wie o wie kan me helpen?

moyra

Re: Hoe kom ik van mijn computer af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:13

Op marktplaats zitten mensen die graag defecte computers voor onderdelen willen.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:02

hij kan toch gewoon naar de stort/grof vuil?

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:15

Er zijn ook genoeg mensen die van de oude monitor een aquarium willen maken Haha! Op Marktplaats zijn er vast wel mensen die 'm willen hebben Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:18

De kans dat componenten van 10 jaar oud nog een 2e leven krijgen is minimaal... Je kunt proberen een advertentie op MP te zetten, maar ik denk dat het vergeefse moeite is. Snelste manier zal idd de stort zijn. En de kans dat ie daar alsnog een 2e leven krijgt is vrij groot, aangezien ze - hier iig - nogal eens het computerspul dat er nog goed uit ziet uit de bak halen.

Heb je er net doorgebrand spul in gegooid, vist iemand van de stortplaats het er weer uit. Prima joh, have fun Haha!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:11

Ik zou hem gewoon op Marktplaats gooien. Er zijn altijd hobbyisten die een oude, defecte computer graag een tweede leven gunnen, of in elk geval onderdelen ervan. Vaak zijn die oude machines, of hun onderdelen, nog heel goed te gebruiken voor servers en zo. Denk alleen niet dat je er veel geld voor krijgt, veel van dat materiaal kunnen die mensen die dat doen ook (vrijwel) gratis krijgen.

En anders breng je hem naar het grofvuil of zo.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:20

Sommige mensen knappen oude pc'tjes weer op, zodat het als spelletjes/huiswerkcomputer voor kinderen kan dienen Knipoog

Er is vast wel iemand die je er blij mee kan maken Lachen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:23

10 jaar oud... daar zitten weinig interessante dingen meer in..

Grafische kaart is te traag, geheugen te weinig, zelfde voor de harde schijf..

Maar als je écht wilt zou ik 'm op marktplaats zetten, d'r hoeft er maar één net om die onderdelen verlegen te zijn natuurlijk Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 03:34

Sinds 2005 is het binnen de Europese Gemeenschap verplicht om oude elektrische apparaten in te zamelen. (Richtlijn Afgedankte Elektronische Apparaten (AEEA). Je bent ook als particulier ervoor verantwoordelijk dat oude elektrische apparaten, zoals wasmachines, koelkasten, je oude koffiezetapparaat enz correct worden ingezameld. Je zou hem op de marktplaats kunnen zetten, en als je hem daar niet kwijt raakt, toch even met de gemeente bellen waar je met de computer heen kunt.

Zie ook:

http://milieu.defolter.nl/pages/AEEA-2.htm

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:08

De computer kun je gewoon naar de gemeentestort brengen hoor, daar staat een hele mooie bak speciaal voor computers en onderdelen Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:12

Als ik jou was naar de stort brengen je kan hem wel op mp zetten maar de kans dat er iemand jouw computer wil hebben is minimaal omdat hij 10 jaar oud is en ik denk dat mensen die een computer voor de kinderen zoeken ook naar een wat jongere computer gaan zoeken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:14

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:05

Cassidy schreef:
Sinds 2005 is het binnen de Europese Gemeenschap verplicht om oude elektrische apparaten in te zamelen. (Richtlijn Afgedankte Elektronische Apparaten (AEEA). Je bent ook als particulier ervoor verantwoordelijk dat oude elektrische apparaten, zoals wasmachines, koelkasten, je oude koffiezetapparaat enz correct worden ingezameld. Je zou hem op de marktplaats kunnen zetten, en als je hem daar niet kwijt raakt, toch even met de gemeente bellen waar je met de computer heen kunt.

Zie ook:

http://milieu.defolter.nl/pages/AEEA-2.htm

Hee, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. Zal eens uitzoeken hoe ik 'm bij de gemeente kan krijgen, ivm vervoer.

Tja, hij is inderdaad wel heel oud... een waar museumstuk dat ik nog aan een ex te danken heb en waar ik twee scripties op geschreven heb, wat een sentiment. Maar hij moet er nu toch echt uit.