Betekent dit het einde?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pilgrim

Betekent dit het einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:03

Sinds niet zo heel lang zijn we ervan op de hoogte dat mijn partner de ziekte van Pfeiffer heeft. Hierdoor
is er geen energie meer voor sporten, leuke dingen, werken, sex en al het andere wat energie kost. Gevolg
hiervan is dat mijn partner zich waardeloos voelt, een mietje, een dooie. Daarnaast zijn ook de tenen van
mijn geliefde ernstig lang geworden. Ik vraag me af of mensen dit herkennen? Even een voorbeeldje, ter
verduidelijking, we wonen nog niet samen;

Gisteravond:
Partner: Ik slaap morgen ook lekker hier bij jou, ik moet Zaterdag toch in *** zijn.
Ik: Prima, lief, gezellig! Maar ik moet wel Zaterdag werken, dus voel je niet l*llig
als je liever thuis slaapt zodat je niet zo vroeg wakker word van mij.
Partner: Nee joh, geeft niks, ik blijf lekker nog hier morgen.

Vanochtend:
Ik: Goedemorgen schatje! Ga je al naar je werk? Hoe laat ben je ongeveer thuis?
Partner: Uuuuuh, maandag, dinsdag, misschien pas woensdag.
Ik: Ow... schatje, als je weet dat je het toch niet nakomt, kun je het beter niet zeggen lijkt me.
Partner: Weet je wat? Ik reageer hier niet eens op. Schijnbaar kom ik toch nooit na wat ik zeg.
Ik doe nooit wat goed. Het spijt me dat ik jouw geliefde ben. Ik maak je toch ongelukkig.

Partner trekt de deur dicht en ik heb tot op dit moment niks meer gehoord. De laatste tijd wordt
er erg veel op me gemopperd, vanwege het disrespect voor zichzelf. Ik probeer sterk te zijn voor
twee, ik laat me af en toe even uitkafferen (kan me voorstellen dat je dat soms gewoon nodig hebt)
maar ik ben wél gewoon mezelf. Ik houd niet mijn mond omdat ik anders deze situatie krijg.

Begrijp me niet verkeerd; er is normaal gesproken en op heel veel momenten een heel liefdevolle,
gezellige, leuke relatie tussen ons aan de gang. Maar sinds de diagnose Pfeiffer is gesteld, is
alles te veel. Ik begrijp dat heel goed en wil er dus ook graag zijn. Maar ik geef duizenden
complimenten per dag, en die ene opmerking die dan toevallig in het verkeerde keelgat schiet
moet dan gelijk betekenen dat de liefde over is, dat alles verkeerd wordt gedaan en dat ik
ongelukkig wordt gemaakt. Deze persoon is mijn alles, daarom vind het zo moeilijk het ongeluk en
de frustratie op dat gezicht te zien. Maar vooral dat wantrouwen in onze toekomst, alleen maar om
één kleine opmerking.

Opinion Please!

Cassidy

Re: Betekent dit het einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:07

Ik vind de titel van je topic nou toch wel een beetje dramatisch hoor! En je roept nou wel dat je begrip toont, maar die opmerking dat alles te veel is sinds de diagnose vind ik een beetje overdreven. Ok, kan zijn dat het zo voelt, kan zijn dat je partner dat ziekzijn ook uitbuit, maar als het fundament van jullie relatie door een dergelijke, even tussen aanhalingstekens "simpele", ziekte al meteen scheuren vertoont, mag ik dan zeggen dat het niet al te stevig is?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:11

Een ding wil ik hierop zeggen:
Je reageerd je frustratie af op de mensen die het naast bij je zijn.

Ook ik ben nog lang niet de oude en mijn manneke heeft van mij heel wat te verduren gehad.

Neem het met een korrel zout. Knipoog

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:12

@ Cassidy;
Ik vind niet alles teveel sinds de diagnose, mijn partner vind dat! Alles is teveel om uit te voeren, over na te denken of zelfs maar te bédenken. Dus ik doe alles, en dat vind ik prima, ik heb geen moeite met zorgen. Ik heb er wel moeite mee dat er niet gezien wordt dat ik wil zorgen, dingen over wil nemen en wil praten omdat er heel veel liefde is. Ik doe dat toch niet als deze relatie mij ongelukkig maakt. Ik ben dus ook bang dat het fundament, zoals jij dat heel mooi omschrijft, minder stevig is als gehoopt. Bij mij zit het absoluut goed, maar ik ben bang dat dat andersom niet per definitie zo is.

@ Kaatje77;
Dat klinkt dan in ieder geval positief. Had jij ook het gevoel dat je je partner ongelukkig maakte? Waar kwam die frustratie vandaan?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:19

Ja, ik heb hem heel ongelukkig gemaakt, maar hij heeft vroeger ook iets soortgelijks meegemaakt en toen frustreerde hij zich op mij af.

En het gaat heel onbewust. Bloos

Frustratie komt bij mij dat ik dingen niet meer kan die, voordat ik ziek werd echt heel gemakkelijk gingen.

Je leert er mee leven, maar het is wel heel zwaar om ineens alles weer opnieuw te moeten leren.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:24

Ik heb zelf ook pfeiffer, en tuurlijk heb ik zo ook mn momenten dat ik het allemaal even niet zie zitten door de moeiheid en dat dan niet wil zoals jij het wil enzo, maar aan de andere kant, je moet ook niet bij de pakkeneer gaan zitten en je gaan aanstellen, want daar wordt het ook niet beter van. Jij moet gewoon lekker jezelf blijven en je vriend moet zich er maar gewoon bij neerleggen dat het zo is, want anders frustreert het alleen maar meer en hoe meer je er mee zit, en dus hoe meer je het tegen werkt, hoe erger het wordt en hoe langer het duurt. Duurde bij mij ook een poosje voor ik dat door had maar inmiddels gaat het stukke beter en vriendlief en ik zijn ook gewoon nog steeds bij elkaar Knipoog

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:26

Ik had net even een kort telefoongesprek waarin ik duidelijk heb gemaakt dat ik het heel moeilijk vind om onvoorwaardelijk zoveel te geven terwijl ik het gevoel heb dat dat helemaal niet aankomt, dat als mijn partner echt denkt alles verkeerd te doen ondanks alle liefde die ik geef, dat ik me afvraag of het allemaal nog wel de moeite waard is. Voor mij is dat trouwens absoluut wél zo!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:29

Snap ook best wel dat je je zo voelt, maar zoals ik direct bij mn vriend al heb aangegeven, ik ben gewoon moe, en het wil gewoon allemaal even niet zo soepeltjes als normaal. Neem het jezelf niet kwalijk als ik perongeluk een keer begin te snauwen of afwezig ben, ik doe mn best om lief en aardig te blijven, maar van moeheid kan je soms zo frusty raken.
Gewoon goed blijven praten is denk wel het belangrijkste Lachen En geef elkaar desnoods even meer ruimte, als hij het gevoel heeft moe te zijn en nergens zin in te hebben, laat m dan lekker even met rust (je woont niet samen dus dat moet prima lukken) en laat hem naar jou toekomen in de zin van, wanneer hij zich daar fit genoeg voor voelt om af te spreken enzo Lachen

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:31

Dat dat gefrustreerde op me wordt afgereageerd vind ik helemaal niet zo erg, dat heb ik er echt wel voor over. Maar waar ik niet tegen kan is dat hij zich schijnbaar zo waardeloos voelt als ik één opmerking maak dat ie denkt dat ik ongelukkig wordt van onze relatie.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:31

En dat het zo'n groot issue word terwijl er niks aan de hand is.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:33

Toch met elkaar gaan praten en laat hem dit topic lezen. Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:34

Herkenbaar! Alhoewel mijn vent dan geen Pfeiffer heeft.

De enige tip die ik kan geven is, blijf bij jezelf! Laat niet over je heen lopen, laat niet met je sollen, laat je niet uitbuiten. Doe de dingen die jij wilt doen, maak vooral jezelf gelukkig en laat het hem maar lekker een beetje meer zelf uitzoeken. Als je afstand kunt nemen, raak je elkaar mogelijk níet kwijt..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:35

Ik heb dit ook meegemaakt, maar ik was de persoon die 'ziek' was.
Mijn vriend is nooit ziek, mankeert nooit wat, dus die kon niet echt begrijpen dat ik zo ziek was dat ik niks kon doen (nou ja ziek, mijn lichaam werkte niet mee).
Je voelt je dan al waardeloos en een klein opmerkinkje kon de bom al doen ontbarsten bij mij. We hebben vele ruzies hierover gehad, maar we zijn gelukkig nog steeds bij elkaar.

Blijf met elkaar praten en geef elkaar wat ruimte Ja

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:36

Pilgrim schreef:
Dat dat gefrustreerde op me wordt afgereageerd vind ik helemaal niet zo erg, dat heb ik er echt wel voor over. Maar waar ik niet tegen kan is dat hij zich schijnbaar zo waardeloos voelt als ik één opmerking maak dat ie denkt dat ik ongelukkig wordt van onze relatie.

dan moet je dat laatste dus goed duidelijk maken dat jij best tegen een stootje kan en dat je er niet ongelukkig van wordt als hij zich minder voelt enzo Lachen Alleen duurt dat soms even voor dat doordringt Knipoog

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:38

Die vraag moet je aan je partner stellen en vervolgens aan jezelf. Duidelijk info naar elkaar toe geven, meningen van derden heb je erbij niet nodig.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:40

Misschien niet, maar het is ook wel lekker even van je af te l*llen. Ik heb al zo vaak gezegd; "je krijgt me niet weg. je bent de liefde van mijn leven en ik hou van jou, no matter what. Wees niet bang dat ik zal gaan want ik sta achter je, en naast je of zelfs voor je als je dat nodig hebt. geloof me maar, ik ga nergens heen". Krijg bijna het idee dat hij me probeert weg te jagen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:41

Pfeiffer gaat toch weer over? Laat het gewoon even op zijn beloop.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:42

Denk niet dat dat zn bedoeling is hoor Lachen hij voelt zich gewoon kei rot, en vind het vervelend dat jij daar onder 'lijdt' daardoor gaat hij weer twijfelen aan zichzelf en zo is het cirkeltje al heel gauw rond Knipoog

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:44

Ja, misschien maar het beste. Vind het zo moeilijk niet te bellen enzovoort. Zal vanzelf wel weer goedkomen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:09

Pilgrim schreef:
Krijg bijna het idee dat hij me probeert weg te jagen.

Misschien zoekt hij juist bevestiging?

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 15:31

Maar ik geef al zoveel bevestiging, zo vreselijk veel! Dat is juist mijn punt! Het lijkt wel alsof dat niet aankomt.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:44

Vergeet niet dat hij ziek is.
Ik had ook heel veel bevestiging nodig toen ik ziek was. Je voelt je dan heel ellendig en hebt constant aandacht/bevestiging nodig, omdat dat het enige is waardoor je je nog een beetje goed voelt.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 15:58

Kreeg net eens smsje;
Maak je niet druk, grootste gedeelte heb ik aan mezelf te wijten. Weet gewoon niet waar ik last van heb de laatste tijd. Geniet gewoon lekker van je vrije dag.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:03

Pfeiffer is geen mopperziekte hoor Tong uitsteken

Ik denk dat je hem wat meer met rust moet laten (echt zijn eigen tempo laten gaan vooral) en dat hij niets op jou moet afreageren, en even moet beseffen dat hij zo dingen niet beter maakt.

Als ik het zo hoor klinkt het ook deels als zelfmedelijde van zijn kant, mannen kunnen al doen alsof ze doodgaan van een buikpijntje. maar komop. Ookal ben je moe en lusteloos, hij moet niet gaan brommen, dat maakt het niet gezelliger Knipoog

Succes en beterschap!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:06

je moet eens stoppen met zoveel bevestiging geven. Hij is ziek, klote, maar hij is niet terminaal hoor, hij heeft geen gedragsstoornis, dus geen excuus om zo te doen. Beetje medeleven en begrip is prima, maar dat moet hij andersom ook doen

(ja ik weet wat pfeiffer is, heb er zelf ook mee gelopen en te lang mee doorgelopen)