leker & gezond avondeten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

leker & gezond avondeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 12:31

Hopen dat jullie me kunnen helpen aan lekkere en makkelijke recepten voor het avondeten.
En het liefst ook nog gezond met de nodige groenten Lachen

Wij eten hier thuis 5 á 6 dagen in de week gekookte aardappels, en die komen echt serieus m'n neus uit. Ik vind dat zo vies en droog en smakeloos (sorry ma Bloos ). Ik ben zelf meer van de pasta's en rijst enzo Lachen en ook een lekkere salade is heel oke.

Daarnaast moet het niet te vet of gekruid zijn ivm een prikkelbare darm.
Sorry voor al m'n eisen, maar ben benieuwd of iemand me kan helpen...

Anoniem

Re: leker & gezond avondeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:35

Als je van pasta's houd zou je zelf tomatensaus kunnen maken, in plaats van uit een pakje. Staat vast wel ergens een recept op internet.
Je kunt daarna gewoon groente en vlees bakken, zelfgemaakte saus erover, pasta erdoor en lekker smikkelen Lachen Je hebt dan groente door de saus en de saus zelf is ook heel gezond.

Op de website van Albert Heijn (http://www.ah.nl) staan ook veel recepten, als je bij "uitgebreid zoeken" de optie "slank" aanklikt krijg je recepten die gezond en lekker zijn.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:52

Rijst met gewokte groenten en vlees of vis of noten bijv. (evt. nog met een (wok)saus) is heel erg gezond.

eveline_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:50

Ik maak vaak pasta (meestal fusilli) met Carbonara saus (gewoon uit een potje, dat is meestal niet zo gekruid) dat is een soort roomsaus met ei.
Dan doe ik er hamblokje doorheen, en spinazie uit de diepvries.
Dat word erg lekker, dan heb je een soort spinazie a la creme door de carbonara saus en het is nog gezond ook.
Nou ja, niet als je aan de lijn bent, want het heeft volgens mij best wel veel calorieen. Maar ik vind het erg lekker als ik eens wat anders wil dan een prakkie.
Ow ja, en wat Doree hier boven schrijft vind ik ook een aanrader! Vork

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:05

Even een stipje. Ik ben ook op zoek naar gezonde EN makkelijke recepten. In andere topics staan wel veel gezonde recepten (net als op ah.nl) maar die zijn redelijk ingewikkeld. Ook zijn er wel makkelijke recepten te vinden, maar die zijn vaak niet gezond. Dus ik ben benieuwd of dit topic wat opleverd Haha!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:10

Kijk anders eens op http://www.cook-it.nl/ , staan ook gezonde en makkelijke recepten op! Bijvoorbeeld macaroni met vlees en roomkaas of Thaise kip curry Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:13

Wij roerbakken nogal veel... En dan kip en groenten door elkaar roerbakken en dan met woksaus! Vingers aflikken
Wij eten trouwens helemaal geen aardappels Clown Op de boerenkool en de puree na dan... Wij eten pasta of rijst omdat mijn moeder niet tegen aardappels kan Ach gut

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:52

sla, noten en gerookte kip Vingers aflikken