Grafisch ontwerper

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Grafisch ontwerper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 08:53

Hallo!

Na mijn examen(als ik slaag Clown), wil ik de opleiding Grafisch ontwerper doen op het ROC.
Maar wat houd het precies in?
Mij is verteld dat je reclames ontwerpt, folders en posters uitdenkt enzo.
Maar wat is het nou precies?
Want ik heb zeker intresse, ik wil alleen nog verdere details.

Kus!

xDramaQueen

Re: Grafisch ontwerper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:03

ik doe nu dtp maar ga uiteindelijk webdesign doen, maar alles in de grafische industrie is een beetje hetzelfde, les nr 1 is dat het echt je passie moet zijn, je moet het al járen doen om het leuk te vinden een opleiding achter de computer, het is mijn grote passie en ik vind het heerlijk, maar we zijn in september begonnen en er zijn er al 10 die er mee stoppen. denk er goed overna dus.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:09

Ga naar open dagen en laat je goed informeren.

Grafisch ontwerpen/vormgeven op mbo betekent meestal een DTP (desktop publishing) opleiding. Dan werk je ontwerpen/schetsen uit op de computer, zet je folders in elkaar, etc. Als je het goed doet, kan je meer gaan ontwerpen en kan je je opwerken tot art-director. Als art-director ben je meer bezig met het echte ontwerpen. DTP is meer uitvoerende en minder ontwerpen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:45

Ik ben bijna grafisch vormgever :) en ik zou je eigenlijk adviseren om een reclamebureau te bellen/mailen om te vragen of je een dag mee mag lopen. Zo kun je al je vragen stellen, en zie je hoe het er in het 'echt' aan toe gaat zeg maar.

Wat jou vertelt is klopt helemaal :), je ontwerpt druk-reclame.. dus inderdaad posters, folders, logo's etc etc alles wat gedrukt kan worden eigenlijk. Maar er kunnen ook websites voorbij komen die je mag ontwerpen, en vrachtwagens :)

Je moet wel stressbestendig zijn en zowieso creatief :) verder zou ik eens zoeken naar wanneer er open dagen zijn, die zijn er ook deze maand overal :)

Mocht je nog vragen hebben, moet je maar pb'en :)