Bewoners huis profiteren van mijn internet, HELP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Bewoners huis profiteren van mijn internet, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:44

Ok, ik heb hier een beetje een complex verhaal, maar ik wil hier graag een oplossing voor hebben daar het om een groot bedrag gaat..

Het verhaal is als volgt, in januari 2008 ben ik 'beheerder' geworden van een internet verbinding in een huis die gedeelt werd, deze internet verbinding kost 54 euro per maand en de kosten werden tussen ons allen gedeelt, niet betaald, geen internet.

Toen ik in april verhuisde heb ik deze internet verbinding aan iemand anders over gelaten, door omstandingheden kon ik haar steeds niet bereiken en door andere omstandigheden heb ik tot op heden niet gemerkt dat ik nog steeds afschriften kreeg van de betreffende internet verbinding die ik niet meer gebruik.
Vandaag de dag bedraagt het totaalbedrag zo'n 500 euro.
Ik wil dit graag terug natuurlijk, maar het probleem is, de persoon die de internet zou beheren heeft 1: nooit de brief verstuurd als bevestiging en 2: ze is verhuisd direct na mij dus ik kan dit bedrag niet op haar verhalen, wel op de andere bewoners die nog steeds gebruik maken van MIJN internet verbinding.

Maar ook deze mensen zijn niet gebonden aan een contract, zij maken gewoon gebruik van een internet verbinding die betaald wordt door iemand (mij) die helemaal niet in dat huis woont.
En toch wil ik mijn 500 euro terug, hoe in vredesnaam moet ik dit gaan oplossen?

Alle tips zijn zeer welkom!

PS, het contract met dit bedrijf loopt tot juli.

Mavelle

Re: Bewoners huis profiteren van mijn internet, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:12

Ehm. Dat is best lastig. Ik hoop heeeel erg voor je dat die mensen die jou internet gebruiken een beetje eerlijk zijn! Dan kun je dr vast nog wel uitkomen..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:14

Iig een wachtwoord op de computer zetten zodat ze geen gebruik kunnen maken van je internet. Heb je niets zwart op wit van wat je afgesproken heb met haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:16

Ik zou in elk geval direct je abbo opzeggen... En tevens naar de huisbaas van dat huis gaan en het probleem voorleggen. Je kan ook een brief schrijven naar de bewoners, maar ik denk niet dat je sterk staat. Jij bent het contract aangegaan en zal je er dus ook zelf voor moeten zorgdragen dat deze wordt beïndigd. Ik vrees dat je kan fluiten naar je geld...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:17

Mja nou, ik sta niet op goede voet met de huisbaas, dus dat schiet al niet op, de bewoners... ik ken geen van hen (zijn meerderen in 1 huis) dus alles wat ik nu kan doen is me wenden tot tiscalli en hopen dat ze een beetje aardig voor me zullen zijn maar ik denk dat ik dat ook niet hoef te verwachten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:20

Gewoon proberen Ja Als je het niet probeert heb je niks Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:20

[***] schreef:
Ik zou in elk geval direct je abbo opzeggen... En tevens naar de huisbaas van dat huis gaan en het probleem voorleggen. Je kan ook een brief schrijven naar de bewoners, maar ik denk niet dat je sterk staat. Jij bent het contract aangegaan en zal je er dus ook zelf voor moeten zorgdragen dat deze wordt beïndigd. Ik vrees dat je kan fluiten naar je geld...

Mijn gedachte eigenlijk..
Je kan er wel voor zorgen dat ze geen diensten meer hebben op internet (afsluiten dus), maar die abonnementskosten zullen blijven tot einde contractperiode..

Veel sterkte ermee..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:21

Nee, je kunt meer doen dan wachten op Tiscalli, je kunt op je eigen internet een wachtwoord zetten, dat je moet kennen om op het netwerk te kunnen. Alleen hoe je dat precies in moet stellen weet ik dan weer niet...

raketje_

Probeer eerst het meisje te bereiken.Werkt dat nog niet, aangetekende brief of afspraak maken met huisbaas.Kijken wat hij zegt, daarna met bewoners om de tafel.Maar geen van alle heeft contract, en jij hebt hem afgesloten.Ik vrees dat jij je geld kwijt bent.

_Inga

Je kunt een brief naar het huis sturen, met het verhaal uitgelegd.

Ik vind het trouwens wel een beetje vreemd dat je dit niet gemerkt hebt.

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:22

Ik zou inderdaad contact opnemen met Tiscali en misschien de consumentenbond, zodat je weet wat je rechten zijn e.d.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:24

Ben bang dat je je geld kwijt bent. Ik heb iets soort gelijks gehad met een mobiele telefoon.
Mijn ex nam na onze breuk de telefoon mee die op ons gezamenlijk (telefoon)contract stond,hij betaalde aan mij de gemaakte telefoon kosten.Na een tijdje betaalde hij niet meer maar belde nog flink, ik heb het abbo afgesloten maar wilde wel mijn 1100 euro terug. Ben een rechtzaak gestart maar kreeg als antwoord van de rechter..... u bent hoofdpersoon van het contract,het is uw handtekening dus u draait voor de gemaakte kosten op.Alleen als mijn ex zou willen kan het in overleg opgelost worden,maar ik ben dus de pisang.