Deeltijdopleiding pedagogiek of maatschappelijk werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xCarlyx

Deeltijdopleiding pedagogiek of maatschappelijk werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 18:20

Hoi,

Ik wil volgend jaar graag met een HBO opleiding beginnen.. Nou zit ik een beetje te twijfelen tussen pedagogiek en maatschappelijk werk.. Kan iemand me meer vertellen over deze 2 opleidingen?

Verder wil ik graag een van deze 2 opleidingen in deeltijd doen.. Hoe zit het met stage/werk zoeken.. Het lijkt me wel heel moeilijk te vinden omdat je "groen" bent en nog niets kunt. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.. Vooral met de 2e vraag.

groetjes Carly

Olympia

Re: Deeltijdopleiding pedagogiek of maatschappelijk werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:59

Ik studeer nu MWD. Mijn vraag aan jou is waarom je twijfelt tussen deze 2 opleidingen?

Verder raad ik je aan om sowieso naar wat open dagen te gaan, zodat je hier informatie kunt krijgen Lachen

Verder doe ik nu het eerste jaar voltijd, maar vanaf het tweede jaar ga ik ook werken en leren, dan heb je al een jaar kennis in huis en op die manier hoop ik dan een baan te vinden Ja

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:48

Ik studeer ook MWD, tweedejaars voltijd.
Idd open dagen etc. bezoeken om je keuze te maken is heel handig en je krijgt dan ook meteen een indruk van de school.

Werk zoeken is natuurlijk lastig zonder ervaring, je zult moeten beginnen met een baan die zijdelings met je opleiding te maken heeft en waar je in ieder geval kennis maakt met je doelgroep.
Als je MWD gaat doen zul je nergens meteen als Maatschappelijk Werkster aangenomen worden omdat je daarvoor gewoon te weinig kennis en kunde in huis hebt. Je zult dus genoegen moeten nemen met werk dat er bij in de buurt komt, goed zoeken en een beetje geluk hebben is het enige advies dat ik je hierin kan geven.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:24

Heey Carly, ik doe de opleiding Pedagogiek, als je wilt kan ik je via pb wel wat extra informatie geven!

PB maar wat je wilt weten!:)

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 19:49

Ja, waarom ik twijfel... Pedagogiek is meer kinderen... maatschappelijk werk wat breder denk ik. Ik ga denk ik maar eens naar de open dagen.. bedankt!! iris ik pm even Knipoog