zit je dan...
Mijn vader had vandaag een examen, hierna zou die te horen krijgen hoe het veder zou gaan met zijn baan. Iedereen was zenuwachtig want er is zoveel gebeurt.
Als eerste, Mijn vader kwam vorig jaar zonder baan te zitten omdat zijn werk ( knowwaste, een
luier recycle bedrijf ) failliet ging. Nou daar sta je dan, zonder baan en een heel huishouden thuis
en het kwam zo onverwachts, we hadden net een nieuwe mega grote bank gekocht en een
nieuwe auto.
Mijn vader moest dus opzoek naar een nieuwe baan, wat echt niet van ze lijedakje ging!
papa heeft niet echt een hele goede opleiding gedaan. Dat kwam eigelijk omdat die nooit echt
zin had op school om ze best te doen (A).
Maar goed hij kon veel. Dus na HEEEL HEEEL veel solicitatie gespreken en weet ik veel die
allemaal op NIKS uitliepen Kwamen we bij tennet ( een engergie bedrijf die vroeger de kema heette ofzo ).
Hier zou hij aan de slag kunnen. Maar hij had helemaal geen diploma dus zou hij die
in een versneld 'iets' gaan doen. Dat zou ongeveer een jaar duren en hij zou veder wel betaald krijgen.
Wij hardstikke blij! kregen we ineens te horen dat het toch niet door ging.
Er ging TE veel geld in zitten. Maar dit kregen we te horen nadat BIJNA alles rond was.
Ik heb me vader nooit zien huilen maar die dag wel. Hij baalde zo, hij stond gewoon eerst altijd
op safe en nu op het randje van alles.
Dus mijn vader ging veder met een baan zoeken. Een week later werdt die gebeld door tennet
het ging toch door als hij nog intresse had. Nou natuurlijk! want mijn vader had sins tennet niks
meer kunnen vinden ( ook omdat hij daar een beetje vn in de put zat ).
Dus zo gezegd zo gedaan, en hij aan de slag.
Het ging echt super! hij haalde alle examens ( tussen examens ) en kreeg op een geven moment
een vast contract aangeboden als hij alles zou halen. Dat was natuurlijk geweldig!
want me vader kwam er super door heen.
En thuis ging het nu ook veeeeel en veel beter! iedereen verloor een beetje de druk en de spanning.
Dus eigelijk ging alles goed tot op de dag vn vndaag.
Mijn vader had vanochtend om half 11 zijn EIND examen. Dus als die zou slagen zou dat beteken
dat hij een VASTE goed betaalde baan zou hebben.
Maar nee, hij kreeg een blackout van de zenuwen en wist bijna niks meer en zakte met een 5.
Hij had een halve fout waardoor hij is gezakt. Hij baalde echt! LOGISCH!
maar ze hadden papa al een paar x gezegd nou ookal slaag je niet we laten je niet maar gaan!
dat geeft dus zekerheid. maar daar was nu niks van te zien, me vader had net zijn
uislag terug en baalde als een stekker toen er iemand vn '' hooger op'' naar hem toe kwam
en zei ' we weten niet zeker of we je nog wel in dienst kunnen gebruiken, je hoort maandag van ons'
NOU ECHT! wat is dit een naa i streek zeg! Ik was zo boos!
papa heeft al zijn examens gehaald en heeft overal super hard voor geblokt en weet ik veel
wat en omdat er nu zoveel druk van dit laatste examen was waardoor hij dus een blackout kreeg
is hij op een halve fout na niet geslaagd. KOM OP HEE! dat kan je dan toch niet maken om zoiets te
zeggen en toch al helemaal niet nadat je net te horen krijgt dat jebent gezakt.
Ik vind echt heel erg! en ik hoop dat we goeie berichten krijgen maandag...
oja, sorry voor dit vreselijke lange verhaal maar ik moest het even van me afschrijven!