flatje inrichten, tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raketje_

flatje inrichten, tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 16:59

Eindelijk is het flat zo goed als rond
en verwacht ik volgende week de sleutel bij het contract tekenen
van de woning.

Maar help, nu de inrichting. Het is de eerste keer dat
ik helemaal alleen ga wonen en inrichten.En ik totaal geen
smaak heb of alle kleuren bij elkaar voeg Clown zal er niks van komen!

Ben opzoek naar leuke ideeen voor de woonkamer,
ouderslaapkamer en slaapkamer voor een jongentje van 2.

Slaapkamer van zoontje wil ik blauw/groen met een grote
groene kikker op de muur schilderen.Hij heeft blauwe bed van mamoet serie(ikea)
De rest moet nog aangekocht worden.Hij heeft vaste slaapkamerkast, dus losse kast
hoef ik niet te kopen. Knipoog

Ouder slaapkamer zwart/wit ? Heb in elk geval een zwart bed.

Woonkamer heb ik eikenkleur meubels.

Iemand leuke ideeen/tips ?

Olympia

Re: flatje inrichten, tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:00

Ga eens naar verschillende winkels met een vriendin of je moeder zoals de Ikea, daar doe je al zat leuke ideeen op Ja

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 17:02

Oeh, jij bent snel Knipoog
Ikea loop ik dagelijks af.Alle meubels komen er wel vandaan veder.Maar echt leuke voorbeelden staan er niet tussen Boos!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:03

Kijk in woonbladen.
Maak een collage van wat jij leuk vind!
Verder is het als de meubels er zijn schuiven, schuiven en nog eens schuiven.

De Kringloopwinkel heeft ook soms leuke spullen voor weinig

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:04

mijn ouders hebben de slaapkamer ook zwart/wit en ik kan je vertellen, het verveel heel erg snel. Misschien voor in de woonkamer 1 grote muur appeltjesgroen en de rest wit ?? met groene accessoires?? Succes!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:07

Voordeel van neutrale kleuren is dat je met accesoires accenten aan kan brengen. En als je uitgekeken bent die accent kleur koop je voor een paar euro wat andere spulletjes en ziet je huis er meteen heel anders uit.
Een felle kleur op één muur zou ik nooit doen. Het is een hoop werk om dat te veranderen als je op die kleur uitgekeken bent.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:08

Slaapkamer: Bruin met creme/gebroken wit?
Woonkamer: 1 muur rood en de rest licht houden..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:11

als je zwart wit doet zou ik wel nog 1 kleur erbij kiezen en daar kleine prulletetjes van kopen. en dan bijvoorbeeld rood. je kunt ook verschillende roodtinten doen dan. ook kun je een groot vlak op 1 muur dan rood maken en dat laten breken door je bed er tegen aan te zetten. dat vind ik zelf altijd wel erg mooi.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:11

Ik zal mijn kleurenpallet in mijn nieuwe huisje even opsommen

Mijn woonkamer wordt ook basis zwart, wit met grijs en zilver.
Verder voor de kleur heb ik alles uit mijn eigen stekkie in te brengen. Bijvoorbeeld mijn gele bank, de oranje accessoires e.d.

Wij hebben 1 kamer, bruin met goud, 2 muren compleet goud behangt, 1 muur bruin met gouden bloemprint en 1 muur ecru met zandkleurige barok print erop Tong uitsteken

Slaapkamer, bed is zwart, met gebroken wit, zandkleur, ecru en leverkleur, de meubels zijn goldwash. Lijstjes e.d. weer allemaal zwart of goud kleurig.

Ons washok is aqua blauw, lime groen en wit.
Heel gaaf print behang op 1 muur in deze kleuren en de andere muur is om en om aqua en lime behangt.
Verder allemaal leuke accessoires gekocht.

Ik ben net ingetrokken bij mijn vriend, wij gingen standaard 1 avond in de week alles af, kwantum, leen bakker, praxis en gamma en overal goed gekeken en zo heel veel mooie dingen voor weinig geld weten te scoren. Soms moet je dan even door je knieen heen buigen, maar zo heb ik bijvoorbeeld 2 hanglamp met allemaal bling bling eraan met ovale organza kap, bij de praxis hangen die voor ruim 250 eurie's de mijne waren 55 Nagelbijten / Gniffelen

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:15

Klinkt leuk! Succes met inrichten.
Tip: De meeste mensen hangen hun schilderijen te hoog op. Ze horen ongeveer op ooghoogte (als je staat), dat is ook het mooist!

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 17:18

De ouderslaapkamer wil ik zwart/wit denk.
Woonkamer niet. Wil ik zo neutral mogelijk houden, wel met een leuk kleurtje.Bank is zwart en de meubels eikenkleur.

De kinderkamer wil ik een grote groene kikker aan 1 muur, aan de andere kant een versje.Overtekenen met zo'n projector. Lachen

Twijfel nog erg over de ouder slaapkamer of ik wel zwart/wit zal doen.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:19

Je kunt ook je slaapkamer helemaal wit doen en op de muur waar je bed tegenaan staat een groot zwart vierkant maken en daar een schilderij in ophangen. Lachen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:23

Mijn woonkamer was eerst zwart/wit....Blij dat ik er vanaf ben, want je stoft je eigen echt wezeloos Knipoog
De woonkamer heeft nu accentgele kozijnen, een cremekleurig plafond en de muren zijn terra.Meubels zijn een soort van licht eiken.

Onze slaapkamer is op dit moment nog lekker paars Clown nog vand e vorige bewoners.Daar gaat binnenkort de verfkwast tegen.Ik wil de slaapkamer een warme tint gaan geven.

Je kan ook eventueel naar de bouwmarkt.Ze hebben daar allerlei kleurenkaartjes die je mee kan nemen.
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 08-01-09 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:24

Ik zou het in ieder geval rustig houden. Ik zelf ben erg van de wit / bruin / naturel tinten.

Als de flat niet zo groot is: Gebruik niet te kleine meubels. Dan lijkt de ruimte nóg kleiner. Wij hebben een huis van 44 vierkante meter, en eigenlijk wilde ik voor hele kleine meubeltjes gaan. Maar de adviseur van de meubelwinkel legde uit dat je dan beter met niet al te grote accesoires kunt gaan werken. En dat heeft geholpen! We hebben gewoon flinke banken genomen met een best groot tv-meubel. Ook hebben we de stijl van beneden doorgevoerd op de bovenverdieping. Zo creëer je eenheid. Wij hebben geen moment spijt gehad van onze inrichting. Ik geniet er nog elke dag van!

Een heeele kleine impressie:

http://85.17.121.134/423550001-42360000 ... _ByHa.jpeg

http://94.100.113.73/423550001-42360000 ... _dnWW.jpeg

http://94.100.113.39/423550001-42360000 ... _Eh70.jpeg

Veel succes!

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 17:26

Nee dat trekt me dan weer niet.Dan schilder ik ook daar liever een grote sierbloem vanaf de grond zo richting midden. in het zwart op cremige muren.Maar ook andere kleuren zijn welkom.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:30

Ik ga dit weekeind ook over naar mijn (helemaal eigenste) flatje, ik heb gekozen voor neutrale/lichte kleluren op de muren, maar heb op mijn hoekbank wel allemaal kleurige kussens liggen.

Het voordeel van de basis licht houden, is dat je met associares veel kunt doen, en ook steeds een andere sfeer kunt creeren Lachen

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 17:32

Oeh siets, ook leuk ingericht! Strak en modern.
Ik heb maar 1 bank en 2 poefen(zwart van kleur)
Dessoirkast met spiegel,kleine tafel.(dat is een deel van een set;) ) De rest moet ik allemaal aankopen, maar is wel in bestelling al gezet bij ikea Knipoog Ik heb voldoende ruimte.
Woonkamer is 9 meter lang en 4 meter breed. Slaapkamers 3 bij 4. aparte keuken en douche Lachen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:34

Oh de Ikea is wel zo leuk he Haha!. Daar snuffel je zo een heleboel leuks bij elkaar! Wat fijn dat je zo veel ruimte hebt. Ben haast jaloers Bloos .

Op mijn foto's was alles net af hoor, nog niet aangekleed. Maar geeft een idee Lachen.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 17:41

Ikea is geweldig.Ik mag pas meubels kopen van me mam als ik sleutel heb.Maar we gaan zondag wel alvast kijken wat ik allemaal wil. Mams betaald het meeste, dus moet eerst wachten op sleutel jammer genoeg.Het liefst had ik alles al gekocht Haha!