Smog smog en nog is smog... en 90km per uur!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Smog smog en nog is smog... en 90km per uur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 15:17

Ja ja het is weer zover weer 90 km per uur op de autosnelwegen!! Slapen

Het komt maar eens voor in de 2-3 jaar was hun excuus... dit maakt voor dit jaar al 4 dagen zeker en 2 keer een smogalarm?

Ik wordt er echt pissig van, 90 km per uur is misschien milieuvriendelijker maar het is toch verdomd gevaarlijk!
Je kan niet voorbijsteken, vrachtwagens rijden even snel...
En je moet vroeger opstaan Haha!
En in mijn geval respecteer ik ook de snelheid maar velen niet...

En bij mij op onze snelweg hangen er geen borden uit dus ik moet maar geluk hebben dat ik het hoor of lees.

Zo dit moest er even uit!

Dus België beware morgen 09/01/2009 is het weer smogalarm!

Hoe denken jullie hierover?

Afbeelding
bron: http://www.vespaforum.be

Schuur_

Re: Smog smog en nog is smog... en 90km per uur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:21

Ja ik hoorde het net ook op de radio, overal smogalarm behalve in Limburg
En mijn vrienden uit Leuven hadden daar meteen weer een antwoord op:'Ja jullie rijden toch alleen met paard en kar, daar komt alleen maar mest uit'
Maarja lekker puh, wij mogen wel 120 :p
Laatst bijgewerkt door Schuur_ op 08-01-09 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:22

Ik heb er geen moeite mee en vind het ook niet gevaarlijk. Wat ik gevaarlijk vind is al die mafkezen die voorbijsteken met 160 en zich niet even bedenken waarom de rest van de auto's ineens zo langzaam rijdt Clown
Ik vond het wel vervelend om drie dagen op rij 90 te moeten rijden zodat het vuurwerk aan de Schelde gewoon afgestoken kon worden, last dat dan ook af uit milieuoverwegingen Scheve mond

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 15:23

Echt in Limburg niet?? oooh oneerlijk! vorig jaar deed wallonië nog niet mee dit jaar wel dacht ik... maar natuurlijk geen borden bij ons Haha!

@Urielle: dan steek je voorbij op je gemak en dan komt zo'n mafkees in je gat hangen en met zijn lichten staan dwijs doen Haha!
Idd Vuurwerk mag dan wel in ons landje.

Zijn wij eigenlijk de enige die dit doen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:25

Smogalarm? Nooit van gehoord, lijkt me idd iets vrij belachelijks en irritant...
Het valt me mee dat ze zoiets idioots niet in NL hebben verzonnen Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:27

Bij mijn weten is Belgie het enige land wat op deze manier het Kyotoverdrag invult Ja
Bumperkleven zal me echt aan mijn derriere oxideren, ik rem graag nog een keer extra bij als ze echt heel irritant komen doen. Maar goed, ik rij braaf op de rechterrijstrook dus ze zijn echt wel erg dom als ze me daar lastig komen vallen Nagelbijten / Gniffelen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:28

Overigens staan op de Antwerpse ring, de E34, de E313 en de E19 richting Breda wel regelmatig 90 borden dus daar kun je niet langs kijken!

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:31

Haha dacht waar woont die dan nu weer.. Maar het is gewoon België..

Het gaat inderdaad nergens over.. Lijkt wel een slechte grap over België Tong uitsteken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:32

Nouja in NL kunnen ze er ook wat van: wij hebben stukken waar je maar 80 mag, dat is om de grote steden zoals Rotterdam heen. Je moet dan even 2/3 km ofzo 80 rijden en mag daarna weer gewoon 100, echt fan-tas-tisch voor het milieu Ja
Right...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 15:35

Op de E429 / A8 is er niets van borden te zien enkel in Tubeke zo'n groot elektronisch ding om trager te rijden... vorige keer was er zo'n bus uit het buitenland die met zijn grote lichten acher mij aanreed om te zeggen dat ik zo traag was hihi... die snapte het nog niet dat we maar 90 km per uur mochten rijden, hij stak mij voorbij en hup de volgende kreeg ook al grote lampen op zich...
Ik had wel zin om het hem te zeggen maar hij reed vlugger...

Mogen we niet thuisblijven met Smogalarm?? Haha!

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:37

Volgens mij is die 80 niet voor het milieu, maar omdat het daar drukker is en op die manier zou het verkeer een betere doorstroom moeten hebben..

Maar je hoort mij ook niet zeggen dat NL beter is Lachen Valt me inderdaad ook mee dat Nederland zoiets nog niet bedacht heeft..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:37

Urielle schreef:
Bij mijn weten is Belgie het enige land wat op deze manier het Kyotoverdrag invult Ja

Verkeersbeperkende maatregelen en zelf algehele rijverboden zijn in veel landen mogelijk en worden ook in een aardige waslijst, ook in europa, toegepast.
In Californië al sinds begin jaren zeventig!

Alarmfases mbt luchtvervuling zijn in de Randstad sinds >15 jaar geleden al van toepassing geweest. Inclusief verkeersbeperkende maatregelen.

Dat vuurwerk afsteken dan ook niet kan is een logische opmerking.

Ik mis verder inderdaad totáál wat er onveilig is aan allemaal maximaal 90 rijden. De malloten die zich er niet aan willen houden zijn de onveilige factor. Gewoon gelijk rijontzegging geven omdat ze blijkbaar de verantwoordelijkheid voor een motorvoertuig niet aankunnen.

hc

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:05

Sinds ik weet dat 90 rijden beter is voor het milieu, probeer ik mij daar zoveel mogelijk aan aan te passen, smogalarm of niet. Als het kan, dan doe ik het. En reken maar dat het veilig is!
Hiep hiep hoera voor België Haha! (als we eens iets goeds doen, dan mag het gezegd worden he)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:36

Nou hier kan ik dus niet echt mee zitten, beetje verdraagzaamheid, goede maatregel van de overheid juist.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 07:57

Vanmorgen heb ik me heel goed aan de regels gehouden en lekker 90 km per uur gereden, het was relax op de baan...
Maar wat ik me nu afvraag... is het héél België? ik meende te horen op de radio in de buurt van Charleroi en rond Brussel enkel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:50

Eponastable schreef:
Vanmorgen heb ik me heel goed aan de regels gehouden en lekker 90 km per uur gereden, het was relax op de baan...
Maar wat ik me nu afvraag... is het héél België? ik meende te horen op de radio in de buurt van Charleroi en rond Brussel enkel.

Als Brussel onder een smogdeken ligt moet dáár niet meer dan strikt noodzakelijk vervuild worden.

Dan is het uiteraard nog steeds verstandig om minder te vervuilen op andere plekken, maar de maatregelen mbt smogalarm zijn daar niet van toepassing als daar geen smog hangt.

hc

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:54

Ik kan me er niet echt aan 'storen' dat je dan maar 90 mag rijden.. Maar de laatste keer had ik er niets van gehoord op het nieuws,
dus ik reed vrolijk tegen 120km/u de snelweg op, en pas enkele km's verder zag ik een bord staan! Gelukkig toch niet geflitst ofzo... Lachen

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 10:40

T'is dat dat zo raar is op de hele E429 vind je geen borden, kom je de ring op in Halle en daar hangen overal borden... maar ik vind dat smogalarm voor het hele land moet tellen... ik rij lekker 90 per uur Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:46

Eponastable schreef:
... maar ik vind dat smogalarm voor het hele land moet tellen...

Waarom zou ergens waar geen smog is ook smogalarm moeten gelden?

Dat het minder vervuilend en veiliger is om overal maximaal 90 te rijden is een heel ander punt.

hc

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:42

Volgens mij hebben ze in Oostenrijk deze regel ook. En als je dan de snelheid overtreedt, overtreedt je een milieuwet en wordt je veel zwaarder beboet dan wanneer je een 'gewone' snelheidsovertreding zou begaan.

En als iedereen zich nou gewoon aan de snelheid zou houden die ergens geldt, zouden er volgens mij een stuk minder ongelukken en opstoppingen zijn!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:49

ik zou het echt belachelijk vinden als ze dat hier in nl ook gingen doen.
niet zo zeer om het 90 km rijden maar meer omdat de shell fabriek hier ook 24/7 staat te branden of gaan ze die dan ook uit zetten?

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:00

RandyOrton25 schreef:
niet zo zeer om het 90 km rijden maar meer omdat de shell fabriek hier ook 24/7 staat te branden of gaan ze die dan ook uit zetten?

Waarom ikke wel en hij niet?

Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik ben alleen maar blij dat ik iets kan bijdragen. Die Shell-fabriek mag van mij gerust zijn deuren sluiten. Het enige verschil is dat ik daar niets over te zeggen heb, enkel over mijn eigen rijgedrag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:13

RandyOrton25 schreef:

Waarom zoek je niet eerst even uit wat de maatregelen bij alarmfases inhouden voor je roept dat je iets onzin vindt?

1. In NL bestaat al 20 jaar een serie maatregelen
2. In NL zijn al meermalen maatregelen van kracht geweest
3. De vervuilingsbeperkende maatregelen betreffen óók de industrie

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:24

Kyle schreef:
Het enige verschil is dat ik daar niets over te zeggen heb, enkel over mijn eigen rijgedrag.

Kijk, dáár sla je de spijker op de kop. JÍJ hebt invloed op wat JÍJ doet. Of een ander olie door de gootsteen giet, te hard rijdt of xxxxx is geen enkel excuus om dit zelf te doen.
Wat het uitmaakt? Wel, dat jíj doet wat je kan doen.

Er is bij hulpverleners een wetmatigheid: de kans dat íemand helpt bij een incident op straat wordt kleiner naarmate er meer omstanders zijn. Dat is een triest gegeven en geen enkel excuus voor een individu.
Wat maakt het voor joúw integriteit uit of een ander wel/niet helpt wel/niet vervuilt?!

OK dan! Kyle.

hc

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:24

Ik vind die 90 per uur op zich zo slecht niet hoor.
T is eerder lastig dat het niet overal is.
Ik volleybal in willebroek, dus ga zo'n 3 keer per week over en weer.
Voor de kennedy (het stuk in Antwerpen dus) mag ik overal maar 90, maar eens ik door de kennedy ben en dus in oostvlaanderen kom staan er borden met 90 op en dan doorstreept.
Dus naar mijn gedacht mag ik daar dan opeens wel weer sneller?
ik weet niet of dat klopt, maar ik vond het in elk geval vreemd en verwarrend. (Ik moet wel maar een klein stukje E17 meer, daarna ga ik eraf op de expressweg)
Op die expressweg staan dan weer gewoon geen borden, dus daar mag ik dan wel 120?

K ben eens benieuwd voor vanavond, t zal een uur of 11 zijn eer ik weer naar huis vertrek dus ik hoop dat de mist nogal meevalt Knipoog