Werk, contract, vrije dagen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samm

Werk, contract, vrije dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 14:34

Wie weet hoe het precies zit als je b.v. tot september 2009 een contract hebt, in januari 2009 nieuwe adv- uren en vakantieuren krijgt en stel dit zijn er samen 30 dagen.
In mei b.v vind je een andere baan en heb je van je huidige baan 20 vrije dagen opgemaakt, dan zou je er dus nog 10 over hebben.

Word dit dan zo verrekend dat als je teveel vrij hebt genomen van jan tot mei je deze dagen terug moet betalen, of heb je gewoon recht op je 30 dagen?

Zat er zo is over na te denken omdat ik misschien van het voorjaar wel wat anders wil gaan doen maar dan ben ik zo iemand die al haar dagen al bijna op heeft hihi Bloos
Op me werk zeggen ze allemaal wat anders, dus ben benieuwd wat jullie zeggen.

Weet wel dat als je contract dus afloopt en je hebt nog vrije dagen dat je die dan op moet maken maar hoe dat zit als je zelf een paar maand eerder weg gaat voor je contract weet ik niet.

Mizoan

Re: Werk, contract, vrije dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:36

Als je vertrek word berekend op hoeveel vrij dagen je recht hebt over jou gewerkte periode. Stel jij gaat weg eind juni heb je 6 maanden gewerkt van de 12, dus heb je recht op de helft van 30 (dus 15) vrije dagen. Hoe je werkgever dit oplost als jij teveel hebt opgenomen, weet ik niet

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:58

Je moet het aantal vrije dagen en ATV uren omrekenen naar het aantal maanden dat je voor je huidige baas werkt. Indien je teveel uren opgenomen heb is het gebruikelijk dat deze verrekend worden. Dus ingehouden op het laatste te ontvangen salaris.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:19

LZP -> STW

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:48

het wordt inderdaad verrekend naar het aantal dagen waar je recht op zou hebben

Dus als je recht hebt op 30 dagen in het jaar, dan heb je recht op 15 dagen in een halfjaar
dus 5 dagen per 2 maanden.

Bij ons wordt het verrekend met het laatste salaris

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 08:09

Oke bedankt voor de reacties, had zoiets ook wel gedacht.