Wat kun je doen met oude brillen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat kun je doen met oude brillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:25

Hoi bokkers,

Ik dacht misschien weet een van jullie iets waar je oude brillen in kan leveren of zelfs nog geld voor kan krijgen? Ik heb namelijk 2 dure brillen die ik niet draag i.v.m. dat de sterkte van het glas niet goed meer is. Zou je de monturen die er nog super uitzien, evenals de glazen, ergens kwijt kunnen of kunnen verkopen? Ik ben zelf uitgekeken op die brillen dus ik wil er geen nieuwe glazen in laten zetten.

Alvast bedankt!

Esmeralda

Re: Wat kun je doen met oude brillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:45

inleveren bij de brillenwinkel, temisnte hier kan dat.
Of bij een kerk, wereldwinkel ofzo. Teminste iets waar ze aan ontwikkelings werk doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:46

Wellicht kun je zoeken op zo'n instantie die brillen inzamelt voor 'ontwikkelingshulp' enzo? Meen dat er vroeger bij mij in de buurt zo'n brillenkoster zat. Die verzamelde dan allerhande met brillen met plakkertjes erop met de sterkte, ging 1x per jaar naar Afrika, en dan mensen een bril aanmeten enzo.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:53

andere glazen erin als je de monuren tenminste nog leuk vindt Lachen
Marktplaats kom ik ook weleens brillen tegen, maar je moet maar net iemand met jou sterkte vinden...

Zelf zou ik ze aan de kerk oid weggeven, stickertje met sterkte erop en dan maak je er iemand in een arm land blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:05

Dat van naar de arme mensen is wel een heel goed idee! Daar ga ik even achteraan Lachen Zoals in mijn openingspost gezegd is wil ik er geen nieuwe glazen in Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:48

Ik zou idd ook informeren naar ontwikkelingshulp, misschien lilliane fonds (weet niet of ik het zo goed geschreven heb) omdat zij in de hulpmiddelenbranche zitten, en anders misschien het rode kruis?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:45

Meegeven met de rommelmarkt?