En zoo lijkt ons huis wel een ??? :D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

En zoo lijkt ons huis wel een ??? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:09

Het is allemaal al begonnen omstreeks 07.30 vanmorgen.
Namelijk het plaatsen van ons nieuwe bijna 4mtr dakkapel Knipoog

Het is nu een en al groot open gat en errug koud Haha! Maar goed als men het graag wilt
moet men er ook wat voor over hebben en hebben we straks een grote ruimte dankzij de dakkapel.

Er zaten eerst van die kiepdakramen en deze verplaatsen ze voor ons door naar zolder waar 2 kleine kiepdakramen
zaten...

Hieronder ff 2 foto´s: We zijn er al helemaal trots op en kunnen we straks weer helemaal verder met onze grote verbouwingsplannen Knipoog ..

Afbeelding
Hier waren ze bezig met het grote gat te zagen Knipoog

Afbeelding
En tadaa, het gat Knipoog (op deze foto zie je een klein gat maar ze hadden in 2 gedeeltes gezaagd het gedeelte links ervan is ook helemaal open)..

Op foto´s lijkt het kleiner maar het is een dakkapel van bijna 4mtr Knipoog

En wat vinden jullie ? Haha!

Edit: Sorry mijn fout weet dan ff geen benaming ervoor (heb titel aangepast) Knipoog
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 08-01-09 11:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Neskolay

Re: En zoo lijkt ons huis wel een eskimo :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:11

Ik denk dat je een iglo bedoelt Clown

edit: Zie de foto's al Haha!
Verlies je zo niet veel warmte van binnen in deze tijd?
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 08-01-09 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:12

wow! das kouhoud. Maar ik snap je titel niet helemaal. Een eskimo of inuit (zoals ze graag genoemd willen worden) is een bewoner van de koude gebieden. Een huis is niet menselijk. Of je bedoelde een iglo, maar ook dat kan niet, omdat iglo's juist door hun vorm en de isolerende werking van de sneeuw en het ijs redelijk warm zijn van binnen

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:13

brrrrrr.... ik zou persoonlijk dit soort dingen n voorjaar/zomer doen. Zal nu wel een stuk goedkoper zijn?

Ziet er nu al leuk uit, stuk meer licht! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Mi_Amore

Re: En zoo lijkt ons huis wel een iglo :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:16

wow dat ziet er koud uit zeg Bloos! Ik hoop voor jou dat dat vandaag nog dicht gaat, anders ga jij enorm koud hebben Haha!

XFiemoX

Re: En zoo lijkt ons huis wel een ??? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:16

Heb ook al mooiere foto´s gemaakt ook van het een geheel maar die staan nog op de camera zodra ik die op pc heb opgeslagen laat ik ze zien Knipoog En voor ons maakte het niet zo gek veel uit dat het nu gedaan word, deze mensen zijn sowieso over het algemeen niet zo heel gek prijzig! Knipoog

En we hebben een hetelucht verwarming systeem nou deze heb ik maar wel helemaal uitgezet..Ik loop/zit ook met mijn lekkere warme winterjas aan in huis Haha! En vriendlief is werken die kon helaas niet hele dag vrij nemen ivm al afspraken in zijn agenda gepland stonden, en werkt ie een halve dag.En kan ie straks toch ook nog mee genieten in de kou..

Maar koud is het zeker hier Haha! Heb onze poes in onze slaapkamer gezet en af en toe ff bij der kijken, arme poes weet niet wat der overkomen is Haha! maar ze blijft lief en rustig...
Eind van de dag is alles weer dicht en kunnen we langzaamaan de warmte weer ons huissie binnen laten Knipoog

Sorry voor als er typefouten zijn maar heb momenteel ijskoude vingers Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 08-01-09 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:25

zooooo dat zal lekker fris zijn! Hoelang doen ze er over voor zo een dakkappel helemaal klaar is? Ja je zult maar in de bouw werken met dit vreselijk koude weer!! Tong uitsteken

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:29

1 hele dag doen ze over het plaatsen van een dakkapel Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:29

Wij hebben een dakdekkersbedrijf en bij ons zitten ze op dit moment in de vorstverlet. Met dit weer zit daken dichtplakken er niet in.
Hebben jullie een prefab dakkapel, dus ééntje die kant en klaar erop gehesen wordt?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:30

Nee ze zetten onze dakkapel ter plaatse zo in mekaar (dus niet in een keer erop gehezen word)..

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:36

Zo dat zal ff koud geweest zijn..... een echt iglo hutje.......brrrrrr

Maar het zal best prachtig worden als jullie weer ontdooit zijn zullen jullie
er lekker van kunnen genieten........ Haha! Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:39

En nu nog foto's van erna.
Kan me voorstellen dat het koud is, maar het is even doorbijten. Je krijgt er vast wat moois voor terug.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:47

Waar zitten jullie ergens en kan jullie dakdekker wel vooruit? De rollen dakbedekking zijn nu in de buitenlucht te hard om te verwerken en veelal zijn de gasflessen ook bevroren (je kan ze wel ontdooien, maar het is veeel meer werk als normaal).

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:53

Ze kunnen prima vooruit want ze doen aardig hun best en nog goed en netjes ook, alleen hebben we op 1e verdieping een berg sneeuw liggen(piepschuim korrels) Haha! Haha!

Hier nog 2 foto´s met dat ze bezig zijn de dakkapel te plaatsen:

Afbeelding

Afbeelding

Het resultaat zal nog even moeten wachten Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:03

Zo, dat gaat snel! En nu zie je ook hoe groot het is.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 12:20

Jaa het gaat zeker snel joh...Boven op zolder is nu ook alles open naja alles iig 2 enorme gaten waar die 2 grote dak-kiep-ramen komen Haha!

En heb het zooo kouddd brrrrrr mijn handen zijn half bevroren Haha! Maja ff doorbijten en dan hebben we straks iets waar we zeer zeker van gaan genieten, de kamer waar de dakkapel nu komt splitsen we dit weekend in 2en dus maken we een schot in het midden...Maar 12 februari komt er weer een dag dat er een grote verbouwing plaats zal vinden namelijk een groot kozijn met openslaande tuindeuren Knipoog

En dan hopen we binnenkort vergunning te hebben ontvangen om dan te starten met de 1.5mtr uitbouw aan de voorkant (keuken die groter word) Knipoog

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 14:17

En zo is alles open en zo is alles weer dicht Haha! We hebben echt grote bewondering voor ze..
Vriendlief kwam net thuis en toen bleken ze al helemaal klaar te wezen dus hij moet maar doen met de foto´s van dat ze bezig waren Tong uitsteken
Ze begonnen al vrij vroeg 07.30 uur en nu al klaar echt grote bewondering en wat een knap werk wat ze voor ons verricht hebben.

En dan nu ........ Kan de afwerking eraan beginnen (we hebben bewust ervoor gekozen om de afwerking zelf onder handen te gaan nemen, vinden we zelf zo leuk)..

Waarneer de nieuwe foto´s op ons lappie geupload zijn dan zal ik ze hier neer ´´showen´´ Knipoog Nu kan ons arme huissie weer op temperatuur komen en dan pas langzaamaan onze hetelucht systeem aanzetten.. Knipoog