Wát een 'eikel', maar voel me zo eenzaam..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Wát een 'eikel', maar voel me zo eenzaam..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 23:59

Heej,,

Jah ik wou eigenljik geen toppic openen, in deze lijkt het wel dumpmaand.. Scheve mond
Feestdagen voorbij, nieuwjaar.. nieuw begin, en zo denken veel mannen volgens mij als ik de toppics hier zo rondkijk.

Ook ik ben vreselijk de pineut geweest, laat ik bij het begin beginnen, en ik praat veel met vriendinnen, de laatste dagen ook veel over gehad met m'n moeder. Dan lag ik hem uit, dan weet ik hoe blij ik eigenlijk moet zijn dat ik hem kwijt ben. Maar eenmaal 's avonds in bed, blijven die gedachtes komen. Krijg ze niet uit m'n hoofd, kan niet slapen en lig echt wakker. Had dit zelf niet verwacht, overdag heb ik er weinig last van namelijk. Maar als ik dan geen contact meer heb met mensen, die me steunen stort ik zo in! Want hij was er 's nachts wel, 's weekends sleip ik bij hem.. doordeweeks belde die nog even voordat ik ging slapen. Hij werkt in de afwaskeuken, dus vaak laat vrij 's avonds.. Meestal tussen 12 en 1 belde die, en daarna ging ik dus altijd slapen..

Maar in ieder geval, kan het moeilijk vorig jaar noemen, maarja 2007, zomer. Ik zat ontzettend vaak met een vriendin van mij op zo'n site, twente4all, misschien kennen sommige het wel? Njah, ik intresseerde me meer in jongens (werd aan het eind van die zomer 16, was toen dus 15 Knipoog ), hoopte toch stiekem dat ik snel een vriendje zou krijgen en je kent het wel! Ook ga je steeds meer vragen over sex en alles kijken. Njah lekker puberen, nieuwe dingen ontdekken en alles. Njah toen had hij dus een berichtje gestuurd, uiteindelijk kregen we MSN contact. Héél gezellig, héél erg ouwhoeren, in het begin had ik hoop dat het wat zou kunnen worden. Naief persoontje dat ik was natuurlijk, het deed me ook pijn wanneer die vertelde dat ie misschien een nieuwe meid op het oog had en alles. Nou eind v/d zomer, nog steeds af en toe msn contact, lekker ouwhoeren enzo. Wist dus ook heel goed wat voor jongen het was, eentje die sex heel lekker vind Clown (gesprekken gingen ook altijd over sex, ik als maagd die natuurlijk er geen flauw benul van had, en hij als "expert" die al lang sex had Nagelbijten / Gniffelen ) Er werden grapjes gemaakt van jah,, als ik nu naar je toe kom doe je t ook nog.. Echt dat ouwhoeren en jah niet over het goede onderwerp.. Maarja ik had er lol aan, uiteindelijk in het najaar minder contact. Sprak hem nog wel is, en we hadden het niet echt meer over sex. Hij had wat "scharels" enzo, en dat vertelde die mij wel is.. Gewoon msn-vrienden. Beide ook echt neit meer verder willend Knipoog

Uiteindelijk toen hij een vriendin kreeg van 4 maand, waar die eerst heel goed bevriend mee was, heb ik helemaal geen contact meer met hem gehad. Of misschien nog 1xtje.. Had er ook geen behoefte meer aan, ik ging uit, ontmoete andere jongens, had dikke lol en was hem eigenlijk helemaal vergeten. De jongen die ik af en toe sprak op msn, de jongen waar ik zo'n lol mee had op msn, de jongen die min of meer uit m'n leven verdwijnde.. Het verwaterde gewoon, heel logisch en eigenlijk juist heel goed.. we verwachten immers ook beide niks van mekaar.

Echter zomer 2008, net na m'n examens, had een moeilijke tijd met m'n vader, en had nog steeds geen échte relatie gehad, iig niet lang. Ik begon eigenlijk net een beetje met relatie's, ze waren uitzonderlijk kort maar voor mij waren het toen wel relaties of nouja ngo geen relatie maar net wat meer als basisschool verkering. Je kent het wel Knipoog Njah, hij wou wel naar hier komen om die kus op te halen, njah ik m'n twijfels erbij.. Maar goed ben toen uiteindelijk in z'n mooie praatjes getrapt. Hij heeft het zelf gezegd dat ie makkelijk meiden kan krijgen blijkbaar wat ie hoort van vrienden.. Ook heeft ie mij gezegd dat ie mij ook snel het bed in had gekregen.. Dat is waar, ik ben er snel "ingetrapt", maarja was dan ook echt verliefd op hem geworden. Njah echt echt verliefd? Iemand waar ik voor altijd samen mee wil zijn? Nee. Het voelde allemaal goed, en het ging zoals het ging. Ik ging niet uit dat we nog maanden zouden hebben. Aan een jaar durfde ik al helemaal niet te denken.. Ik bekeek het van dag op dag, van week op week, langer echt niet.

Uiteindelijk hebben we wat gedaan op dát gebied (sex dus), wat ik hier niet open en bloot ga vertellen. Sommige zouden er niet moeilijk over doen, anderen wel. Zo z'n stiefmoeder ook die kwam er vrij snel achter, dat gebeurde toen we bijna een halfjaar hadden, in dat halfjaar ging het goed, ben door 1 jongen veel gewaarschuwd, vriendin van me mogt hem niet maar heeft respect voor mij dat ik met m om kon gaan en alles, nouja ze hebben wel tig keer gezegd dat ik beter verdiende. Vond ik niet of nouja vond ik niet, ik wou het niet Knipoog Was tevreden! Iig, die stiefmoeder is er dus achter gekomen, en ze wou me niet meer zien, ze vond dat ik m'n zelfrespect had verloren, niet van hem hield anders had ik dat niet gedaan en alles. Ik voelde me er behoorlijk poedersuiker door, ook hij had mee gedaan! Ik deed het juist voor hem, had geen behoefte om er tegen in te gaan overigens..

Njah, ik hoorde van hem dat z'n ex (die meid voor mij) was gedumpt door haar vriend,, niet veel later hoorde ik dat ze hem continu had zitten sms'en. Toen hij met zijn familie, waar zij ook nog mee omging, naar walibi waren gegaan had ze ook nog van alles geprobeerd (en dat was in sept.) om contact met hem te krijgen. Maar hij had haar geblokkeerd, smste niet terug, negeerde haar compleet. Prate met veel woede over haar enzo. Maar blijkbaar wist ze hem precies in te palmen.. Scheve mond Ik dacht dat het de week voor kerst uit zou gaan, gezien die situatie met z'n stiefmoeder.. Het ging door, ik dus blij verrast Lachen En wou er weer helemaal voor gaan, achteraf blijkt dus dat ie toen wél twijfelde. Heb hem toen nog gevraagd, wat ie wil.. wil ik nog wel door mij? Hij wou het nog, en dat gaf mij hoop. Nog steeds vroeg ik mij af of we nog lang wat zouden hebben, maar ik had net weer wat meer hoop. Je snapt dus wel hoe blij ik gweest moest zijn?

Op kerstavond hadden we een halfjaar, hij langs geweest hardstikke gezellig, ik voelde me zo goed! Met kerst mekaar niet gezien, gezien die situatie met z'n stiefmoeder.. Njah, t weekend na kerst bij hem geslapen. Hij smste ook z'n ex terug, en ik heb 2 smsjes mogen lezen. T intresseerde me ook niet veel, ik vertrouwde hem. Natuurlijk wist ik dat ie zou gaan vergelijken, ik werd best wel onzeker maarja daar dacht ik niet veel aan als ik bij hem was. STOM! Nuz ie ik dat hij zich toch anders gedroeg, afstandelijker. Hij heeft me zeker nadelen gegeven van z'n ex, maar hij heeft ook dingen gezegd waar hij zich aan ergerde. Een struikelblok voor hem, wat al vaker had gezorgd dat het bijna uitging. Hij was soms boos daar over, 1x ben ik daar goed boos om geworden, dat was ook de keer dat ik m'n laatste kans kreeg Scheve mond Ik heb niet veel veranderd, een stil en verlegen karakter kun je niet veranderen naar een sociaal en druk karakter.. Knipoog We waren zo het tegenovergestelde van mekaar, en dat vond hij moeilijk. Hij wou een vriendin die drukker en socialer is enzo, ik snap hem wel. En was dus al stomverbaasd dat we een halfjaar hebben gehad Bloos! Terwijl onze relatie voor ons allebei totaal onverewacht was, alles wat ik met hem heb beleefd was onverwacht. Tegelijk heeft hij me zoveel geleerd, hij was soms kei en keihard, heb veel met hem mee gemaakt leuke en minder leuke dingen wat me sterk en meer zelfvertrouwen heeft gegeven. Lachen

Echter, die week van oud&nieuw, niks gehoord. Heb hem ontzettend vaak zitten bellen, was niks voor hem. HIj belde mij altijd. Hij had ook niks gezegd over 'afstand nemen' of iets. Helemaal niks, ik zag dus ook niks aan komen, wist niet wat er aan de hand was.. en maakte me op gegevemoment gewoon écht zorgen dat er wat gebeurd was ofzo... Scheve mond Echter denk ik dus dat z'n hoofd min of meer op hol is geslagen ofzo. Hij twijfelde die week voor kerst al, die week met kerst heeft ie getwijfeld en dan het gedoe met z'n stiefmoeder erbij, z'n ex die hem terug wil. Logisch dat je dan niet meer goed weet hoe en wat, het is iemand die de makkelijkste weg kiest. In dit geval moet dat zijn geweest, z'n ex terug nemen. Daar zeuren z'n ouders niet over, echter vinden die het juist super leuk! Omdat ik weet dat hij zo is, accepteerde ik dat snel. Zit daar ook niet over in.. Scheve mond

Maar die vrijdag na oud&nieuw, heeft ie het op msn uitgemaakt, nadat ik hem had gebeld en voicemail kreeg.. Hij zei dat ie het uitmaakte om de reden dat ik zo stil was, dat hij minder gevoelens had ontzettend heeft zitten twijfelen. En dat was ook de reden dat ie een hele week niks heeft laten horen.. Zondag sprak ik hem weer op msn, hij vertelde dat ie weer wat met z'n ex had, dat ze al veel samen hadden gedaan en dat blijven doen. Zo bleef hun relatie in stand (4 maand jah, ik heb een halfjaar met hem gehad en wijd eden weinig dingen simpel omdat ik dat niet kan betalen), en het klikte nu nog beter. Ik heb hem gezegd dat ik ze veel plezier en geluk samen wens, dat meen ik ook! Ik accepteer dat we weer gwn msn-vrienden zijn, die mekaar soms nog een keer spreken. We hadden die zondag weer zo'n lol op msn, zoals voor onze relatie.. Echter vind ik het slecht dat je dingen moet doen om het leuk met mekaar te hebben? Je kunt dan nog wel van te voren zulke leuke vrienden zijn, met je vrienden doe je ook vaak veel leuke dingen, je hebt er lol en plezier mee. En soms deel ik tenminste m'n pijn ook met ze.. m'nv erhaal kan ik vertellen. Maar dat is dus tussen mannen en vrouwen verschillend! En vriendschap tussen een man en vrouw zie ik ook weer anders, ook vooral waarin lol en plezier een grote rol in speelt. Ik zit me dus écht af te vragen hoe lang het dit keer zal zijn tussen hun, eigenlijk wil ik hem niet terug maar 's avonds in bed komen die gedachten naar boven. Ik doe dan nog zo hard m'n best om aan de 'slechte' dingen te denken, waarom het beter is dat het nu uit is.. Scheve mond Maar ik voel me dan eenzaam, en vraag me af zal die bij mij terug komen? Wil ik hem dan wel terug? Nee, ik wil hem niet terug.

Volgens m'n ouders zijn wij ook zo verschillend, hij doet zich slim voor maar ik ben overduidelijk slimmer, hoewel dat in onze relatie er niet echt uit kwam. Maarja ik had er totaal geen ervaring mee, wist niet om te gaan met bepaalde situaties en had het thuis neit altijd even makkelijk, daar wou hij niet altijd na luisteren. HOewel die mij echt een keer ontzettend goed heeft geholpen. En dat is ook weer de makkelijkste weg, weglopen van de problemen van je vriendin. Scheve mond

Ik voel me gewoon zo ja, eenzaam soms. Wil niet lang 'alleen' zijn, en hoop dat ik toch echt de leuke vriend tegen kom die m'n vriendinnen zeggen waarvan die komt. Maar vind het zo moeilijk, hun hebben allemaal nog wel een (lange) relatie, ze snappen m'n gevoelens wel een beetje en laggens amen met mij om m'n ex. Vertel ze ook wel dat ik het er ook wel moeilijk mee heb, dan kan ik de leuke dingen die ik met hem heb gehad vertellen de mooie herinneringen wat ik van hem heb geleerd en daar nu het positieve van inzien. Maar 's avonds in bed,, ik ben dan altijd al zo'n slechte slaper echt zo'n nachtmens, kan een ontzettende piekeraar zijn en nu is het dus helemaal vreselijk Scheve mond

Het is voor mij overduidelijk dat het beter zo is, ben het er ook mee eens dat het uit is eigenlijk, en meen echt dat ik hem en z'n vriendin ontzettend veel geluk samen wens! Maar dat eenzame gevoel.. Scheve mond Ik heb het idee dat het meer komt het gevoeld at er iemand "voor je is", en dat ben je kwijt. Dat doet zo'n pijn Scheve mond

Hoop de jongen tegen te komen, die de paarden accepteert, niet zo'n sociaal persoon is, en gewoon verstandig is! *En dus niet met z'n 17e met school stopt, vevolgens in de afwaskeuken gaat werken, en niet meer naar school willen en niet echt een diploma hebben waar die nu werk mee kan vinden, voor dat werk is die afgekeurd namelijk Knipoog Hij heeft wel een mbo diploma, maar niet eentje waar die echt wat mee zou kunnen.. * Ik ben iemand die cariere wil maken, druk met de paarden is, en soms lekker verlegen kan zijn vooral in het begin. Maar eenmaal wanneer ik mij echt fijn voel, kan ik echt vel en eigenwijs zijn. Lekker lastig dus.. en het meest moeilijke, iedereen zegt dat ik zo'n leuke meid ben (en zelfs ook toen ik nog wat met m'n ex had dus), terwijl ik vroeg zo gepest ben, ik me zo lelijk vond, en nu hoor je dat zo'n leuke meid bent die echt wel knap is.. Scheve mond K kan dat maar moeilijk bevatten..

Zo dat lucht echt even op Lachen

elbeauty

Re: Wát een 'eikel', maar voel me zo eenzaam..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:23

Zo dat was nog eens een verhaal. Dat eenzame gevoel dat gaat langzaam wel over. Maar ik wil even zeggen dat ik echt respect voor je heb je bent hier alleen maar sterker door geworden!!!
Je komt echt heel sterk en verstandig over. En het maakt ook niks uit als je je savonds verdrietig voelt dit is heel begrijpelijk en gaat langzaam maar vanzelf weer over. Voor je het weet heb je weer een nieuwe vriend je bent inderdaad een leuke meid dus het komt allemaal wel goed.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:50

Dat is inderdaad een hele verhaal, maar je kan het goed en duidelijk beschrijven. Ik ben erg blij dat je er zo rationeel naar kan kijken, Tuurlijk is het rot en tuurlijk voel je je eenzaam en het gevoel van niet meer samen wakker worden is ook rot, maar jij gaat zeker nog wel een keer die leuke lieve jongen tegenkomen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:08

Eigenlijk schemert er vanaf het begin van je verhaal al wel door dat je eigenlijk al wel wist dat het een onbetrouwbaar joch was.....moeilijk dan om je gevoel en nieuwsgierigheid uit te zetten he? Sowieso, dat hij het uitmaakt op MSN? Hij zou een schop onder zijn hol moeten krijgen! In ieder geval sterkte. Het klinkt als een enorm cliché maar er zijn echt véél leukere jongens en daarvan ga je er echt wel eentje van tegenkomen Lachen

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 10:39

Op ieder potje past een dekseltje zeggen ze toch? Lachen Nou maar hopen dat het potje en het dekseltje geen mijlen van mekaar verwijderd zijn Tong uitsteken

Jah, uit maken op msn terwijl ik hem t uur ervoor nog heb proberen te bellen. Dat vond ik toch echt even belachelijk, neem dan gewoon op! Hij zei dat hij die week niet had opgenomen of gebeld om de reden dat z'ng evoel minder was enzo. Maar die vrijdag, wanneer hij het toch uit wil maken Scheve mond Echter dat ie die avond direct al met z'n ex (nuz 'n vriendin dus) in bed lag geeft mij kippenvel. Hij twijfelde zo erg, en zo erg had ie nog nooit getwijfeld heeft ie mij gezegd. Ook toen ik nog niks met hem had, vertelde die mij dingen over relaties die die had gehad of heeft en alles. En als het uit ging kwam die z'n verhaal bij mij doen.. Maar goed die vrijdag geeft mij het idee van een overhaast besluit nemen, z'n ex zat hem natuurlijk wel continu te sms'en enzo. Wou graag naar hem toe en alles, maar hij heeft met mij ook nooit af willens preken als die wat had; "Ik ga dan misschien vreemd" En dat geeft mij het idee van, m'n ex komt, ik wil haar toch wel graag, oliebol maar ik heb wel nog een vriendin.. Hmm dumpen Scheve mond En dan jezelf maar blijven overtuigen hoe graag je haar wilt en alles, hij was zo boos op haar altijd.. Ik vraag me dan echt af is hij echt van binnen wel zo blij met haar? Hoe graag die dat wil voelen? Ik wil ze niet uit mekaar drijven, echt niet, wil hem ook niet meer terug of iets, maar wil wel het beste voor hem, wil dat hij ook echt gelukkig met haar wordt wat die hoopt.. Maarja, daar heb ik nu niks meer over te zeggen. Wens hemg ewoon het beste als een vriend Knipoog

@ Gulpje, jah precies, maar hij kan echt mooi praten en meiden mooi inpalmen. Ik wist dat hij een jongen is die dol is op sex, wanneer hij vrijgezel is echt dikke lol beleefd, verschillende meiden pakt enzo. Maar in onze relatie kon ik toch echt wel merken dat ie ook veel om mij gaf. Hij deed dingen die ik niet van hem verwacht had, wanneer hij merkte dat ik niet lekker in m'n vel zat was hij juist heel rustig en bezorgd. Je kent het wel, en zo'n type is het niet. Dat deed me toch elke keer overtuigen dat het toch elke keer wel waard was allemaal. En ik wist ook door dat we dus al langer contact hadden dat het wel iemand is die niet vreemd gaat. Zeg nooit nooit, maar niet snel. Hij spreekt bv. ook niet met andere meiden af als die een relatie heeft enzo, bang dat er iets uit kan groeien. En dat vond ik toch wel goed, wat mij toch heeft doen overtuigen om toch maar door te gaan...

Maarja ik ben iemand die 'makkelijk' denkt, of nouja niet van een muis een olifant maakt. Ik probeer het op positieve manier te bekijken, en misschien komt dat ook wel door m'n verleden.. Zo ook ik ben niet iemand die gaat zeggen; "Myn Myn Myn Lovers "(zoals z'n vriendin zaterdag had gekrabbeld), die hem helemaal als eigen en volle verliefdheid gaat zien.

Ik heb hem pas in de laatste weken gezegd dat ik echt om hem geef, en dat ik het moeilijk zou hebben als ik hem moest missen. Dat ik toch wel van hem ben gaan houden, iemand die je eigenlijk niet kwijt wil. En dat geeft me het eenzame gevoel 's avonds, het gemis van een persoon in je leven. Ik zeg ook expres persoon, en niet zijn naam. Want als ik dus helder ga na denken, weet ik ook wel heel goed dat ik hem eigenlijk liever kwijt dan rijk ben Knipoog

Maarja was dan miss. ook een heel makkelijke vriendin, wat hij niet verwacht had, ik ben iemand die niet gaat opdringen, (zoals dat krabbeltje), hem niet voor mezelf ga eisen, hem niet verbood om met vrienden uit te gaan; "Het kon nog wel is mis gaan", hem niet verbood om op msn met andere meident e praten, hem niet ging controleren. Ik vertrouw hem. Ik wil niet zeggen ik weet zeker, dat weet je niet zeker je zat niet 24 uur per dag in zijn hoofd. Maar ik twijfel niet bij mezelf of die in onze relatie vreemd zou gaan ofzo. Het enigste waar ik heel sterk rekening mee hield, ik zie wel of we volgende week nog ehbben. IK gin er ook totaal niet van uit dat we lang zouden hebben.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:29

Ik herken dat wel hoor, daar gewoon met je volle verstand intrappen en keihard op je bek gaan. Je kan je dan echt ontzettend waardeloos voelen.

Wat ik wel lees, is dat jij heel erg iemand wil om 'aan te hangen', je hebt echt iemand nodig om jezelf goed te voelen, anders zit je niet lekker in je vel, ben je niet tevreden met je zelf, vindt je jezelf niet goed genoeg.
Volgens mij is dat ook gewoon een stuk onzekerheid. Je zit echt in een leeftijd waarin veel meiden, en bijna alle jongens, juist alleen maar lopen te ouwehoeren. Dat zijn 'relaties' (scharrels..) van even, tussen mensen die elkaar dan wel interessant vinden, en meiden gaan gewoon eerder aan zo'n jongen hangen dan andersom.
Maar, om in een échte relatie te kunnen functioneren vind ik dat je vooral ook met jezelf om moet kunnen gaan. Je moet weten wat je aan jezelf hebt, en hebben geleerd zelf in een moeilijke situatie sterk te blijven. Onafhankelijk. Van iemand houden is super natuurlijk, maar niet als je écht letterlijk niet zonder kunt. Als jij dan die kerel scoort die niet voor 200% voor je gaat uit pure liefde (en helaas denkt de gemiddelde kerel, helemaal in zn pubertijd, met het verkeerde lichaamsdeel- dus hoef je daar wat tact en EQ niet zo heel veel van te verwachten) ga je áltijd keihard op je bek. Iedere keer. Ongeacht je leeftijd.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:54

Zo lang verhaal! Maargoed, ik kan ht me wel voorstellen, je mist hém niet als persoon maar je mist de persoon die bij je is..
Ik vind wel dat je er knap mee omgaat, gewoon lekker luchtig.

Ik vind het belachelijk van hem dat hij het uitmaakt via msn. maargoed. Dat schijnt een rage te zijn Nagelbijten / Gniffelen

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 00:12

Concorde schreef:
Ik herken dat wel hoor, daar gewoon met je volle verstand intrappen en keihard op je bek gaan. Je kan je dan echt ontzettend waardeloos voelen.

Wat ik wel lees, is dat jij heel erg iemand wil om 'aan te hangen', je hebt echt iemand nodig om jezelf goed te voelen, anders zit je niet lekker in je vel, ben je niet tevreden met je zelf, vindt je jezelf niet goed genoeg.
Volgens mij is dat ook gewoon een stuk onzekerheid. Je zit echt in een leeftijd waarin veel meiden, en bijna alle jongens, juist alleen maar lopen te ouwehoeren. Dat zijn 'relaties' (scharrels..) van even, tussen mensen die elkaar dan wel interessant vinden, en meiden gaan gewoon eerder aan zo'n jongen hangen dan andersom.
Maar, om in een échte relatie te kunnen functioneren vind ik dat je vooral ook met jezelf om moet kunnen gaan. Je moet weten wat je aan jezelf hebt, en hebben geleerd zelf in een moeilijke situatie sterk te blijven. Onafhankelijk. Van iemand houden is super natuurlijk, maar niet als je écht letterlijk niet zonder kunt. Als jij dan die kerel scoort die niet voor 200% voor je gaat uit pure liefde (en helaas denkt de gemiddelde kerel, helemaal in zn pubertijd, met het verkeerde lichaamsdeel- dus hoef je daar wat tact en EQ niet zo heel veel van te verwachten) ga je áltijd keihard op je bek. Iedere keer. Ongeacht je leeftijd.

Ik denk eerlijk gezegd dat je dat laatste een beetje mis hebt Knipoog
Ik hoor om me heen juist dat ik namelijk erg sterk ben, onze thuissituatie is verre van ideaal, heb al genoeg meegemaakt. Maar doordat ik in m'n thuissituatie soms te volwassen moet zijn. Dus volwassener dan een gemiddeld persoon van m'n leeftijd, en volwassener dan ik zelf eigenlijk zal willen. Kon ik me bij hem gewoon lekker voelen, even weg van alle problemen en even alle zorgen opzij zetten. Ik zeg ook niet dat ik écht niet zonder kan, ik voel me al weer heel wat beter. En veel mensen om me heen verbazen zich dat ik mij er toch snel over heen heb kunnen zetten. Zo lekker positief kan bekijken en alles.

Bovendien weet ik hoe ik in mijn omgeving gezien wordt, hoor veel dat ik erg sterk ben, en juist heel goed uit m'n woorden kan komen. Dat ik goed weet hoe dingen in elkaar zitten, en dat ik juist erg volwassen ben voor mijn leeftijd. Ik voel me daar ook wel prettig bij, het is iets wat niet iedereen heeft en waar mensen in mijn omgeving respect voor hebben. Wat jij zegt, lekker ouwhoere en scharrelen is normaal voor onze puberleeftijd. En dat is precies wat hij deed! Waar ik mij goed bij voelde omdat ik dat niet heb gehad toen ik het graag wilde (3e/4e klas),, Ik wil hem nu ook niet meer terug ook om die redenen dus Knipoog Ik zie nu hoe jong en naief hij is. Terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet ben.

Ik miste een stukje van mijn jeugd, wat ik in een relatie van een half jaar min of meer terug heb gekregen, en waarvan ik nu toch steeds blijer van wordt hoe ik eigenlijk ben. Krijg ik weer een vriend, waarvan ik toch hoop dat die nog weer komt (en ja dat is dat stukje onzekerheid van het VMBO, dat lange alleen zijn), hoop ik toch echt dat ie veel beter bij mij past! Waar ik ook momenten heb waarin ik m'n zorgen lekker kan vergeten, waarin er niet altijd van mij verlangt wordt dat ik me volwassen moet gedragen. Maar toch ook echt wel serieus genomen wordt.

@ Jordy, tjah dat schijnt idd een rage te zijn Knipoog
Hij vind ook dat het geen verschil heeft of je het nou via msn of telefoon uitmaakt Verward Sorry hoor.. zie eerder weinig verschil tussen sms en msn Clown

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 05:15

jemig wat een verhaal zeg maar wel erg duidelijk...
idd op ieder potje past een dekseltje en je bent nog hardstikke jong dus jouwn tijd komt nog wel Lachen

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:34

Wat een verhaal ja! Maar uit je verhaal op te maken lijk je mij idd een sterk persoon. Je weet het na afloop rationeel in te zien en je kunt bepalen wat voor een persoon je in je leven wil laten (iemand die de paarden accepteert, etc.).

Ik ben het toch wel eens met de uitspraak van concorde. Op deze leeftijd denkt vrijwel élke jongen met het verkeerde lichaamsdeel. Niet iedereen in dezelfde mate natuurlijk. En je zult in de puberteit wel meerdere malen op je bek gaan. Maar da's juist goed, want we leren van onze fouten, toch? ;)
Maar door zo'n sukkel leer je gelukkig wel in te zien wat je zélf waard bent en dat je toch echt jezélf moet accepteren in een relatie. Dat kan niet iemand anders voor je doen. Je kunt niet afhankelijk van iemand anders zijn voor je geluk. Uit je verhaal merk ik dat je toch onzeker bent dat híj het uitmaakt ("ik zie het wel of we t volgende week nog hebben"), maar hoezo? De relatie hangt niet van hem af neem ik aan? In de loop der tijd met bijbehorende eikels in het leven zul je langzaam aan gaan inzien wat een echte relatie is en wat JIJ wil.

En we hebben allemaal weleens te maken met dit soort eikels ;) Ik had er ook zo ééntje, die me op msn en via sms compleet inpalmde. Ik had hem één keer gezien in de supermarkt waar ik destijds werkte en hij had me opgezocht via hyves. Na een aantal weken smsen kwam ik bij hem langs en hoppa, hij had me. (ook in bed welteverstaan) Toen hij daarna niks van zich liet horen, de telefoon ook niet opnam en niet terugsmste ging ik me afvragen wat ik fout had gedaan. Later zag ik in dat dat helemáál niet van de orde was en dat die jongen gewoon een sukkel was die met het verkeerde lichaamsdeel dacht. Ach ja zo zijn er meerdere losers voorbijgekomen, maar dat maakt je alleen maar tot wie je bent, namelijk een sterk persoon die weet wat ze wil. ;)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:56

Wat een verhaal..

Goed dat je zo nuchter er naar kan kijken en besefd dat je beter af bent zonder hem. Tuurlijk is het leuk om te experimenteren op die leeftijd. Ik heb hetzelfde gedaan toen ik 16 was.

Pas er wel voor op dat hij over een maand of twee niet gaat smeken om terug af te spreken en blablabla.
Bij mij flikte die kerel dat wel, hoe veel zin hij in mijn had ed (wel geen sex mee gehad maar wel een hoop andere dingen gedaan) en dat hij wou afspreken. Een aantal keer heb ik dat ook gedaan en 1x is dat fout gelopen.
Ik heb het mijn huidige vriend eerlijk verteld en hij heeft mij vergeven en nu ben ik ook zo slim om niet meer op die andere in te gaan. Ik ben erover gegroeid en besef hoe blij dat ik mag zijn met zo een vriend als ik nu heb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:04

Ik heb de reacties niet gelezen :o

Maar ik herken mezelf heel erg in dit verhaal. Alleen was mijn ex wat betrouwbaarder en was ik veel meer over de rooie.
Ik heb drie weken gehuild om hem. En jij komt zo sterk over! Echt heel veel respect heb ik daarvoor!!

Mijn ex belde me af en toe nog, om te vragen hoe het met me ging. Waarom het nu uit is gegaan, weet ik eigenlijk niet echt. Maar dat maakt me ook niet zoveel meer uit. Mijn ex heb ik sindsdien 1 keer gezien, met uitgaan. Die avond heeft hij met z'n andere ex gezoend, waar hij ook alleen maar kwaad over sprak.
"Ze is dik en lelijk!"
"Al ligt ze morgen dood op bed, zal mij een worst wezen!"
"Ze heeft elke week een ander."
Dat soort dingen, maar ik vertrouwde dat meisje voor geen meter. Achteraf bleek mijn gevoel goed te zitten.
Een dag heb ik toen nog gehuild, het was inmiddels een week of 8 uit. Daarna heb ik er geloof ik niet meer om gehuild.

Tegen alle verwachtingen in zoende ik op Eerste Kerstdag met een andere jongen. Die ik al eens eerder leuk had gevonden. Sindsdien scharrel ik wat met hem. Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar mijn ex, natuurlijk. Hij heeft, wat ik begreep, inmiddels een ander meisje. Terwijl hij toen het uitging (inmiddels zal dat een maand of 3 geleden zijn?) zei dat hij gewoon nog niet toe was aan een relatie.

Ook ik durf nu te zeggen, dat ik hoop dat hij gelukkig wordt met haar. En ik hoop gewoon dat hij mij mist. Maar hem mis ik niet meer. Het is gewoon het idee, ik wil dat hij hetzelfde voelt als ik heb gevoeld.

Kijk, je bent nog jong. Ik dacht ook niet dat ik zo snel een andere jongen zou vinden, en al helemaal niet deze jongen die ik al eens eerder leuk heb gevonden.
Je bent nog lang niet verloren, genoeg mensen die op hun 30e de ware nog eens vinden. Ik begrijp je gevoel heel goed hoor, ik ben ook slecht in alleen zijn. Ook bang dat ik alleen over blijf. Een gevolg van pesten is dat, ben zelf ook heel erg gepest.
Je moet blij zijn dat je er nu om kan huilen, dat je er nu door wordt gebroken. Huil! Dat lucht zo op! Je hoofd wordt even weer helemaal leeg.
En op een dag kom jij een veel betere jongen tegen!
Zeg nu zelf, kan jij de rest van je leven bij een jongen zijn wiens ouders (in dit geval stiefmoeder) jou niet moeten? Lijkt me echt een verschrikking!

Het duurt lang hoor, je eerste liefde ben je niet zomaar overheen, maar het lukt je wel. Over een poosje besef je dat er veel ergere dingen in de wereld gebeuren.
Als je hoofd weer leeg is, dan zul jij je er niet eenzaam meer door voelen. Je vriendinnen zullen je er ongetwijfeld doorheen slepen :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 16:23

Oh dat er veel ergere dingen in de wereld gebeuren weet ik maar al te goed, genoeg al meegemaakt. En dan nog absoluut niet met relatie's maar andere dingen. Mede dankzij dat ik al zo veel heb gezien en meegemaakt en midden in een thuissituatie zit die niet al te best is, kan ik hier ook zo "makkelijk" over praten en het achter me laten. Heb ook wel gehuild, en dat luchte idd ook op :) Heb er nu echter geen behoefte meer aan ;) We zijn nog wel gewoon "vrienden" (op msn dan :+ ) zegma..

En nee ik zou de rest van m'n leven niet met een jongen kunnen leven wiens stiefmoeder mij niet mag.. :o Maar ik zag en hoopte ook helemaal niet dat onze relatie voor eeuwig zou zijn.... Dat de dag zal komen dat we ieders weer onze eigen weg gingen wist ik ook maar al te goed, en dat heeft ook te maken met dat "ik zie wel of we volgende week nog hebben".

En concorde heeft ook wel gelijk over dat denken met het verkeerde geslachtsdeel,, is m'n ex een typisch voorbeeld van :+ Dat wist ik ook, ik weet wat voor rol sex voor hem speelt ;)

Ik zie me zelf overigens echt wel als iemand die nog vol in de puberteit zit, mede door m'n leeftijd. Van mijn omgeving en vooral de hulpinstanties hoor ik juist dat ik zo langzamerhand toch wel langzaam aan als volwassene mag worden beschouwd zo'n puber ben ik niet meer... Ook zeer frusterend, want wat dat betreft hb ik zeker wel een "achterstand"..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:32

Je bent vast en zeker niet de enige hoor!
Ik ben 18, en af en toe ook nog een puber eersteklas!
Ik wil ook nog niet volwassen worden, en denk dat iets is waar je het meeste last van hebt. Mensen verwachten dat je volwassen gaat worden, terwijl je daar nog helemaal niet aan toe bent. Met als logisch gevolg dat je er helemaal tegenin gaat.

Knap hoe je er mee omgaat! Maar het scheelt dus wel dat je er niet van uit gaat dat dit voor altijd is....

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:04

Ja dat helpt inderdaad mee ;) Je hecht je niet volkomen vast aan iemand, en bent er min of meer al op voorbereid ;)

Van mij werd al heel vroeg, te vroeg eigenlijk, verwacht dat ik me volwassen gedraagde. Bovendien werd ik vroeger ook gepest, heb ik me eenzaam gevoeld en bij de "grote mensen" (en dan was het vroeger nog alleen m'n familiekring) werd ik wel eerlijk behandeld, namen ze mij zoals ik was. Ik wou dus graag bij hen horen, en dan m'n thuissituatie waarin ik soms de rol van m'n ouders moet overnnemen zoals die hulpinstanties zeggen. En nu verwachten mensen dat ik me dus volwassener gedraag dan voor m'n leeftijd normaal is. Puur omdat ik dat al heel vroeg al gedaan heb, wat dus uit het pesten min of meer kwam. En bij m'n ex had ik dat dus veel minder, kon ik het stukje "jeugd" (tuurlijk heb ik nog steeds jeugd! Ben nog hardstikke jong :D ) opnieuw beleven, en eigenlijk ben ik er ook wel over uit dat dat ook weer niet bij mij past voor altijd :') Hihi..

Tjah vind de perfecte combi maar is, toch ook wel volwassen zijn maar op zijn tijd ook nog lekker jong kunnen zijn :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:10

Ben vroeger ook erg gepest, maar heb me nooit volwassener gedragen dan mijn leeftijd daadwerkelijk was.
Het heeft er bij mij alleen toe geleid dat ik veel dingen té serieus neem, en heel duidelijk mijn grenzen aangeef, wat betreft relaties, vriendschappen e.d.

Je wilt niet voor altijd jong zijn, natuurlijk niet. Maar je moet er wel van gaan genieten.

In mijn ogen is de perfecte combi toch wanneer je volwassen en verstandig handelt, maar tegelijk nog lol kunt hebben in alles wat je doet.

Het kan niet dat mensen willen dat jij je volwassener gedraagd dan voor jouw leeftijd nodig is, is het niet gewoon jouw gevoel daarbij? Want ik denk niet dat mensen daar écht over nadenken. Of jij moet je al heel kinderlijk gedragen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:23

Nou als iedereen zegt dat ze het knap vinden dat ik me volwasseneren gedraag dan mening gemiddeld persoon van mijn leeftijd, dan denk ik niet dat ik me dan juist kinderlijk gedraag eigenlijk :P En dat is ook weer dat stukje gevoel idd wat jij zegt, dan krijg ik ook het gevoel dat wanneer ik het niet doe ik "faal".. en dat ze het "verwachten" (anders prijzen ze het niet keer op keer de lucht in..)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:25

Precies, dat bedoelde ik dus.

Nadeel van het volwassen gedragen is ook, dat je leeftijdsgenoten je 'saai' gaan vinden. Omdat je teveel gevolgen ziet. Dat had ik erg met een klasgenote, ze was zo extreem volwassen voor haar leeftijd, ze trok zich zó aan wat ze had meegemaakt, dat ik het gewoon zielig voor d'r vond. Zij vond mij andersom natuurlijk ook zielig. :')

Geniet van het leven, lach zoveel als je kan. En trek je niets aan van wat mensen tegen je zeggen.