Heimwee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Heimwee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 17:19

Ik heb vreselijke last van heimwee. Nouja, ik heb er eigenlijk geen last van, want ik zorg gewoon dat ik nooit een nacht van huis weg ga Knipoog Maar goed, als ik een nacht van huis weg ben dan heb ik gewoon vreselijke last van heimwee. Op vakanties of ergens logeren doe ik dus ook echt niet. Mijn vriend slaapt altijd bij mij, ik nooit bij hem en ik moet er niet aan denken om met hem een weekje weg te gaan ofzo.
Maar nu is het probleem dat ik met mijn vriend en hun gezin op vakantie ga en mijn vriend gewoon echt graag wil dat ik mee ga. Het is 'maar' een weekendje, maar ik zie er nu al tegenop! Ik weet nu al dat ik mijn mama vreselijk ga missen Tong uitsteken Ik ben altijd bang dat er thuis iets gebeurd, dat er iemand dood gaat en ik er dan niet bij ben ofzo (dit is jaren geleden gebeurd. mijn lievelingstante is overleden toen ik op schoolkamp was, misschien heeft dat ermee te maken). Constant gaat er dus door mijn gedachte 'Zullen mijn ouders nog wel leven? Gaat alles wel goed?' enzo.
Heeft er iemand tips zodat ik toch nog mee kan en beetje van het weekend kan genieten zonder paniekaanvallen en jankend en kotsend op bed te liggen? Tong uitsteken

suus_toes

Re: Heimwee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:22

dat heeft een meisje uit m'n klas ook gehad, zij nam altijd een foto mee en ze belde elke dag even!
nu is ze er bijna over heen! Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:34

Ik heb dat ook jaren heeeel erg gehad. Idd even foto's meenemen, en een mobiele telefoon, waarmee je elke dag even kunt smsen of bellen Lachen werkt bij mij perfect Lachen afgelopen zomer ook een week naar berlijn geweest, maar gewoon dagelijks even smsen en dan gaat het prima Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:38

Ik heb het ook heel erg, vooral als kind was ik er letterlijk ziek van. Ooit ben ik op vakantie geweest (gewoon in NL) met mijn ouders, zusjes, goede vriendin en onze pony's en nog had ik heimwee. Echt vreselijk.

Inmiddels ben ik er een beetje overheen gegroeid maar ik denk dat het nooit helemaal over gaat. Tijdens de feestdagen ben ik 10 dagen in Portugal geweest, en wonder boven wonder is dat goed gegaan. Ik heb wel even flinke heimwee gehad hoor en dan bel je als volwassene huilend je ouders wakker. Bloos Ik heb de hele vakantie wel moeite gehad om de gedachte dat er 'thuis' iets zou gebeuren los te laten maar ik heb er toch zeker van genoten.

Jij woont nog bij je ouders, als ik het goed begrijp? Ik bedacht me tijdens mijn vakantie namelijk dat ik mijn ouders wel vaker 10 dagen niet zie en dan is er ook niks aan de hand, maar dat gaat natuurlijk niet op als je nog bij je ouders woont. Knipoog

Probeer het overzichtelijk te houden voor jezelf, deel desnoods de dagen in delen op, bv. ochtend, middag en avond. Plan leuke dingen en kijk niet verder dan zo'n dagdeel. Dat helpt mij altijd wel.

En misschien kan je eerst gaan 'proefslapen' bij je vriend voor de vakantie, gewoon 1 nachtje?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:40

Hier nog zo een! Ik heb altijd al heel erge last van heimwee. Zelfs als we ponykamp hadden in ons eigen dorp, kon ik niet slapen. Als ik dan de volgende dag mijn ouders tegen kwam tijdens een buitenrit stond ik te huilen als een baby.

Echt op vakantie zijn we ook nooit geweest toen ik nog thuis woonde, want ook mijn moeder had er last van. Op de een of andere manier zit dat zo vastgeroest tussen je oren dat het er met geen mogelijkheid meer vandaan te krijgen is.

Toen ik vorig jaar ging samenwonen met mijn vriend, een half uur bij mijn ouders vandaan, heb ik het in het begin erg moeilijk gehad. Maar nog voelde dat niet als heimwee, want dit had gewoon te maken met het los laten van het vertrouwde nest. Maar oh, toen kwam de week toch echt dat we op wintersport gingen met de hele familie van mijn vriend. EEN RAMP! Werkelijk, wat heb ik me naar gevoeld. Diarree, overgeven, en nergens zin in. Elke dag met mijn ouders gebeld, en dat heeft me honderden euro's gekost. Dat boeide me helemaal niets. Als ik maar íets van het thuisfront kon horen.

Nu wil mijn vriend de zomervakantie al boeken, maar ik krijg hem niet wijs gemaakt dat ik eigenlijk helemaal niet zo goed meer durf Nagelbijten / Gniffelen

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:51

Ik heb niet echt heimwee. Maar altijd voor ik op vakantie ga moet ik huilen. Het beste is dan ook als ik er eenmaal ben ik vooral niet bel. Gewoon smsen dan is er niks aan de hand. Want als ik de stem van mijn vader of moeder hoor gaat het mis. Zo hou ik het altijd wel vol, en wou vorig jaar zelf niet naar huis omdat ik het zo naar mijn zin had Clown . Maar Misschien vindt jij het juist wel fijn om te bellen. Ook wel de moeite waard om een keer een weekendje te proberen.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:12

ik heb ook erg last van heimwee, een vriendin van mij heeft gevraagd of ik in de zomervakantie een reis door egypte wil maken met haar. Ik vind het super dat ze me vraagt en het lijkt me onwijs gaaf maar als ik er aan denk dat ik 15 dagen van huis weg ben kan ik al wel janken. Ik vind het echt een rot probleem want ik wil wel graag van huis kunnen... volgende maand ga ik stage lopen en dan moet ik een aantal nachten in Winschoten overnachten, misschien helpt dat wel.
Ik volg dit topic even, misschien heb ik er wat aan Lachen

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:21

Ooh herkenbaar!

Eerst had ik het heel erg. Nu heb ik het alleen als er iets gebeurt wat ik niet leuk vind. Als ik ergens ben en er gebeurt iets wat ik echt niet leuk vind kan ik gigantisch heimwee krijgen. Toen ik laatst 3 dagen met mijn vriend naar Parijs ging toen ging er even iets mis met kaartjes voor een excursie en dan denk ik direct aan thuis. Al heb ik niet snel echt heimwee als ik met mijn vriend ben. Met hem voel ik me gelukkig wel op mijn gemak. Lachen

Laatst was er vanuit school een reisje naar Londen geregeld en daar wou ik ook echt niet mee heen want van te voren waren er al zoveel problemen met alles regelen. Achteraf ben ik heel blij dat ik niet mee ben gegaan want ik hoorde van veel klasgenoten dat er van alles mis ging daar. Als ik mee was gegaan was ik de eerste dag ziek van de heimwee geweest, dat weet ik zeker!

Het is echt superlastig. Ik zou bijvoorbeeld ook nooit een stage aandurven in het buitenland en ik ga ook echt niet studeren in een vreemde stad zodat ik op kamers moet. Dan ga ik mijn ouders, onze hond, mijn vriend en paardje echt te erg missen. Dat zou ik nooit aankunnen! Ik reis dan nog liever elke dag een paar uur op en neer dan dat ik de hele week ergens op een kamertje moet slapen in mijn eentje. Bloos

Ik zit in mijn examenjaar van de Havo en ga na de zomervakantie dus met een opleiding beginnen. Ik duim zo erg dat ze geen kennismakingsweek gaan doen ergens op een camping ofzo, dat kan ik echt niet!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:38

Ik ken het ook, heb zelf ook verschrikkelijk veel last van heimwee. Als ik ergens ben met iemand die ik goed ken dan gaat het meestal wel wat beter. Verder moet ik niet naar huis gaan bellen oid, want dan ben ik weer terug bij af en wil ik alleen maar erger naar huis toe.
Het beste helpt om gewoon afleiding te zoeken en bezig te blijven, dan krijg je niet steeds de kans om aan huis te denken.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 20:22

Dat bezig houden werkt bij mij dus al niet, want ik heb me/cvs dus kan alleen een ochtend of een middag bezig zijn en dan 's avonds op tijd naar bed +)
Maar misschien werkt het idd wel dat mijn vriend mee is. Want met hem erbij durf ik ook dingen die ik zonder hem nooit gedurfd zou hebben, dus misschien valt dit dan ook wel mee.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:38

Bezig zijn kun je natuurlijk op verschillende manieren opvatten. Je kunt intensief gaan sporten of activiteiten ondernemen, maar gewoon een stukje wandelen of een boek/tijdschrift lezen helpt vaak ook al Lachen