Tips voor poetsen brillenglazen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Tips voor poetsen brillenglazen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 15:44

Jaja, ik ben de gelukkige eigenaar van een fris montuurtje op m'n neus! Helaas heb ik hem de hele dag op, doe er alles mee en zie ik er aan het einde van de dag niks meer door, door alle vette vingers, vegen, mascara en andere ondefineerbare dingen die erop zitten Nagelbijten / Gniffelen .

Ik heb van die speciale brillendoekjes, maar naar mijn idee poets ik daarmee alleen maar meer vuil op m'n brillenglazen. Stromend water en afwasmiddel helpt ook maar voor hele korte duur.

Welke brildragende medegenoot heeft DE ultieme tip om aan het einde van de dag ook nog door m'n glazen te kunnen kijken Haha! Nerd

Corianne_

Re: Tips voor poetsen brillenglazen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:23

Bloos! Dat je daar zo'n last van hebt..
Ik heb ook een bril, de hele dag op.
Af en toe maak ik hem even schoon aan een doekje of zo'n speciaal brillendoekje. En dan zie ik er weer perfect door..
Maar ook als ik het een dag niet doe, kan ik er 's avonds nog wel doorheen kijken Bloos!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 16:28

Haha! ik moet zeggen dat ik nog niet zo lang een bril draag, maar ik heb aan het einde v.d dag echt vette vingers en mascara etc erop zitten. Ik draag hem ook naar de paarden en rondvliegend vuil met poetsen etc werkt ook niet echt handig.

Corianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:29

Hoezo heb je er mascara op zitten dan?
Heb je je bril te dicht op je ogen zitten? Want ik heb dat eigenlijk nooit gehad.. Vingers aflikken

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:30

dan doe je toch echt iets verkeerd als het aan het einde van de dag zo vies is Nagelbijten / Gniffelen
t is gewoon ff wennen, en verder heb je van die doekjes (ruiken vet sterk, alcohol achtig) die helpen erg goed. Maar er zijn (zo ver ik weet) geen vuil afstotende dingen Tong uitsteken
gewoon elke avond schoon maken tot je er beter aan gewend bent

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:31

Wij hadden een groene smurrie wat je erop moest smeren inlaten trekken, inwrijven en dan onder warm stromend water af moest spoelen, dat werkte echt goed!
Had het van de opticien gekregen.
Ik draag nu 4 jaar lenzen en alleen in de avond mn bril en maak hem eigelijk nooit meer schoon Tong uitsteken Maar er zitten wel allemaal vette vlekken op maa rheb er eigelijk niet echt zoveel last van.

Maar ik denk dat dat er gewoon bij hoort.. Je kan aan je opticien vragen of hij er wat voor heeft Lachen
Ik zal ook even in de kast kijken of wij het nog hebben dan kan ik de naam even doorgeven Lachen

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:35

mas_ schreef:
alleen in de avond mn bril en maak hem eigelijk nooit meer schoon Tong uitsteken Maar er zitten wel allemaal vette vlekken op maa rheb er eigelijk niet echt zoveel last van.

Nagelbijten / Gniffelen
het valt me nieteens op dat hij zo vies is, en ik ben te lui hem schoon te maken. Een vriendin van me trekt hem regelmatig van me hoofd (als ik bij haar logeer) om hem ff schoon te maken omdat zij zich er aan irriteerd Vork
Maar het went vanzelf.
Ben wel benieuwd hoe je die mascara er op krijgt, je moet eerst make-up opdoen en dan pas bril opzetten he Clown

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 16:41

Ik heb hele lange wimpers en zit soms met m'n wimpers tegen het glas aan Nagelbijten / Gniffelen . Of ik wrijf in m'n ogen en dan komt er ook mascara op (geen vegen, maar losse stukjes zeg maar)

edit: grappig dat ik blijkbaar de enige ben met dit probleem Bloos

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:43

#Ymke# schreef:
Ik heb hele lange wimpers en zit soms met m'n wimpers tegen het glas aan

dat heeft je brillenman (zo noem ik em altijd Bloos) toch iets verkeerd gedaan. Heb ook lange wimpers en mijn bril had iets langere neusdingetjes gekregen zodat dat niet meer gebeurde... Lachen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:15

Een bril krijg je mooi schoon als je 'm met lauw water schoonmaakt. Afdrogen met een schone katoenen doek. Ik heb me laten vertellen dat brillendoekjes niet goed zijn. Krijg je krasjes van.

Zelf draag ik vaak katoenen kleding, als mijn bril vies is blaas ik tegen de glazen tot ze beslagen zijn en poets 'm dan droog met m'n shirt. Een schone zakdoek wil ook wel helpen. Ja

Ik poetste m'n glazen ook altijd zodra er wat op zat, maar ik ben daar een stuk makkelijker in geworden. Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is. Als je regelmatig 'last' hebt van vieze glazen dan denk ik dat je 't beste ook regelmatig kunt schoonmaken.

Weet niet waar je je bril hebt gekocht, maar bij die zaak hebben ze vast ook wel een of ander goedje waarmee je je bril mooi schoon kunt krijgen.

Succes! Nerd Haha!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:16

een beetje dreft doet wonderen.... mijn opticien raad van die natte brillendoekjes erg af omdat je er kleine krasjes op je glazen van krijgt, volgens hem.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:20

Gewoon glassex (of hoe je dat ook maar schrijft Clown ) werkt ook heel goed!
Na het inspuiten oppoetsen met een theedoek en ze zijn weer mooi schoon.
Het is ook een stuk goedkoper als al die flesjes van de brillenzaak...

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:15

Ik heb daar ook altijd last van! En ik doe volgens mij niet eens zo raar met m'n bril hoor..
Zit er altijd wel een keer met m'n vingers tegen aan, of stof of weet ik het. Haha!

Maar goede tips heb ik dus niet.. Schijnheilig

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:16

Ik heb ook vaak stof en vette vingers erop, maar ik doe het gewoon aan mn trui af Bloos Ja, ik weet dat het heel slecht is! Scheve mond

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:19

Mijn lange wimpers zitten ook nooit tegen het glas Knipoog
Ik maak mijn bril schoon met een speciaal doekje. Ik heb het gekregen voor mijn verjaardag en was gekocht bij een opticiën. Het werkt hartstikke goed.
Alleen als er echte vuilspikkeltjes op zitten, moet ik hem onder de kraan houden om écht goed schoon te krijgen.
Verder heb ik ook nog vochtige brillendoekjes die je bij het Kruidvat kunt kopen. Die zijn apart verpakt en heb ik in mijn tas zitten voor als er geen kraan in de buurt is Haha!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:21

Mijn vader gebruikt altijd de electrische tandenborstel Clown (neee geen tandpasta, gewoon water)

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:41

Ik heb weleens vernomen dat de brillenschoonmaakdoekjes (natte) en dreft e.d. zeer slecht zijn voor de weerspiegellaag.. Mijn optieen heeft gezegd nooit met dreft ofzo.. Ik heb ook mascara en vuil op mijn bril.. ik moet soms wel 2x per dag mijn glazen doen, ik heb meerdere brillen.. ja want andere kleding->andere bril, allemaal verschillende monturen en ik heb altijd vieze glazen, ik dacht het ligt aan mij, maar ben gelukkig niet de enige Knipoog

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:51

HelgaV schreef:
Gewoon glassex (of hoe je dat ook maar schrijft Clown ) werkt ook heel goed!
Na het inspuiten oppoetsen met een theedoek en ze zijn weer mooi schoon.
Het is ook een stuk goedkoper als al die flesjes van de brillenzaak...

Inderdaad, dit doe ik ook altijd!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:06

Ik maak me bril schoon met een katoenen zakdoekje of onder de kraan en dan droog wrijven.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:08

Ik gebruik altijd een stukkie keukenrol.. gewoon droog, goed wrijven... klaar Tong uitsteken

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:52

Ik pak altijd gewoon mijn trui Nagelbijten / Gniffelen

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:00

De brilpoetsdoekjes van de Kruitvat!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:21

pitbullgup schreef:
een beetje dreft doet wonderen.... mijn opticien raad van die natte brillendoekjes erg af omdat je er kleine krasjes op je glazen van krijgt, volgens hem.

Hebben ze mij ook meegegeven ja, ik gebruik altijd Dreft of puur water. Vies wordtie toch weer binnen no time, haha Haha!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:28

Keukenrol schijnt ook niet goed te zijn voor je bril. Er zitten hele kleine stukjes metaal in die krassen veroorzaken.
Je kunt dan beter WCpapier gebruiken

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:55

#Ymke# schreef:
Ik heb hele lange wimpers en zit soms met m'n wimpers tegen het glas aan Nagelbijten / Gniffelen . Of ik wrijf in m'n ogen en dan komt er ook mascara op (geen vegen, maar losse stukjes zeg maar)

edit: grappig dat ik blijkbaar de enige ben met dit probleem Bloos

Inderdaad heb precies hetzelfde, ook die stukjes mascara enzo erop.

ik poets m altijd met mn trui of sjaal ofzo als ik wazig begin te zien Knipoog