Ik heb dus net een nieuwe dure spijkerbroek gekregen, echt een heel gaaf ding!Heb hem nu 1 keer aangehad en mijn boxer, sokken, schoenen en benen waren echt helemaal blauw!En niet een beetje maar echt super erg.Heb hem nu al 2 keer gewassen, en hij heeft een azijnbad gehad maar het is nog net zo erg..Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Zou hem toch nog een keer in azijn wassen. Gewoon een nachtje in koud water met azijn laten weken en daarna heel goed uitspoelen..
Frouk schreef:Zou hem toch nog een keer in azijn wassen. Gewoon een nachtje in koud water met azijn laten weken en daarna heel goed uitspoelen.. ja dat is volgens mij ook deneige manier waarop je de kleur vast kan houden.
Ja het is vaak ook zo, hoe donkerder blauw de spijkerbroek, hoe langer hij afgeeft. Heb ook een extreem donkerblauwe spijkerbroek die heb ik wel 3x in azijn moeten weken voordat hij niet meer af gaf.
Ja, het kan echt heel lang duren voor een spijkerbroek stopt met afgeven. Voorlopig maar apart wassen of met andere donkere kleren samen.