Statische elektriciteit en schoenzolen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Statische elektriciteit en schoenzolen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:19

Ik werk op kantoor. Als ik mijn gympies aan heb (merk Puma) dan is er niets aan het handje maar zodra ik mijn hakken aan heb (laarzen) dan ben ik zo statisch als wat, dan krijg ik statische tikken van mijn bureaulade (die ik regelmatig aanraak), van mijn bureaustoelpoten, van het kastje naast de printer, als ik iemand een handje geef (niet altijd, soms wel) etc.
Vréselijk dus. Dus ik heb mijn hakken niet meer aan naar kantoor.

Nu wil ik dat wel weer kunnen: dus: goed moment voor nieuwe schoenen!

Alleen…wie weet wat voor type zolen je dan moet hebben?

Ik dacht dat het met rubber te maken had, maar de zolen van mijn hakken zijn anti-slip en van rubber maar zo ook de zolen van mijn Puma’s (voor zover ik dat kan beoordelen). Het zal gerust een verschil zijn in samenstelling van het rubber ofzo…

Iemand hier met verstand van zaken?

Pytje

Re: Statische elektriciteit en schoenzolen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:21

ik weet niet welke schoenen je geen schokken geven (denk trouwens leren zolen), zelf heb ik schoenen met spek-zolen... Zo statisch als wat, dus qua schokken kan ik je dat niet aanraden.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:43

Je kan ook je hak laten vervangen bij de schoenmaker voor 3 euro, die zet er dan een rubber dingetje op zodat je het niet meer hebt (er zit namelijk een stukje ijzer in je hak, daardoor wordt je staties.. rubber geleid niet dus dan is het over omdat je geen contact maakt met de aarde..)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:47

Toppie zeg hey, meen je dat nou echt?

Wauw, dat scheelt geld voor nieuwe schoenen!
Als ik bij een gemiddelde schoenmaker kom, snapt hij dan ook waar ik het over heb? Ik bedoel meer, komt dit regelmatig voor?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:56

ja ik denk het wel.. als jij het kort uitlegt dan weet hij daar wel echt raad mee!!! Zeker een aanrader, doe ik altijd als eerste als ik nieuwe hakken koop (ook omdat dat dopje wat op je hak zit als je ze koppt vaak heel slecht zijn en je anders je hak helemaal stuk loopt!)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 12:05

Nou ik moet toch nog even een riem op een winterdeken laten stikken door ze dus dan ben ik waarschijnlijk klant van de dag met mijn vragen hahaha! Nou ik ga het zeker wel even proberen! Thanx voor de tip zeg!