Scooter wil niet meer starten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Scooter wil niet meer starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 08:54

Ik dacht gisteravond van "Laat ik mijn brommer even starten, anders krijg ik hem volgende week helemaal niet meer aan"
En toen kwam ik erachter dat hij er nu al geen zin meer in had. *grom*

De accu is dood, dus ik proberen te kickstarten, maar helaas dat had ook geen zin.
Er was geen motorgeluidje uit te krijgen.

Nu wil ik hem vanmiddag in de zon zetten, misschien dat hij dan een beetje ontdooit en dat hij dan wel aangaat, maar ik vrees het ergste.

Hebben meer mensen hier last van?
En wat doen jullie om dat ding weer aan de praat te krijgen?

Het rottige is dat het de week voor het ging vriezen nat is geweest en ik denk dat er hier en daar ijs in de leidingen zit. Ik heb helaas geen kachel in de schuur en ik mag hem niet in de woonkamer parkeren Clown om te laten ontdooien.

Momenteel heb ik hem nog niet zo hard nodig, maar vanaf 5 januari moet ik weer aan het werk, dus dan wel handig als hij start en rijd. (Fietsen is niet mijn favoriete hobby)

Jespri

Re: Scooter wil niet meer starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 08:56

Mijn scooter staat in de schuur dus ik heb er niet zo heel veel last van. lijkt me wel heel lastig trouwens. helpt het mis om er een doek/zeil overheen te leggen? weet niet of het werkt maar is proberen waard toch Knipoog

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 08:59

Mijn scooter staat in de schuur, alleen is het in deze schuur net zou koud als buiten. De schuur staat los van het huis namelijk.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:01

bij ons ook wij hebben der alleen verwarming in.
miss kan je zoon klein verwarmingkje kopen? die heb je dacht ik al rond de €25.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:09

Yup, hier ook startproblemen. Afgelopen zaterdag heb ik mijn scooter op stal achter moeten laten, ik kreeg 'm echt niet gestart. Nu doet ie het wel, maar ik moet wel met beleid starten (met de kickstarter en vooral even niet aan het gas of aan de rem komen als ie het eenmaal doet), veel geduld opbrengen en de motor goed warm laten draaien anders valt ie alsnog uit als ik voor het stoplicht vlakbij huis moet stoppen. En dan staat ie thuis nog in de schuur, met dit soort weer moet ik 'm eigenlijk niet ergens 'open en bloot' laten staan, want dan is het nog maar de vraag of ik 'm opgestart krijg.

Ik zat eraan te denken om zo'n hoes te kopen die ze bijvoorbeeld ook om motors heen doen, zodat de scooter een beetje warm blijft op plekken waar ik 'm niet binnen kan zetten. Maar wat ik me dan afvraag, kan je zo'n hoes over je scooter doen als de motor nog warm is? Gaat dat niet smelten ofzo?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:11

Zoek in je boekje waar de bougie zit. Haal die er uit. Schoonmaken met een schuurpapiertje.. (niet verbuigen! dan kan je een nieuwe ophalen)
Draai m er weer in en probeer het nog een keer. Als je bougie niet vonkt start ie nooit. En als je bougie zwart of echt heel vies is moet je even een nieuwe ophalen. Zijn niet zo duur

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:22

Zilvermoon, dat deed ik bij mijn Puch-brommertje altijd inderdaad. Even eruit draaien, schoonmaken en vaak deed ie het dan wel weer. En in ernstig geval van nood kon ik die tenminste nog aanlopen. Maar bij mijn huidige scooter is dat een ander verhaal. Het is een heel gepriegel om de (diep-liggende) bougie eruit te peuteren, dat ga je niet doen als het zo koud is. Echt, als ik ooit nog eens een andere brommer koop, dan koop ik weer zo'n eenvoudig Puchje.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 10:01

Ik heb net gekeken en ik kan dus niet zo makkelijk bij de bougie komen.

Ik heb hem net heel even gestart gekregen, totdat vriendlief vond dat de deur van de schuur dichtmoest en ik scootie op zijn wielen moest zetten om hem een stukje naar voren te verplaatsen.
Dat was iets te veel van het goede en hij sloeg dan ook direct weer uit en ik kon weer overnieuw beginnen *grom*
Nu krijg ik hem dus wéér niet aan.

Ga het zo nog wel even proberen. voor nu stroomt het zweet over mijn rug Clown

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:05

Ik had gisteren ook moeite met starten.
Nouja, starten ging wel, maar gas bij en hij sloeg weer af.

Toen maar even heel rustig, gestart, beetje gas, los, beetje gas, los, beetje gas en WROEM! Prima. *LOL*

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:07

Sabbientje schreef:
Nu krijg ik hem dus wéér niet aan.

Omdat je hem nu wss verzopen hebt Haha!
Even wachten en later weer even proberen.

Ik zit er ook elke winter weer mee.
Heb er nu een wollen deken over liggen.
Die van mij staat in de schuur maar ook daar word het koud.

Ook hebben ze bougies die speciaal voor de winter zijn.
Die geeft wat meer vonk, die zet ik er altijd in.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:13

Dit weer is ook niet echt fijn voor je scoot, mijne had er gister ook last van.
Hopen dat als je moet werken het iets warmer is, dit scheelt al een stukje. Lachen
En je hebt hem inderdaad waarschijnlijk verzopen zoals Akci zegt, even wachten dus weer.
Succes ermee Haha!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:19

Mijn brommer heeft ook altijd wat problemen met starten met kou. Nu is het onwijs koud dus ben benieuwd na hoeveel keer kicken ik hem aankrijg.
Ik heb hem op school al een keer verzopen, hij startte na 68 keer kicken nog niet, en toen ging het mis, of was het al mis gegaan haha.

Straks maar even kijken of die aangaat.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:25

Heeft de kou er ook mee te maken dat ik het gas helemaal niet meer kan bewegen? Tong uitsteken
Zou het bevroren kunnen zijn? Heb al een deken erover gelegd, hij wilt wel gewoon starten maar als je niet kan gas geven heb je er niet zoveel aan Clown

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:29

Haha ja dat is lastig inderdaad. Tong uitsteken

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:33

Had het ook vorige week. Uiteindelijk deed hij het na een paar uur, maar vervolgens viel die weer uit. Dus heb vorige week mijn scooter weg gebracht. Zit nog een paar maanden garantie op dus daar ga ik dan nog meer even snel gebruikt van maken. Wat eruit is gekomen weet ik niet aangezien ik hem nog niet terug heb.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:34

Negra_Lover schreef:
Heeft de kou er ook mee te maken dat ik het gas helemaal niet meer kan bewegen? Tong uitsteken
Zou het bevroren kunnen zijn? Heb al een deken erover gelegd, hij wilt wel gewoon starten maar als je niet kan gas geven heb je er niet zoveel aan Clown

misschien even de fohn er op zetten? Haha!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:38

Zaina schreef:
Negra_Lover schreef:

misschien even de fohn er op zetten? Haha!

Zal hem even een kruikje brengen Clown

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:48

Mischien handig nieuwe accu er in te zetten. Bevriezen kan er niks. De rem kabels als ie die heeft. Of de gas kabel zou vast kunnen vriezen. Verder zou idd een tijdje in de woon kamer wel helpen. De kou is vaker wel probleem met starten. Zit er genoeg benzine in ?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 11:05

Ik heb 3/4 tank benzine. dus dat moet genoeg zijn.

De gaskabel is niet vastgevroren, die zie ik bewegen als ik naar mijn carborateur (of hoe je dat ook schrijft kijk.

Dus ik denk dat ik hem inderdaad verzopen heb en dan werkt het niet mee als alles een beetje vast zit door de kou.

De woonkamer komt hij niet in, dat heeft mijn vriend al gezegd. (heel banketstaaf *fluit*)

Daarnaast moet hij zonder accu gewoon te kickstarten zijn toch.
Bij mijn tomos was de accu op een gegeven moment ook leeg en toen ben ik overgegaan op kickstarten en die deed het over het algemeen gewoon.

Helaas wilde ik zo nodig een scooter. (waar je dus ook nergens bij kan zonder dat halve ding te moeten slopen)

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:08

Bij mij de woonkamer inrijden is beetje lastig, bovenwoning en moet dan 4 trappen op Clown

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:08

ikj heb een kleine electrische verwarming in de schuur gezet Haha!
eenuurtje voor ik weg wil zet ik de verwarming aan en ga zelf weer naar binnen.
Ergste kou is dan van de scoot af (die staat er praktisch tegen aan) en heb meteen bijna geen start problemen meer.

In de zomer kan ik (vaak) electrisch starten (maar dan alleen als die de dag ervoor ook heeft gereden) . In de winter werkt dat standaard niet Clown

Nu start die (tot nu toe) bij elke 2e kick

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:10

He goed idee. De woonkamer inrijden. Denk dat ik dat zometeen maar eens ga doen. Mijn vader is toch niet thuis !

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:38

geen haar op me hoofd die bedenkt dat ik vandaag me scootertje ga starten, wilde eigenlijk me ov ophalen maar me gas en remmen zitten beetje vast, normaal staat hij in de schuur maar omdat we net verhuisd zijjn staat alles in de schuur en me arme scootertje buiten, als ik hem start en ik wil rijden kan een kind me het eerste kwartier lopend inhalen Clown of hij valt gewoon lekker uit Clown (en dat is dan een nieuwe scooter Nagelbijten / Gniffelen )

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:50

Haha, die van mij net zo!
Hij start met pijn en moeite, en valt dan doodleuk weer uit Vork
En dat dan tot 4 keer toe ofzo Hamer
Maar daarna doet ie het gewoon en dan ik dr vrolijk op weg rijden.
Die van mij staat trouwens ook in een schuurtje los van het huis.
Ik gebruik hem met dit weer gewoon! Clown

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:01

Maarre, die mensen die een deken over hun scooter heengooien, gaat dat goed? Ik bedoel, bij mij worden er wel wat onderdelen van mijn scoot behoorlijk warm en om daar dan een deken overheen te doen vind ik wat eng. Gewoon een wollen of een fleecedeken, gaat dat goed? Dan mik ik vanavond op stal gewoon mijn zweetdeken even over mijn scooter heen.