De APK-keuring voor je auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De APK-keuring voor je auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:59

Na een jaartje in mijn oude wrakkie te hebben gereden was het moment aangebroken; de APK keuring.

Ik was zo ontzettend bang dat hij er niet doorheen zou komen of dat de kosten te hoog waren om hem nog te repareren.

Gelukkig was alles in orde. Alleen de olie bijgevuld en een motorrubbertje vervangen, kosten? E 128 totaal. Niet slecht toch?

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of jullie altijd hoge kosten hebben bij de APK of dat jullie alleen maar het bedrag voor de APK moeten betalen omdat hij piekfijn in orde is...

Ps: mijn wrakkie is een Ford Fiesta uit 1995.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-09 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lot_

Re: De APK-keuring voor je auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:00

Nou ik heb voor een vriendenprijsje gelukkig de APK kunnen laten doen door een vriend.. Moest 2 nieuwe voorbanden, 4 nieuwe draagarmen (?) en een kleine beurt plus apk 180 euro. Normaal gesproken zou dat natuurlijk veel meer zijn dus ben ontzettend gematst Lachen. Maar ik rij dan ook in een peugeotje 205 uit 1991 dus mocht ook wel een keer wat gebeuren Knipoog..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:01

Bloos! dat is zeker niet slecht hoor
Weet niet hoe oud je oude wrakkie is...

Ik heb zelf net een andere auto, gekocht met nieuwe apk..
Mijn vorige auto was een opel Calibra uit 1993... laatste keuring van die koste me 175,- maar het jaar daarvoor 1.500,- Bloos

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:03

Ik heb toevallig zaterdag mijn auto opgehaald nadat hij gekeurd moest worden. Ik had wat minder geluk. 550 euro moest ik betalen.
4 nieuwe banden, nieuwe draagarmen en nog wat kleine dingetjes.
Vorige maand ook al een nieuwe accu erin laten zetten voor 100 euro.
Maar goed, nu kan ik weer vooruit Haha!, en heb opzich een hele fijne auto dus die was het dik en dubbel waard!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:07

waar ik altijd een hekel aan heb met de apk is die onnodige dingetjes zoals ruitensproeiervloeistof tot het maximum afvullen en dat soort geintjes als het minimum nog bij lange na niet bereikt wordt. Dat betaal ik dan ook niet, en waarschuw er tegenwoordig voor, dat ze dat niet hoeven te doen.
vaak brengen wij de auto ruim op tijd, laten kijken wat er moet gebeuren, doen dat dan in eigen beheer en brengen hem dan uiteindelijk voor de daadwerkelijke keuring. Scheelt enorm in de kosten omdat we dan nog even zelf kunnen zoeken voor de goedkoopste onderdelen en mijn man kan gelukkig erg veel zelf vervangen.

Gelukkig dat je auto redelijk goedkoop door de keuring kwam. Toch altijd weer een pak van je hart he!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:09

Hm nou toevallig is onze auto voor de apk geweest..... resultaat: 1500 euro Bloos (en dat buiten werktijd bij een monteur)
Gelukkig hebben we bepaalde onderdelen goedkoper kunnen krijgen en zal het bedrag minder hoog uitvallen...
Hopelijk kunnen we het <1000,- houden.

Tsjah bmw hè Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:18

Pfff... die bedragen die ik hier zo lees... Maar ja, dat zijn dan ook wel wat duurdere auto's dan de auto die ik rijd.

Ik heb voor de keuring wel aangegeven dat als het in de honderden euro's dreigde te lopen dat ik dan even gebeld wilde worden. Maar hij belde sowieso eventjes op om te vertellen hoe het er voor stond. Erg netjes dus!

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:20

Zo oud is je Fiesta dan toch niet?? Haha!

Ik heb hier een Fiesta staan uit 1989...

Er zit nog apk op tot mei maar dan brengen we hem naar de sloop.. Door de apk zal hij dan niet meer komen.

Vorig jaar koste het me 350 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:23

rianne1987 schreef:
Zo oud is je Fiesta dan toch niet?? Haha!

Ik heb hier een Fiesta staan uit 1989...

Er zit nog apk op tot mei maar dan brengen we hem naar de sloop.. Door de apk zal hij dan niet meer komen.

Vorig jaar koste het me 350 euro.

Die van jou is een fosiel haha Haha!

Die van mij een fosiel in wording, alhoewel hij nu nog een jaar aan de bak kan!

Hij doet het ook geweldig trouwens, nooit grote problemen mee gehad. Een keer moest hij bijgesteld worden vanwege een overmatig motorisch geluid, maar that's it

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:30

ja het is echt een hele oude die van mij.

Maar toch gewoon blijven starten.. soms een beetje moeite in deze koude dagen.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:31

Ik heb een citroen ax uit 1989. Ook ik breng hem naar de garage en wacht tot dat ik te horen krijg wat er gebeuren moet en neem hem dan weer mee naar huis. Vriend repareert/vervangt dan de benodigde onderdelen en laat de auto opnieuw binnen twee weken keuren (kost maar een keer keuring kosten). Vorig jaar koste het denk ik ongeveer 200,- euro aan onderdelen, zou bij de garage meer dan 400,- euro kwijt zijn. Toch wel handige zo'n handige (en lieve) vriend.
Dit jaar moest er een nieuwe uitlaat onder. In eerste instantie zou er een uitlaat onder van 200,- , echter bleek deze niet te bestellen te zijn. En uiteindelijk een uitlaat van minder dan 100,- euro. Dat vind ik toch niet veel geld voor weer een jaar te kunnen rijden (als er verder in het jaar niets stuk gaat).

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:32

Mijn vader keurt mijn auto altijd. Dat is er eentje uit 1990. Heb eigenlijk nooit gekke dingen. Olie vul ik zelf regelmatig bij, en de beurtjes krijgt hij op tijd.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:34

Wij hebben eigenlijk nog geen enkele keer gehad dat we de auto weg brachten voor de keuring en bij het ophalen een aardig bedrag achtereenvolgend kwam...Oftewel sterker nog tis elke keer auto wegbrengen (dit doen we altijd naar de erkendegarage) en naderhand weer ophalen en auto goedgekeurd is Haha!

Maar dan doen wij altijd de auto elke jaar 1x naar de garage voor een uitgebreide grote beurt en dan 1dag voor data dat ie gekeurd moet worden voor de apk-keuring Haha!

Wij hebben een Opel Corsa C sportuitvoering uit het bj ´02 + Een Audi A3 uit het bj ´06...En dan hebt Vriend ook nog een auto van de zaak(een peugeot207 uit het bj´08, maar dit is alleen een woon-werk verkeer auto)...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:40

Mn APK was iets van 100 euro ofzo, want er was niets ...
nog geen 2 maanden verder, 300 euro kwijt, tja:+

edit: geen flauw idee hoeveel apk kost, maar bij mij zat er ook gelijk een beurt bij...
Laatst bijgewerkt door Samy op 06-01-09 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:43

Maar met 100 euro was er toch wel iets aan de hand neem ik aan? Bij ons betaal je 29 euro voor een losse apk.

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:47

Mijn auto laat ik altijd alleen keuren (ongeveer € 40,-) als er dan wat aan mankeert, wordt ie afgekeurd en neem ik m mee. Mn vriend repareert m dan en binnen een week laat ik m herkeuren (dat is dan gratis) scheelt echt een hoop geld, een handig vriendje Lachen

Ik heb trouwens een Honda crx del sol uit 1994.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:50

Ik heb ook een oude auto(uit 1994). Heb hem pas naar garage gebracht voor APK en een kleine beurt, was 134 euro kwijt. Er is vanalles bijgevuld, geen grote reparaties Haha! . Wat het duurste was? de werkplaatskosten........... Ik ben echt ontzettend blij met mijn oude autootje, hij heeft me nog nooit in de steek gelaten! Lovers (afkloppen)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:54

ook mijn oude autootje is dit jaar weer door de apk, gelukkig bij mijn broertje dus dat scheelde veel geld. Als ik meer als 500 euro moet betalen doe ik het niet meer, want dat is mijn auto nu nog waard ongeveer. Ik heb een 205 uit 1992

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:21

Mijn auto moet begin maart weer voor de apk.
Vorig jaar was ik ruim €400,- kwijt, er moest gelast worden, nieuwe voorbanden, handremkabel, en stuurhuishoes (zo uit mn blote hoofd).
Heb het toen laten doen omdat ik in het jaar ervoor ook al 1200,- (koppakking, spruitstuk, filters, bougies) heb uitgegeven en ik dat anders weg gegooid geld vond (het ene na het andere ging kapot).
Gelukkig daarna geen kosten meer gehad.
Een half jaar geleden had ik een ander leuk autootje gezien en wilde ik hem inruilen, maar ik kreeg er maar 150,- voor terug, dus toen heb ik besloten dat ik deze hou tot hij het echt niet meer doet en te veel kost om te repareren.
Ik weet dat er nu een nieuwe uitlaat onder moet om door de apk te komen (iemand die het voor een vriendenprijs kan/wil doen? Haha! ).
Als het daarbij blijft laat ik het wel doen, komen er nog andere grote dingen aan het licht, dan niet.
Btw, ik heb (sinds 2 jaar) een Seat Ibiza 1.3 uit 1993.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:31

Alleen de APK kosten, mijn vriend repareert zelf als het nodig is. En dat was nu alleen een nieuw lampje Clown

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:38

pff die van mn vriend moet morgen en die van mij volgende week.
Mij kennende zullen we wel weer veel moeten betalen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:40

M´n vriend had begin 2007 alleen iets met zn werk auto (toen had ie nog de peugeot 307), hij had toen al eerder gebeld met de garage van joh ik zweer dat ik telkens wat hoor rammelen wat niet goed moet zijn, maar de garage had tegen hem gezegd van ff flink op zn staart trappen dan zal het wel verholpen zijn... Nou no way he dat m´n vriend dat geloofde en op weg naar huis rijden (werkt in A.dam en woonde toen ook nog in A.dam) reed ie de snelweg op begint en Vriend keek in achteruit kijk spiegel en zag ie opeens alleen maar zwarte rook Hamer Vriend de auto aan kant gezet en ff wezen kieken (hij had mij op dat moment aan de foon, zn werk-mob die op bluetooth van auto geinstalleerd was), hij stapte toen weer terug de auto in en reed maar heul voorzichtig verder....Hij zei toen van ik zal die garage mannetje die me zei dat ik hem flink op zn staart moest trappen hem zelf op zijn staart zal trappen, want het was de uitlaat die gewoon half afgebroken was en ook helemaal kapot was gegaan ...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:42

Indeed schreef:
Gelukkig was alles in orde. Alleen de olie bijgevuld en een motorrubbertje vervangen, kosten? E 128 totaal. Niet slecht toch?

Ik vind dat toch eigenlijk wel behoorlijk bedrag voor datgene dat er met de auto gedaan is...
Wij gooien de auto altijd voor de APK, meestal in 1x er doorheen, omdat we van tevoren zelf de APK punten nalopen. Komt ie er niet doorheen, dan maken en binnen 2 weken herkeuren. Meestal blijft het wel onder de €100.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:43

Mijn auto is van 1997, en heb hem sinds 2000. Hij vliegt elk jaar door de keuring alleen afgelopen jaar een draagarmrubbertje en een remslang.
Nee daar kan ik mn geld niet aan kwijt. (Hoef zowiezo nooit APK of garagekosten te betalen) dus eigenlijk is het niet eerlijk Haha!

Liezel1 schreef:
Ik vind dat toch eigenlijk wel behoorlijk bedrag voor datgene dat er met de auto gedaan is...

Waarom is dat duur, ik vind het juist spotgoedkoop! Knipoog

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:44

De laatste apk van mij auto koste 17 euro Tong uitsteken Mijn vriend is monteur dus die kan onze auto's op de zaak waar hij werkt altijd gratis keuren ( doet hij dus zelf) en als er wat mee is dan hebben we de onderdelen altijd met korting en hij kan alles zelf maken dus dat is reuze handig. Die 17 euro was alleen voor nieuwe ruitenwissers, en moesten nog wel paar kleine dingetjes gedaan worden maar dat was eigenlijk niks. September 2007 had ik de auto gekocht een Jeep ( Opel Frontera van 97) en je hoord vaak slechte dingen over die auto's maar ik was wel blij dat er verder niks was aan dure onderdelen! Haha!