Wie weet hoe het zit met de garantie van lowa?
Ik heb ik mei een stel Lowa's gekregen voor mijn werk. Mijn andere had ik 5 jaar en kon ik niet meer goed op lopen (ecco) en waren nog in perfecte staat..
Daarbij is gezegt dat we schoenen zochten die veel gebruikt konden worden en goed tegen water konden i.v.m. veel contact met water (schoonmaken) en veel honden uitlaten.
Deze schoenen werden ons aangeraden en waren daar geschikt voor volgens de verkoper.
Maar nu zitten de barsten in het leer zo ver dat het bijna door zit en begint de zool gewoon al los te laten aan de zijkanten!
We hadden expres goede schoenen gekocht en voor dat geld (€170) mag ik wel verwachten dat ze langer meegaan dan dit?!
Nu mijn grote verbazing ( bron site lowa):
Gescheurd of beschadigd bovenmateriaal
Schoenen die dagelijks veelvuldig gebruikt worden en in aanraking komen met natte ondergronden, hebben veel te verduren. Van wandelschoenen die bijvoorbeeld gebruikt worden voor wandelingen met de hond, wordt over het algemeen veel gevergd. Seizoen na seizoen komen deze schoenen dagelijks in aanraking met nat gras of sneeuw, wel 3 tot 5 keer per dag. Het leer neemt hierbij veel vocht op, maar door het dagelijkse, veelvuldige gebruik, krijgt het leer geen kans om te drogen en als het ware zichzelf weer te herstellen. Bij ieder gebruik in nattigheid verliest het leer haar beschermingsstoffen, waarmee het tijdens de productie is behandeld en waardoor het soepel blijft en langdurig wordt beschermd tegen invloeden van buitenaf. De schoenen worden weliswaar onderhouden, maar meestal alleen met een impregneerspray, dat eigenlijk alleen waterafstotend werkt. Na een bepaalde tijd, wanneer de looistoffen vrijwel volledig uit het leer verdwenen zijn, zal het leer steeds harder worden en tenslotte breken. De eerste tekenen hiervoor zijn gescheurde naden, omdat de belasting op de naad door het harder wordende leer steeds groter wordt. Overigens, leer dat in aanraking is gekomen met zuur of olie is voorgoed beschadigd.
Waardeloos dit, dit mag toch niet zomaar? Iemand ervaring met lowa?