psychologen! Vraag over werk in andere richting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

psychologen! Vraag over werk in andere richting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 19:31

Wie op bokt heeft psychologie gestudeerd en is uiteindelijk in een andere richting gaan werken? Wat doe je en hoe ben je daar terecht gekomen? Ik ben zelf afgestudeerd als biologisch- en neuropsycholoog en ik ben nu een paar maanden aan het zoeken in mijn vakgebied maar dat valt heel vies tegen. Hebben jullie misschien tips hoe ik met mijn achtergrond de overstap naar een meer commerciële functie of misschien iets op HR gebied kan maken?

MacavityL

Re: psychologen! Vraag over werk in andere richting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:15

Ik ben ook afgestudeerd neuropsycholoog en gekozen om een andere richting op te gaan omdat er zeer weinig aanbod was binnen mijn vakgebied (dat mij genoeg interesseerde om erin verder te gaan).

Omdat ik ook graag eens naar het buitenland wilde heb ik dat gecombineerd- heb een carriereswitch naar de financiele sector / bankwezen gemaakt met het voordeel dat ik naast Engels ook Nederlands sprak. Zo kwam ik in een functie dat zich richtte op de Nederlandse markt, hier heb ik ervaring op gedaan waarmee ik vrij makkelijk een baan binnen de financiele sector in Nederland zou kunnen vinden (wat niet gelukt zou zijn op een WO neuropsychologie diploma alleen). 'Helaas' heb ik het nu teveel naar mn zin in Londen en wil dus (nog) niet terug Haha!