Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

blokje schreef:Hallo bokkers.
Dressuur:
Waarom gebruik je bij dressuur een dressuur zadel? Wat is hier de reden en meerwaarde van?
Correctere/betere zit. Ik vind het persoonlijk makkelijker om de goede hulpen te geven, je hebt meer lengte in je benen.
Wat voor een hoofdstel gebruik je bij dressuur? Gebruik je bij dressuur een ander bit en hoofdstel dan bij springen?
Gewoon, gecombineerde neusriem(neusriem en sperriem(als je dat zo schrijft)) Geen toevoeging(?)
Ik heb bij springen en dressuur hetzelfde bit.
Springen:
Waarom gebruik je bij springen een springzadel? Wat is hier de reden en meerwaarde van?
Meer ruimte om mee te kunnen gaan, geen vaste zit. Paard word minder gehinderd door ruiter.
Wat voor een hoofdstel gebruik je bij springen? Gebruik je bij springen een ander bit en hoofdstel als bij dressuur?
Mexicaanse neusriem, vind het gewoon mooi
Crosscountry:
Aan jullie vraag ik uitleg over jullie tuig.
Waarom gebruik je het? Gebruiken jullie ook hulpstukken?
Optimale bescherming voor mijn pony. Om (pees)blessures te voorkomen. Zweep, sporen en martingaal.
Later zal er nog eens een vragen lijstje komen over de houding van je sport en waarom. Als je zin hebt mag je dat er nu ook wel alvast bij zetten.
Als je meer wilt weten, pm maar
Ook zoek ik crosscountry mensen waar ik eventueel bij langs kan gaan en die ik via bokt of in het echt mag interviewen.
Je mag me wel vragen

Moet je ook naar een crosstraining kijken of alleen interviewen? Ik rijd regelmatig crosstrainingen en ik woon in de buurt van Leiden.