Na mijn havo te hebben afgerond, ben ik (door omstandigheden) een MBO opleiding gaan doen. in de BBL variant (4 dagen werken 1 dag naar school).
De opleiding én het werk leken me erg leuk, en ik begon ook vol enthousiasme aan mijn opleiding. Maar nu loop ik een beetje vast. Het schoolwerk is vrij simpel omdat ik het op de havo al gehad heb (vakken als economie, Engels, Nederlands etc), maar vrijstelling kan ik niet krijgen ondanks dat ik toch best goede cijfers op mijn eindlijst had. Dus ik ben flink gedemotiveerd om mijn schoolwerk te doen.

In het kort is de school ronduit slecht (het is echt ieder voor zich, sommige docenten komen maar 1 uurtje op zo'n dag, en dan moet iedereen die vragen heeft gewoon dringen om de docent te spreken, ben je te traag, dan heb je pech, kun je het volgende week weer proberen)
Ik heb het met mijn baas al over de kwaliteit van de school gehad (ik werk bij de school waar ik ook leer, alleen een hele andere afdeling) en hij is een gesprek aan gegaan met de 'hoofddocent'. Maar dat heeft nog altijd geen verbetering gebracht helaas.
Maar ook mijn job bevalt me niet. Er is geen werk, en als er iets is zijn het altijd de sh!tklussen. Als ik dit aan mijn baas voorleg dan zegt hij dat dit gewoon typisch zo'n baan is waarbij je zelf ook werk moet 'zoeken'

Nu hebben we laatst een werkoverleg gehad en samen besloten dat ik hier niet meer op mijn plaats zit en ga proberen een andere werk/leerplek te zoeken voor (waarschijnlijk) mijn laatste jaar.
Maar ik zie het echt niet meer zitten. Ik vind de opleiding lang niet zo leuk als ik dacht en het werk ook niet (al kan dat komen doordat ik duidelijk niet op een plek zit waar ik de functie mag beoefenen waar ik voor leer). Het vinden van een nieuwe leer/werkplek is ontzettend lastig. Nu mag ik op gesprek komen bij een hotel maar niet in de functie waar ik voor leer, nu ga ik toch eens bij mijn docent na of het voor mij mogelijk is om daar te solliciteren omdat dit me dan nog leuk lijkt. maar mag dit niet, dan heb ik gewoon een enorm probleem... Want dag in dag uit werk doen wat je niet leuk vind en ook nog eens per weer naar een school waar je voor jan met de korte achternaam zit.
Ik moet nog naar school zolang als dat ik nog toetsen heb die gemaakt moeten worden. (ik ga uit van dit schooljaar nog, en dan dat jaar erop nog, 1,5 jaar dus) Ik vind het nu al een half jaar k*t, maar geprobeerd toch nog 'even door te bijten'...
Nu ga ik niet vragen of jullie dit voor mij kunnen oplossen, maar ik vraag me wel af of er mensen in dezelfde/ of soortgelijke positie hebben gezeten, en wat hebben jullie toen gedaan?
Of misschien tips of goed advies?

Ik heb een contract tot eind mei. Maar ze weten het bij mij nog niet, maar daarna ga ik weg, bij mij is dat alleen niet zo'n probleem als bij jou. Ik ben twee maanden later klaar en heb dan al mijn praktijkopdrachten al afgerond. Ze zijn bij mij heel tevreden, maar voor mij is het gewoon geestdodend werk. Kan je geen andere opleiding gaan volgen? Desnoods hbo? Want havo heb je tochwel afgerond? Zonee, dan kan je het altijd alsnog proberen. Mijn docent zei vandaag ook, probeer alvast wat lijnen uit te gooien richting verschillende hogescholen en kijk of ze je evt met een niv 3 diploma toelaten omdat de opleidingen die ik wil doen niet in februari starten en in het slechtste geval ben ik pas in november klaar ipv juli.