Automatische spam verzonden door eigen emailadres?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chann

Automatische spam verzonden door eigen emailadres?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 14:04

Ik ben erachter gekomen dat er vanuit een van mijn emailadressen automatisch spam verzonden wordt naar andere mensen, zowel uit mijn adreslijst als mensen die ik niet ken en wiens adres ik nooit eerder tegengekomen ben. Google maakt mij niet veel wijzer dan dat er een spamrobot bestaat die spam náár je emailadres kan sturen, maar ik vind niets over spam die door je eigen emailadres naar anderen gestuurd wordt...

Dit mailtje kreeg ik (ongeveer 20 keer, met elke keer een ander emailadres naar wie hij verstuurd zou zijn) vanochtend:

Citaat:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

*email van onbekend persoon naar wie hij verstuurd zou worden*

--Doorgestuurd bericht in de bijlage--
From: *eigen emailadres*
Subject: RE:Hey,
Date: Mon, 5 Jan 2009 13:37:14 +0100

RE:Hey,

how are you doing recently?

I would like to introduce you a very good company and its website is (www).bladiebla.com. It can offer you all kinds of electronic products that you may be in need,such as laptops ,gps ,TV LCD,cell phones,ps3,MP3/4,motorcycles and etc........

You can take some time to have a check ,there must be something interesting you 'd like to purchase .

The contact email: bladiebla@bladiebla.com MSN: bladiebla@hotmail.com

Hope you can enjoy yourself in shopping from that company !

Regards
Bij alle namen van het 'bedijf' heb ik bladiebla gezet, het lijkt mij niet dat ik die hier zo mag plaatsen.

Ik krijg ook regelmatig spam van anderen, maar eigenlijk heb ik daar nooit zoveel problemen mee, verwijderen is zo gedaan en ik open ze toch niet. Echter, dat er spam door mijn eigen emailadres verzonden wordt, dat gaat me toch echt even te ver. Nagelbijten / Gniffelen

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Scheve mond

Groetjes Chantal

littlemouse

Re: Automatische spam verzonden door eigen emailadres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:07

Ik ga hier ook even meekijken...bij mij is het ook al meerdere malen gebeurt en ik heb geen idee hoe ik het stop moet zetten.
Ik heb bij mijn hotmail al de beveiliging op zijn hoogst gezet...maar dat helpt ook niet.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:10

Heb ik ook zeer regelmatig. Bij het versturen van spam moet de spammer een geldig afzender adres (From:) in de spam zetten, als er een niet bestaand adres staat wordt de spam vrijwel zeker door een spamfilter onderweg om zeep geholpen. Vaak pakt de spammer dan een willekeurig adres uit de lijst met adressen die hij heeft en gebruikt dat als afzender adres. Kan je zelf helemaal niets aan doen, beveiliging van hotmail e.d. staat hier los van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:11

Als je deze rommel zelf krijgt, meteen naar de map ongewenst verhuizen! Verder gebeurt dit doorsturen pas nadat je deze spam zelf hebt geopend. Verder klopt het wat Bart zegt.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:12

Heb ik ook last van gehad. Bij mij had het er waarschijnlijk mee te maken dat ik op Facebook hetzelfde wachtwoord had en zo konden ze bij mij inloggen. Ze hebben gemaild naar iedereen in mijn adresboek en daarna hebben ze mijn hele adresboek gewist. Met een nieuw wachtwoord heb ik nergens meer last van gehad.

Tegen het ontvangen van spam heb ik een filter die alleen emails van bekenden en door mij goedgekeurde emailadressen doorlaat naar de inbox. De rest komt in de spamlijst.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 20:19

@Meikje; Volgens mij is het bij mij niet zo dat ze ook inloggen, dus niet dat ze mijn wachtwoord hebben.

Denk dat het dan inderdaad zo zit zoals Bart het zegt, dan moet ik dus gewoon maar accepteren dat dit gebeurt... Nagelbijten / Gniffelen

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:19

Aaa Chan, het schijnt dat ik ook zelf mailtjes rondstuur, terwijl ik dat niet weet! Bloos!
En een mailtje aan Ag, een gewoon mailtje, en daar schijnen allemaal vieze plaatjes bijgezeten te hebben... Nou mijn hotmail spoort dus blijkbaar niet meer Scheve mond

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:28

Chan, dat mailtje heb ik ook van jouw gehad Huilen van het lachen

Wel balen dat hier niks tegen te doen valt,
Is er ook geen beveiliging tegen, ik vind het wel vreemd dat ze zomaar een adres kunnen gebruiken om dingen te versturen Verward

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 11:46

Haha ik denk dat je er al wel vanuit ging dat ik die niet zelf verstuurd had Marloes Huilen van het lachen
Ils, dat is ook apart, met vieze plaatjes erbij? Nagelbijten / Gniffelen Van jou heb ik volgens mij overigens nog nooit mailtjes gehad die niet van jouzelf waren. *LOL*

Oja, @suleilitha: Ik kan wel alles naar ongewenst gaan verplaatsen, maar ik krijg ook af en toe mailtjes van gewoon vrienden. Wil toch echt wel van hen de normale mailtjes blijven ontvangen en ik denk dat het spamfilter van hotmail geen onderscheidt maakt tussen spam en gewone mailtjes van hetzelfde adres...