Naar 12 jaar vriendschap krijgen we dit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gabrielle_

Naar 12 jaar vriendschap krijgen we dit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 17:51

Tja ik weet niet helemaal hoe ik het nu moet oplossen.

Ik heb nu 12 jaar een beste vriendin, we hadden nooit ruzie en we deden veel samen.
We spraken samen af om leuke dingen toen doen, maar ook minder leuke dingen deden we samen, ik zag haar bijna dagelijks.
Toen ze een nieuwe opleiding ging doen sprak ik haar veel minder en zag haar niet eens wekelijks, ik heb haar daar toen over aan gesproken, ze vertelde dat ze veel minder tijd had bij deze studie.
Oke dat begreep ik natuurlijk wel, want dat is ook wel logisch.
Op een maandag vroeg ik of ze zin had die zondag met mij mee uit te gaan, bij de kroeg iets verder op, ze vertelde toen tegen mij dat ze geen zin had om uit te gaan… Nouja dat kan, en daar kon ik me ook wel iets van indenken.
Ik vroeg dus of andere vriendinnen mee gingen naar die kroeg, en dat leek ze wel leuk.
Dus wij die zondag naar de kroeg, erg gezellig allemaal tot dat ik mijn vriendin met een andere vriendin binnen zag komen.
De volgende dag eens even om uitleg gevraagd bij der… Toen werd de telefoon opgehangen.
En ik besloot geen contact meer op te nemen, en van haar kant hoorde ik eigenlijk ook niks meer.
Uiteindelijk heb ik toch besloten haar nog eens te bellen, ze pakte op en deed vrij normaal tegen mij, en we hadden ook weer afgesproken.
Alles goed en wel, we zagen elkaar weer redelijk vaak in de weekenden en het was ook gezellig, maar niet zoals vroeger…
Ik merkte dat ze weer meer met een ander meisje op trok ik noem haar even Sabine om de boel een beetje privé te houden.
Mijn vriendin vertelde eigenlijk vrij weinig over haar.
Kort geleden heb ik Sabine ontmoet, zij deed erg kinderachtig naar mij zeker voor een persoon van 20.
Ook was zij aan de drugs.
Vlak naar dat ik Sabine ontmoet had deed mijn vriendin weer raar tegen mij, en weer hadden we weinig contact.
Tot dat ik tegen mijn vriendin zij ga je mee schaatsen, je kan dan gratis mee… En ja natuurlijk wou mevrouw dat.
Die week hadden wel weer redelijk goed contact.
Gisteren zou ze ook bij mij komen, maar ze kwam niet opdagen, dus ik stond om het punt om haar te bellen, tot dat ze online kwam en in haar naam stond Evelien & Sabine.
Nu heb ik geen zin in dit gezeur iedere keer, en ik denk er zelfs aan om 2009 zonder haar door te brengen, maarja dat is best moeilijk naar 12 jaar beste vriendinnen te zijn.
Wat denken jullie hier van?

Iris82

Re: Naar 12 jaar vriendschap krijgen we dit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:55

Weet je, vriendschappen komen en gaan. Ik heb dat zelf zo ontzettend vaak meegemaakt. En ik zeg niet dat het geen pijn doet, maar zoals ze op deze manier met jou omgaat doet het ook pijn.

En dat moet je niet willen. Bovendien als ik het zo beluister dan is die Sabine ook geen frisse, en denk ik dat je beter de stekker uit jullie vriendschap kan trekken hoe moeilijk het ook is even. Je komt wel weer andere mensen tegen.

Als ze echt nog wat om jou geeft, zal ze zelf wel weer contact opnemen en naar je luisteren.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:00

Als jij het op deze manier niet meer ziet zitten zou ik gewoon een einde maken aan jullie vriendschap het klinkt misschien rot als ik het zo zeg. Ik heb zelf ook een vriendschap van 6 jaar dood laten bloeden het is misschien niet de beste manier maar ik had geen zin in ruzie en vondt het moeilijk.

En als je het durft zou ik gewoon met haar bespreken of zij het nog ziet zitten om verder te gaan als vrienden en waar jij je op ht moment aan ergert.

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 18:48

Ik zelf denk dat Sabine een beetje heerst over Evelien.
Daarom maakt het het ook zo moeilijk, want ik weet het dus niet zeker.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:55

goede vrienden zijn moeilijk te vinden, het is moeilijker om afscheid te nemen. Maar ze zijn onmogelijk te vergeten.

Dit geld ook voor evelien Knipoog en zo denkt zij ook over jou. Waarschijnlijk heerst die Sabine een beetje over haar. En jij bent deenige die haar dit kan doen inzien Knipoog.
denk is aan deze twee zinnetjes,, helpt mij vaak wel:

-Je beste vriendin is iemand die er niet altijd is, maar waarvan je weet dat ze er altijd zal zijn Knipoog
- HET typische kenmerk van spijt, is dat het altijd te laat komt.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:56

Jij!! hebt iig geprobeerd om deze vriendschap in stand te houden! OK dan!

Ik zou haar gewoon even flink links laten liggen, en leuke dingen gaan doen met andere vriendinnen.
Ze komt er vanzelf achter wat ze mist en dan komt wel weer weer terug.
Zo niet.... tjah jammer maar dan weet je iig wat een goeie vriendin het is Vork

Soms moet je er gewoon door zoiets achterkomen wat nou je ECHTE vrienden zijn Ach gut

*spreekt uit ervaring na verhuizing en vriendschap van ong 10 jaar Huilen *

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:29

Gelukkig heb ik vriendinnen die wel echt om mij geven, en die op het moment veel leuker zijn.
Maar toch blijf ik zeggen Evelien is mijn beste vriendin, erg appart... Want die naam verdient ze op dit moment niet.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:37

Nee pcies ik snap het.. die naam verdienen ze op het moment niet, maar je bent het nou eenmaal gewend om te zeggen Knipoog

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:44

zo ben je een 3e wiel aan de wagen...
zou ik ook niet leuk vinden.....
ik zou zeggen vriendinnen genoeg dus voor haar 10 andere,
vriendinnen staan voor je klaar!deze blijkbaar niet

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:52

Heel erg vervelend zo iets, maar wat Iris82 al zei, vriendschappen komen en gaan.

Ik zou geen contact meer met je vriendin zoeken, het moet natuurlijk van beide kanten komen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:00

Goh meis... wat vervelend voor je Ach gut.

Dit is echt wel een pijnlijke situatie... Zeker als jullie een mooie vriendschapelijke band hebben/hadden.
Wat je eigenlijk nu het beste kan doen is je terug trekken en haar gewoon laten gaan. Dan kunnen er 2 dingen gebeuren. Of wel komt ze terug, of wel blijft ze weg en dan moet je dit hoofdstuk afsluiten, hoe pijnlijk het ook is Ach gut.

Waar ik ook nog aan denk... Is je vriendin lesbisch? Misschien hebben beide dames een relatie... En durven ze het niet naar buiten brengen...

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:02

Nou Linda, ik heb werkelijk geen idee... Maar ik zou het zo geloven.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:05

Nooit leuk als een vriendschap ineens over lijkt te zijn.
Laat het maar gaan en wacht maar af. Als ze je niet kwijt wil, komt ze vanzelf wel weer opdagen en zo niet... dan is het heel jammer maar dan heeft ze blijkbaar geen behoefte meer aan je.
Wie weet, kom je elkaar ooit vanzelf ergens weer tegen en kun je de draad weer oppakken.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:12

Gabrielle_ schreef:
Nou Linda, ik heb werkelijk geen idee... Maar ik zou het zo geloven.

Het is inderdaad giswerk maar dat is het eerste wat ik dacht toen ik je tekst las.

Vind heel die situatie echt erg voor je Ach gut

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:46

Ik heb er ook een tijd over gedaan om erachter te komen dat mijn "beste vriendin" verre van een beste vriendin was..
We hebben leuke tijden gehad dat zeker maar dingern die geflikt zijn wijzen er wel degelijk op dat het geen échte vriendschap was. Die kan je beter kwijt als rijk zijn wat dat betreft Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:55

Ik heb ook al 2 'vriendinnen' achter me gelaten, de ene zat me vriend te versieren (achter mijn rug om) en de andere die belde alleen als ze me nodig had of geen geld had en als ik dan een keer niet kon of geen geld had dan was ze kwaad, dat was ik gewoon spuugzat. En als ik het moeilijk had liet ze nooit wat van zich horen, dus dat was ook makkelijk om er een punt achter te zetten.

Helaas zijn echte vrienden schaars..

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:57

LiNdA1986 schreef:
Ik heb ook al 2 'vriendinnen' achter me gelaten, de ene zat me vriend te versieren (achter mijn rug om) en de andere die belde alleen als ze me nodig had of geen geld had en als ik dan een keer niet kon of geen geld had dan was ze kwaad, dat was ik gewoon spuugzat. En als ik het moeilijk had liet ze nooit wat van zich horen, dus dat was ook makkelijk om er een punt achter te zetten.

Helaas zijn echte vrienden schaars..

Klinkt bekend alleen dan zo'n beetje alles is 1 Knipoog Hahaha

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:59

Pff ja sommige mensen...
Maar ja, beter er nu achter komen dan over een aantal jaar Knipoog

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:01

Jaa inderdaad...
Maar toch is het jammer, dat er zoveel "nep-vrienden" bestaan Knipoog
Je verspilt toch je tijd er aan...
Aan de andere kant leer je er ook wel weer veel van Tong uitsteken

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:04

Ik vind dat het van 2 kanten moet blijven komen Lachen en als het voor jou alleen maar verdriet op levert als hoe ze tegen je doet en dat ze jou als een blok laat vallen, dan zou ik er een punt achter zetten.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:06

Ik heb net ook een vriendschap van 12 jaar achter de rug. Voor mij was ze mijn beste vriendin... "Gelukkig" zijn wij echter met ruzie uit mekaar gegaan, waardoor ik geen greintje verdriet om. Het is te zeggen, ik ben momenteel nog veel kwader dan verdrietig.
Ik las hier op bokt een onderschrift in de trant van "Mijn leven gaat niet kapot zonder jou, het was gewoon nog mooier met jou", dat vond ik zeer mooi.

Nu moet jij zelf weten of je nog "best friends" wil blijven met die meid, of dat je je vriendschap op een lager pitje wil zetten. Maar vriendschap moet inderdaad van beide kanten komen. Je moet op mekaar kunnen rekenen. Als de vriendschap daar niet meer aan voldoet, moet je keuzes maken.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:09

Ik heb precies hetzelfde nu, alleen ik zag het al wel een tijdje aankomen.. ik had haar op alles geblokkeert (ze liet nooit meer wat van zich horen). En volgens mij is het haar nooit opgevallen, ik heb d'r een mailtje gestuurd..
Ze mailde terug dat ze een andere vriendin had blabla, die mij niet mocht (en ik haar ook niet) en dat ze geen zin had daar tussen in te zitten en koos ze voor dat andere meisje..

Dat doet pijn, na 4 jaar..

Ik snap je.. maar stop er geen energie meer in..

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:15

Mm ik heb ook 10 jaar een beste vriendin gehad waar ik altijd lief en leed mee gedeeld heb en deze herfst heb ik besloten er een punt achter te zetten..

Er zijn verschillende dingen gebeurt die tussen ons in gingen staan. Ik heb haar grondig uit mijn leven verwijderd en ze weet ook wel waarom. Ik zie haar nog wel eens fietsen maar ze zegt nooit wat en heeft ook nooit gevraagd waarom ik eigenlijk in 1 keer niks meer van me heb laten horen al zal ze dat wel weten. Ik vind het erg maar ik kom er wel over heen.

Sterkte ermee.. Sommige vriendschappen zijn na een tijd gewoon klaar en je kan er energie blijven in steken maar als dat niet van 2 kanten komt kan je er maar beter mee stoppen.