K weet niet of het topic hier goed staat.
K ben in het bezit van een boot en per 1 januari 2009(??) is geloof ik een vuilwater tank verplicht.
Nu heb ik daar geen ruimte voor dus k was van plan om gewoon lekker illigaal door te gaan.
Maar het is winter dus ben op de boot aan het klussen de oude wc verwijderd en wou een nieuwe gaan halen, Nog geen tijd voor gehad dus nog niet gehaald.
Gister komen vriendlief en ik aan om te verven enzo en de boot hing behoorlijk schijn en voelde de bui al hangen en dufte niet aan boord te gaan. Vriendlief wel en trof ongeveer 50 cm water aan binnen. Vanaf de punt tot aan achter dus dr zijn best veel dingen verziekt en kapot.
Na een tijdje te hebben gekeken bleek dat de afsluiter van de toilet kapot gevroren was en lekte als een gek. Nu kunnen we dit probleem wel gaan verhelpen maar dat kost weer veel tijd en geld en de boot kost al best veel geld.
Nu zitten we dus te denken aan een chemisch toilet zodat we de afsluiter kunnen dicht maken en het probleem nooit meer kan voorkomen. Ik heb dr eigelijk een hard hoofd in en k kan niet zoveel info vinden op internet.
Wel ben ik dr achter dat je een spoelbak heb voor het spoelwater en dat je een opvangbak heb en dat dr iets in ligt ofzo van korrels e.d. wat de 'troep' vangt en de geur tegen gaat.
En daar zit me vraag nou net.
Dat spoelwater kan je dat zelf bijvullen met normaal kraanwater ?
En die opvangbak die chemische troep die dr in zit k heb al ergens gelezen dat je die kan vervangen door wasmiddel omdat het best duur spul is maar, Moet je dat elke keer bijvullen als je hem heb geleegd?
En verder zou ik graag meningen enzo willen horen.
Alvast bedankt!