's Avonds niet kunnen slapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

's Avonds niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 13:53

Alleen als ik 's avonds achter de computer heb gezeten kan ik niet slapen, gisteren was het iets van half 2 dat ik sliep.
En vandaag was ik 12 uur wakker geworden, doordat ik zo laat in slaap ben gevallen Boos!
Wie heeft dit nog meer?

Ik wil toch in het weekend de hele avond computeren want daar heb ik doordeweeks straks geen tijd meer voor. Tv vind ik niks aan, en ik wil me ook niet vervelen.
Het verveelende eraan is dat ik zo laat wakker word, en dan is een groot deel van de dag al voorbij.

Pattypaard

Re: 's Avonds niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:56

Wekker zetten? Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:57

Je kunt best computeren, maar stop zeker een uur voordat je naar bed wilt. Je hoofd moet ook even tot rust komen. Neem aansluitend een heel warme douche en een flink glas warme melk, en dan moet het inslapen eigenlijk geen probleem meer zijn.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:57

Je kan ook een wekker zetten. Nu slaap je zo lang uit dat je die avond er na weer geen slaap hebt.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:58

wat bij mij helpt is niet van de pc naar mn bed gaan maar nog een half uurtje even iets rustigs doen wat werkt echt.. dan kun je toch nog computeren.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:59

Tsja ik denk dat dat toch echt door de computer komt. Voor het slapen gaan moet je niet computeren, moet denk ik toch wel minstens een uurtje tussen zitten anders.
Ik heb dat ook wel eens, dat ik tot laat computer (verslaafd aan een spelletje of nog bezig met school) en dan kom ik ook heel moeilijk in slaap. Komt denk ik door het computerscherm.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 14:04

Een uur voor het slapen stoppen met computeren helpt niet, dat heb ik al een keer gedaan.
Wekker had ik vanmorgen om 9 uur gezet, maar daar was ik doorheen geslaapt. Ik hem hem wel uitgezet, maar ik was zo moe dat ik meteen weer in slaap viel.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:05

Ik heb er geen last van als ik achter de computer zit, vaak zit ik de laatste minuten nog met me laptop in bed.. en als ik dan afsluit slaap ik wel bijna gelijk..
Maar inderdaad, voor jou is het denk ik het beste om even iets afleidends te doen.. een boek lezen, douchen..

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:05

Als je zorgt dat je moe bent kan je meestal ook wel slapen, dusals je de wekker zet als je om half 2 naarbed bent gegaan en je wekker staat op 8 uur, en je hebt die dag een beetje een drukke dag dan val je waarschijnlijk savonds als een blok in slaap.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:06

Blijft de warme douche en de kop melk.

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:06

De wekker zetten. Klinkt flauw, maar als je dat doet ben je 's avonds wat eerder moe en kun je dus ook makkelijker in slaap komen. Bovendien blijf je dan een beetje in je school/werk-ritme waardoor het op maandag niet zo moeilijk is om op tijd op te staan.
En inderdaad het laatste uur even lekker warm douchen en in bed bv nog even een leuk boek of tijdschrift lezen.
Welterusten;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:08

Dan moet je 's avonds helemaal niet meer computeren als je er niet van kan slapen. En je kan het dan wel willen omdat je doordeweeks er geen tijd voor hebt, maar dan moet je imo niet gaan klagen dat je niet kan slapen, omdat je weet wat daar dan de oorzaak van is.

Kan je doordeweeks niet een uurtje / halfuurtje per dag op de pc dan? En in het weekend zou je bv. van 7 tot 9 kunnen, ik zeg ook maar wat. Ga je daarna lekker een dvd kijken of een boek lezen. Heb je toch genoeg op de computer gezeten en kom je (hopelijk) toch aan genoeg slaap. Lachen

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:12

Ik heb hetzelfde nu ik in de blok zit. 's Avonds leer ik tot laat door maar 's morgens wordt ik dan ook weer laat wakker (a 10u ongeveer).
Ik begin vanaf vandaag om weer vroeg te gaan slapen en vroeg op te staan aangezien ik over 3 dagen bijna elke dag om 8.15 examen moet afleggen en ik het niet kan permitteren om er moe te zitten

Edit: als je vroeger wakker bent kun je ook eerder op de pc en heb je dus ook eerder gedaan

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 14:21

Ik zal het eens proberen wat hier gezegt is.
Woensdagnacht lag ik zelfs de hele nacht wakker op bed, en toen kon ik woensdagochtend gemakkelijk mn bed uitkomen, maar als ik toch nog vroeg in slaap was gevallen zou ik wel om 1 uur wakker zijn geworden.

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:25

Ik slaap de laatste tijd ook pas erg laat.. heb ik pc toch echt om tien uur uit staan, nog ff tv kijkenen zo en rond elf uur wil ik dan gaan slapen, uiteindelijk slaap ik rond een uur, twee uur! Echt frusterend zeg!! Overal over na liggen denken, maar een voordeel, ik kan gewoon vroeg mij bed uit en net of er niets aan de hand is.

Had het afgelopen maandag nog, film gekeken, uiteindelijk sliep ik rond vier uur 's nachts en werd om half acht alweer wakker!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:29

ik heb het ook de laatste 6 weken ofzo, ik kom s avonds niet in slaap, en s ochtends ben ik brak, om een uur of half 7 s avonds ben ik kapot, en tegen de tijd dat ik weer wil gaan slapen ben ik klaar wakker :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:29

Vroeg uit bed, overdag actief bezig zijn.
's Avonds idd vroeg stoppen met de pc, lekker douchen en gaan slapen. Ik heb ook weleens gehoord dat je een druppel lavendelolie op je kussen kan doen? Dat je dan makkelijker in slaap valt. Geen idee of het werkt, maar zou goed kunnen aangezien ik van lavendelgeur al half in slaap val *LOL* Succes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:34

Ipv computeren eens een stevige wandeling maken Knipoog
Goed voor lichaam en geest.

Ik zet ook op tijd de pc uit. Overdags ben ik op mijn werk en daarna met de paarden veel lichamelijk bezig.
Thuis staat de pc altijd aan, en doe ik tijdens koken en huishouden altijd ff snel surfen.

Maar moet ik slapen, en ik moet nogal eens vroeg te bed omdat ik zo vroeg op moet.

Dan stop ik ruim vtvoren, en neem ik een lekkere douche, en lees daarna in bed nog wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:36

Als je dat alleen na het computeren hebt lijkt het me nogal logisch, niet meer 's avonds computeren. Knipoog Kan je blijkbaar niet tegen, nouja. Dan is het of computeren of een goede nachtrust. Weet wel wat ik zou kiezen. Lachen

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:44

qt_shetties schreef:
ik heb het ook de laatste 6 weken ofzo, ik kom s avonds niet in slaap, en s ochtends ben ik brak, om een uur of half 7 s avonds ben ik kapot, en tegen de tijd dat ik weer wil gaan slapen ben ik klaar wakker :s

Ja dat heb ik ook! Raar is dat he

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:50

Ik heb maanden lang maar 3 of 4 uurtjes per nacht geslapen. Kon er toen maar niet achterkomen hoe het kwam, warme melk, wandelen, boek lezen, niet computeren, wel computeren, geen tv kijken, wel tv kijken....
maakte allemaal geen verschil. Ik heb er zelfs slaappillen voor gekregen. ging rond 12 uur naar bed, lag tot 4uur/half 5 wakker, en was om 7 uur weer klaar wakker, ging naar school etc. Gewoon een normale dag draaien dus, en dan savonds niet meer kunnen slapen.

T breekt je op!

nu heb ik DE manier gevonden om wel hele nachte te kunnen slapen, en nog te kunnen uitslapen ook!

Ik bleef savonds gewoon te lang op, als ik in bedlag was ik (al lang en breed) over mn slaap heen. Als ik savonds rond hald 10 in bed lig zet ik de tv aan op timer (30 minuten). Ik slaap al voordat de TV uitgaat!
En uitslapen is ook geen probleem (maar wel max tot een uurtje of half 10)

Als ik rond half 11/11 uur naar bed ga lig ik weer gewoon wakker tot een uurtje of 4...

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:50

Voor mij werkt het, als ik mijn kamer goed ventileer, warm douche, en beker melk voordat ik ga slapen. Dan slaap ik als een rooooos Haha!