Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Oregon schreef:Beide leiden op naar een bachelor diploma (eventueel daarna een master). Voorzover ik kan ontdekken zijn beide (HBO en WO) diploma's hetzelfde. Klopt dat?
Ik ben van plan binnenkort even contact op te nemen met een wo (open universiteit). Zij kunnen me vast ook meer info geven.
Het kost je alleen een jaartje extra. Ik had op 18jarige leeftijd niet de discipline gehad om een WO opleiding te volgen, daarom was HBO voor mij beter; een diploma waar je mee aan het werk kan en even geen school. Na drie jaar ben ik begonnen met een master. peanutbutter schreef:Zo zijn er mensen die HBO recht hebben gedaan die vinden datzij hetzelfde niveau hebben als mensen die rechten hebben gedaan op de Uni. Alleen al het feit dat ze dat denken geeft al aan dat ze er maar weinig van snappen.
Oregon schreef:Ten eerste ben ik blij dat hier wordt aangegeven dat er toch wel iets meer verschil is tussen HBO en WO. Het HBO lag mij redelijk ookal vraag ik me af of de manier van lesgeven echt bij me past. Het knutselwerk in groepjes iig niet. Maar droge stof kan ik ook weinig mee. Dit maakt ook dat ik zo twijfel tussen beide. Ik zit er sterk aan te denken om na mn bachelor nog een master te doen als alle omstandigheden het toelaten. Ik zal me iig nog even goed oriënteren wat de mogelijkheden zijn in het WO want had me eerder voornamelijk op het HBO gericht.
), vind ik het verschil levensgroot. Het meest verstandige lijkt me iets dat al eerder even genoemd werd: loop een dagje mee. Voel hoe het is, luister naar de verhalen, bedenk je of het bij jou past