Ik heb het idee dat me ouders me niet vertrouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caroltje16

Ik heb het idee dat me ouders me niet vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 11:16

Hallo.

Ik wordt bijna 18 en dan mag ik op voor me autorijbewijs, nou me ouders zien het totaal niet zitten dat ik op ga voor me rijbewijs, dan zeggen ze ook ja je kunt dat toch niet Boos!.
ook met roken ik ga stoppen met roken hebben ze ook geen vertrouwen. ook als ik op me eigen ga wonen, zeggen ze ja dat kan jij niet Boos!. met werk hetzelfde verhaal.

ik heb zo sterk het gevoel dat ze me niet vertrouwen op zulke gebieden en dan denken ze van ja die heeft speciale dingen bla bla dus die kan het niet. en ik heb nu ook gewoon geen moed meer om het te gaan bewijzen.

me zussen vertrouwen ze wel. die hebben inmiddels hun autorijbewijs, en 1 tje woont al op der eigen. en de andere 2 nog niet. en als die zeggen mama ik wil dat gaan doen of ik stop daar mee. dan hebben ze er vertrouwen in dat het hun lukt.

Dit doet me zo en zo pijn ik voel me gewoon een buitenbeentje Boos! Huilen

Sorry voor het lang verhaal maar ik wou het gewoon van me eigen afschrijven

Equidea

Re: Ik heb het idee dat me ouders me niet vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:19

Als je zegt dat je uit huis gaat, doe je dat dan ook?
Als je zegt dat je stopt met roken, doe je dat dan ook?

Als je maar vaak genoeg iets zegt maar niet doet... ga je iemand de volgende keer niet meer geloven.

Maar dat hoeft niks met vertrouwen te maken te hebben.

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:26

Tja, zonder 'volledige' achtergrondinformatie is dat voor ons eigenlijk niet te beoordelen. Wat Equidea zegt is ook beredenering. Lastig..

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 11:53

@Eq: ik heb eigenlijk nooit gezegt dat ik ging stoppen met roken. vanaf afgelopen week heb ik het voor het eerst gezegt. omdat mijn conditie ook gigantisch achteruit is gegaan. en dat het gewoon ok niet zo goed gaat.

en ik heb ook niet echt een floricante achtergrond. ik ben vroeger niet echt een makkelijk kind geweest. ik voelde me vaker buitengesloten. me ena oudste zus die vraagt vaak alle aandacht op. ik moet binnenkort weer na een spygologe, en nou in een keer me zus ook. dat is altijd zo. als ik ziek ben of wat dan ook dan is zij het ook. en of als ik iets heb meegemaakt, dan heeft zij hetzelfde mee gemaakt. terwijl dat dat hellemaal niet waar is.

Ik ga nu ook gewoon heel erg goed op het rechte pad. maar me ouders geven me nu ook geen zelfvertrouwen. ze zeggen ook ja je kan het niet, het lukt je nooit..
ik heb ook een bepaalde beperking waardoor dat ik met veel dingen moeite heb. als je meer wilt weten. stuur me maar pb dan zeg ik alles wel...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:57

Wat zeggen je ouders als je het hier over hebt met hun?

Het is trouwens psycholoog Knipoog

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:04

als jij je beloftes waar maakt, dan zullen je ouders misschien wel inzien, dat je het echt meent

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:05

caroltje16 schreef:
@Eq: ik heb eigenlijk nooit gezegt dat ik ging stoppen met roken. vanaf afgelopen week heb ik het voor het eerst gezegt. omdat mijn conditie ook gigantisch achteruit is gegaan. en dat het gewoon ok niet zo goed gaat.

en ik heb ook niet echt een floricante achtergrond. ik ben vroeger niet echt een makkelijk kind geweest. ik voelde me vaker buitengesloten. me ena oudste zus die vraagt vaak alle aandacht op. ik moet binnenkort weer na een spygologe, en nou in een keer me zus ook. dat is altijd zo. als ik ziek ben of wat dan ook dan is zij het ook. en of als ik iets heb meegemaakt, dan heeft zij hetzelfde mee gemaakt. terwijl dat dat hellemaal niet waar is.

Ik ga nu ook gewoon heel erg goed op het rechte pad. maar me ouders geven me nu ook geen zelfvertrouwen. ze zeggen ook ja je kan het niet, het lukt je nooit..
ik heb ook een bepaalde beperking waardoor dat ik met veel dingen moeite heb. als je meer wilt weten. stuur me maar pb dan zeg ik alles wel...

Je geeft aan dat het nu de goede kant op gaat. Dat is al een goed begin. En vertrouwen, op welke manier ook, is niet van de 1 op andere dag "terug" te winnnen. Ik denk (speculatie) dat jij je 'gewoon' heel goed op jezelf moet richten, zorg zelf dat het jaar 2009 lekker gaat lopen, dan duurt het even, maar dan zal jouw omgeving dit ook gaan merken..

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 12:14

tgen mijn ouders kan ik niks zeggen want dan is het gewoon zo van ja en. en als me zus iets zegt dan is het meteen aah arme meid. zij doet ook altijd alles goed en nooit iets verkeerdts terwijl dat ik en me andere zussen en me vader anders zien.. ze neemt er contenu van van me ma , en ik kan gewoon niks meer zeggen tegen me ouders want dan is het meteen van ja oke het zal wel..

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:13

Het is moeilijk voor ons te oordelen.. aangezien wij niets weten van het verleden. Maar als jij wil stoppen met roken, dan stop je toch met roken? En als jij wil gaan werken, dan zoek je toch een baantje? Daar heb je je ouders niet voor nodig. Misschien zijn er redenen dat ze niet zo veel vertrouwen meer hebben? Of misschien neem je het verkeerd op? Misschien ben je inderdaad nog niet zelfstandig genoeg? Ik weet het niet.. dat weet je zelf het beste.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:17

je doet teveel voor andere en te weinig voor jezelf, je moet niet stoppen met roken omdat je ouders je dan de hemel in prijzen, je moet geen baan zoeken zodat je ouder de hemel in prijzen, je moet het helemaal zelf doen, en als het je dan lukt, ben je blij voor jezelf maar dan komt het vanzelf ook wel bij jou ouders.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:26

Tja.. je meer richten op jezelf en je minder richten op hoe anderen (zoals je zus) worden behandeld. Dat lijkt in jou ogen beter, maar iedereen heeft zijn eigen problemen ook die zus van jou. Zelfvertrouwen komt van binnenuit. Misschien denken je ouders wel eerst zien dan geloven. Maar stoppen met roken doe je toch voor jezelf, als je dat doet voor je ouders is het gedoemd te mislukken. Zoals DramaQueen ook al schrijft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:32

Misschien is nu tijd om te bewijzen dat de dingen die je roept ook doet? Vertrouwen van je ouders moet je ook verdienen Ja Als ze zien dat iets volhoudt of iig heel erg je best doet, waar je voor gáát dan komt dat vertrouwen vanzelf. Succes... uit die sigaret om maar eens wat te noemen Knipoog (als je tenminste ook zelf wilt stoppen Knipoog )

Als je op jezelf wilt gaan wonen, zorg dan dat je zoveel inkomen hebt en spaargeld dat het ook te doen is etc. etc.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:51

Gewoon doen!
Mijn ouders zeggen ook heel vaak dat ik dingen niet kan (autorijden, snowboarden, op mezelf etc. )
Maarja ik doe het gewoon Lachen Daarmee win je het vertrouwen wel..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:14

En ook mijn ouders zeggen dit, en ik ben al 20 wordt over pa maandjes 21. Nou en, laat ze lekker zeggen.
Als jij wilt autorijden dan spaar je er toch voor en betaal je het zelf, zelf werk zoeken.
Mischien ben je niet zelfstandig genoeg, of heb je het nog niet bewezen?? Gewoon doen laten zien dat het wel kan.
Ik wou nooit werken, ouders geen vertrouwen dat ik ooit baan zal vinden. Nou ben ik toch dapper zelf op zoek gegaan had vakantiebaan en nou ben ik weer gewoon opzoek naar een baan, zelfstandig. Dat soort dingen moet jezelf doen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:18

Weet je wat voor advies ik altijd gaf aan een vriendin? Je moet nooit dingen gaan roepen 'ik ga stoppen met roken' ik ga dit doen en ik ga dat doen, dan denken ze altijd 'ja het zal wel....'
Voorheen als zei de stallen ging mesten zei ze altijd dat ze dat ging doen, met als gevolg dat het pas eind van de dag werd. Ik zei tegen haar als je nou niks zegt en nu die stallen gaat mesten. Paar uur later vroegen haar ouders of ze de stallen wilden mesten, toen kon ze zeggen dat ze die al gedaan had.
Als jij gewoon ging stoppen met roken en over een tijd kon zeggen 'ow ja en trouwens ik ben al een paar weken gestopt met roken' komt anders over.
Althans dat hielp bij mij altijd, ik weet de verdere achtergrond van je niet Knipoog

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:34

casperrr schreef:
Weet je wat voor advies ik altijd gaf aan een vriendin? Je moet nooit dingen gaan roepen 'ik ga stoppen met roken' ik ga dit doen en ik ga dat doen, dan denken ze altijd 'ja het zal wel....'
Voorheen als zei de stallen ging mesten zei ze altijd dat ze dat ging doen, met als gevolg dat het pas eind van de dag werd. Ik zei tegen haar als je nou niks zegt en nu die stallen gaat mesten. Paar uur later vroegen haar ouders of ze de stallen wilden mesten, toen kon ze zeggen dat ze die al gedaan had.
Als jij gewoon ging stoppen met roken en over een tijd kon zeggen 'ow ja en trouwens ik ben al een paar weken gestopt met roken' komt anders over.
Althans dat hielp bij mij altijd, ik weet de verdere achtergrond van je niet Knipoog

Das een goeie, die zou ik ook maar eens ff moeten uittesten op mijn ouders !!

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:31

@Slimmerik: ik wil zelf ook stoppen. ook ivm me conditie, en dat ik gewoon voel ook dat ik slechter ben gaan ademen, ben al emteen buiten adem als ik van de trap af kom.. of effe een stukje ga lopen.

bedankt voor jullie reactie's. ik denk dat ik maar alles gewoon us gaan doen. en ga alten zien dat ik het wle kan..