Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
)
Een vriendje zou leuk zijn maar dat hoeft ook niet per sé. Nog even een voorbeeldje. Er is een leuke jongen, die mij ook leuk vindt, en we hebben afgesproken om na de kerstvakantie een keer samen te gaan eten. En nu dacht ik vandaag: ach misschien stel ik die afspraak maar even een week uit want ik heb het een beetje druk, en misschien stel ik het nog maar een week uit, want die week zou ik het misschien wel eens druk kunnen hebben.. Alsof het me gewoon niets kan schelen, terwijl dat wel zou moeten.
Ook ik ben op school en met vrienden spontaan en vrolijk, maar thuis zit ik het liefst stil op mijn kamer. Ik kan ook zomaar van het een op het andere uur van vrolijk naar totaal verdrietig/naar gaan. Ik leef als het ware in een andere wereld. Ook ik leef met muziek, ik kan niet zonder. Het is echt een groot deel van mijn leven. 
C_arola schreef:Ik zou je nu heel erg graag tips willen geven over wat mij heeft geholpen. Ik heb het heel erg op gevoel gedaan.
Ik heb zo'n 4-5 jaar zo geleefd dat niks me wat deed op het moment dat ik het deed. Het gebeurde gewoon en pas als het geweest was en ik erop terug keek kon ik er wat over zeggen, maar de momenten zelf kon ik me bijna niet meer herinneren tenzij het een prettige ervaring was als bv een paardrijles.
Ik keek maanden uit naar Horse-event en ik liep daar op het terrein en niks drong tot me door. Helemaal niks.
Ik ben later maar naar huis gegaan.
Ik ging toen heel erg veel tv kijken. Nachtenlang zat ik voor de buis. Ik kon er niks meer bij hebben omdat het me teveel werd.
Later kreeg ik ook te horen dat ik toen zwaar overspannen was en de psychiater niet kon geloven dat ik gewoon door was gegaan met school en werk.
Wat kan helpen is ipv meteen naar boven gaan muziek luisteren (wat je denk ik doet omdat die nummers wat bij je oproepen, veiligheid, geruststelling of iets anders) je beneden bij je familie gaat zitten.
In het begin vond ik dat verschrikkelijk omdat ik meteen naar boven wou gaan. Langzaam aan merkte ik dat ik ook beneden kon zitten zonder dat het me overspoelde.
Heb je ook slaaptekort of ben je erg moe? Hoe zijn je prestaties op school, krijg je nog info binnen?
Je mag natuurlijk ook pb als je dat wilt.