Wat als ex kind niet meegeeft aan vader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Wat als ex kind niet meegeeft aan vader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 03:20

Tja even een moeilijk geval...

Ik heb een nieuwe vriend waarmee ik samenwoon. Hij heeft een dochtertje van bijna 3 jaar, hij ziet zijn dochter dus niet want dat mag niet van zijn ex. Nu zag hij zijn dochtertje heel stiekem bij zijn moeder aangezien deze nog oppaste, hij kon haar dan elke week (als hij vrij was van zijn werk) een half uurtje zien. Nu is zij daar achter gekomen en nu mogen zijn ouders het kind ook niet meer zien.

Nu heeft zijn lieftallige ex ge-eist dat we 350 euro alimentatie moeten gaan betalen. Het is erg leuk bedacht maar aangezien hij alle schulden heeft meegenomen en zij niks betaald, houdt hij dus geen draagkracht over om dit te betalen. Nu betaalden we wel elke maand wat aan haar, maar omdat ze elk contact tegenhield en zelfs zijn moeder chanteerde, hebben we dit stopgezet.

We hebben een advocaat ingeschakeld, deze heeft berekend dat we niks hoefden te betalen vanwege zijn draagkracht, wel heeft hij recht op een omgangsregeling (ze had wel geld gevraagd maar uiteraard geen omgangsregeling voorgesteld). Dit krijgt hij van de rechtbank ook toegewezen. Daar is de advocaat dus zeker van, maar hij zei dat er 1 "maar" was...

Ze hoeft het kind dus niet mee te geven. Er wordt bepaald door de rechter dat je dan het kind met de arm der wet (de politie dus) mag ophalen, maar ja doe je dat ook? Dit gaat uiteraard ook ten koste van het kind, hoe moet je het dan regelen? Een dwangsom had de advocaat het wel over, maar ja van een kale kip kan je niet plukken (al heeft haar vader geld zat en ook haar nieuwe vriend die ze na 2 weken al had en mee samenwoonde) wat dan?

Mijn vriend (en ook ik) gaat er aan onderdoor, hij wil zo graag zijn dochtertje zien. Hij heeft zo vaak geprobeerd om een afspraak te maken om haar te zien of in ieder geval wat te bespreken maar elke keer kwam er bericht terug dat het nu niet kon of dat hij niet langs mocht komen. Zij vindt namelijk dat ik ziek ben en dat hij het kind dus niet mee mag nemen naar mij. Dit terwijl ik dus zelf 2 kinderen heb en zij wonen gewoon bij me, dit heeft de rechtbank ook toegewezen.

We zijn echt radeloos nu... we hebben al een kortgeding aangespannen om in ieder geval de tijd te verkorten dat het voor de rechter komt en dat hij mogelijkerwijs dus zijn dochtertje eerder kan zien, maar of zij het dan meegeeft blijft de grote vraag...

annebe

Re: Wat als ex kind niet meegeeft aan vader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 04:13

Ik lees dit soort dingen vaak, het is gewoon onmenselijk!
Zelf ben ik ook gescheiden, maar weet voor kinderen hoe belangrijk het is om een mama EN een papa te hebben.

Waarom mag je vriend zijn dochter niet meer zien, hij zijn ex daar een reden voor?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 05:44

Zijn ex zegt dus dat ik ziek ben en wil dus absoluut niet dat ik het kind aanraak of uberhaupt maar zie...

We zijn toentertijd gewoon stom geweest, ik heb hem leren kennen toen zij zwanger was en sindsdien zijn we dus "vreemdgegaan" zij is daar zo kwaad over dat ze nu dus dit doet.

Dat terwijl zij dus ook een nieuwe vriend heeft, binnen 2 weken al en mee samen woont (na 2 weken dus) dit zegt toch ook al dat zij ook al langer bezig was met deze vriend en dat zij dus net zo "fout" is geweest.

Ik wil dus niet echt over fout spreken, het is gebeurd, het was stom en nou eenmaal zo gelopen.... Zij is zo rancuneus dat zij dus al die tijd het kind weghoudt bij hem en in het verzoek tot alimentatie over heel veel dingen gelogen heeft...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 06:37

pppf lastig!
Maar ik weet een ding wel... Stop met modder gooien en laat deze ex maar even.
Hoe moeilijk dit ook is voor je vriend.

Wat gij oogst, zult gij zaaien.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 07:24

annebe schreef:
pppf lastig!
Maar ik weet een ding wel... Stop met modder gooien en laat deze ex maar even.
Hoe moeilijk dit ook is voor je vriend.

Wat gij oogst, zult gij zaaien.

Mee eens, wat moet dat gruwelijk zijn voor deze vrouw... erachter komen dat je man een relatie heeft met een ander terwijl je zwanger bent.

Het wordt tijd dat jullie deze vrouw met rust laten en niet aan dat meisje gaan trekken. Kind heeft daar helemaal geen voordeel aan. Al helemaal niet als er ook nog eens geen allimentatie betaald( kan) worden.

Ga door met je eigen leven en laat ze met rust!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 07:32

Wat een drama voor dit meisje. Ze heeft recht op omgang met haar moeder en haar vader.
Maar omdat de volwassenen in haar leven er zo'n grote puinhoop van hebben gemaakt en elkaar zo hebben gekwetst, is zij nu de dupe. Heel triest.

Ik kan alleen maar hopen dat de Rechtbank een mediator aanwijst die met de vader en de moeder onderhandelt over een omgangsregeling waarin beide ouders zich kunnen vinden. En dan maar heel hard hopen dat beide ouders zo verstandig zijn om te kiezen voor het welzijn van hun kind.

En TS : ik hoop dat jij een hele flinke stap terug neemt, want ik snap dat de moeder woest is op jullie, want ook de vader is hier verschrikkelijk fout geweest.
En laat aub de vader en moeder samen tot overeenstemming komen in het belang van het kind.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 08:24

eigenlijk werkt het menselijke brein in deze heel simpel..........

zolang jouw vriend laat merken dat het hem hoog zit, dat het hem pijn doet, dat hij ermee zit......... zal zij doorgaan met het tegenhouden....... want ze kan hem slechts op deze manier "pakken" !!!!

De enige manier waarop ze nog enig vat heeft op jouw vriend is door het kind weg te houden, en dat weet ze.

Wat ik zou adviseren.......... is alles stoppen, geldstromen, advocaten........ de hele jan klerezooi stoppen. En dan rustig achteroverleunen, wachten tot zij zich aandient.

zij heeft dan geen grip meer, en gaat op zoek naar een houvast.... en dan pas kan je haar een handvat aanreiken op jullie condities.

het is moeilijk, en het kan echt wel een poos duren........ maar hier maak je jezelf gek mee, en haar blij Lachen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 08:47

Als je dan een tijd geen contact meer zoekt of wat laat horen kan dat dan niet tegen je gebruikt worden? Tja vader heeft al maanden niks van zich laten horen krijg je dan.

Als moeder boos is op jou lijkt het me in elk geval het beste om dit alleen maar tussen hun twee te laten gaan en er zelf nooit bij te zijn. Tja jullie wonen wel samen dus als het kind naar hem zou mogen komen kun je moeilijk zeggen dat je een hele dag van huis bent (zou dit wel kunnen doe dit dan vooral in het begin).

Wel vind ik dat je vriend duidelijk moet blijven naar zijn ex. Hij wil graag een omgangsregeling om zijn kind te zien. Ze kan dan kiezen, ze lossen het samen op of het wordt uitgesproken door een rechter.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 08:51

nee hoor......... pa is de verstandige in deze........... maar hij moet wel goed documenteren, al is het alleen maar om de dochter later te laten zien dat het niet aan hem lag!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:03

Waarom wil je vriend die dochter zo graag zien? Hij heeft z'n vrouw toch laten zitten toen ze zwanger was van het kind?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:07

dus als je niet meer met je vrouw wil leven, dan mag je ook je kinderen maar niet meer zien?????????

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:08

en als je niet meer met je vrouw wil leven maak je haar toch zwanger..?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:09

een zwangerschap duurt 9 maanden, en een huwelijk kan in een uur naar de maan zijn.............

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:17

Ik ben het met Kiwiko eens.
Ze weet dat ze hem hier mee kwetst dus zal hier mee doorgaan.

Dat ie haar heeft gekwetst omdat hij vreemd is gegaan tijdens de zwangerschap snap ik. Vind het zelf ook niet erg netjes.
Maar goed ook al is dit gebeurd..een kind mag nooit en te nimmer ingezet worden om 'terug te pakken'. In mijn ogen doet ze dat. En de enige die uiteindelijk super de dupe hiervan is is het kind. En trust me kom het zo ontzettend vaak tegen in mijn werk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:36

In ieder geval maakt het voor de rechtbank nog bitter weinig uit wie wanneer in de fout is gegaan. Tien jaar geleden was dat nog heel anders: toen werd dat helemaal uitgezocht en werd dat meegenomen in de beslissing.

Dat hij toen zijn zwangere vrouw bedrogen heeft, is heel erg. Dat is een keuze die hij gemaakt heeft. Of je dan nog evenveel rechten hebt om je kind te zien... Vind ik een heel gevoelige vraag. Geen contact met het kind vind ik echt heel fout, want daar raak je het kind ook mee. Maar ik denk anderzijds ook wel dat die vrouw het ook moeilijk heeft. Ookal is zijn nu "degene die moeilijk doet": wat zij heeft meegemaakt is ook niet min. En TS, over die nieuwe vriend: het is niet echt aan jou, vind ik, om haar relatie te beoordelen. Die nieuwe vriend heeft jou niks aangedaan, omgekeerd wel Knipoog En of ze al met hem was tijdens de relatie: weet je dat echt zeker? En in welke staat was de relatie toen nog tussen je vriend en de vrouw? Dat je ziek bent, zegt ze uit emotie. Dat is niet zo, maar ik vind het persoonlijk wel heel fout om met een niet-vrije man iets te beginnen. Zeker omdat ik zelf als kind de gevolgen daarvan heb mogen dragen en dat is niet te vergeten.

Ik zou juist wel adviseren om alles via advocaat en rechtbank te doen. Enkel stoppen met zelf naar haar te gaan om afspraken proberen te maken. Alle communicatie via de advocaat, bezoekregeling via de rechtbank, niet zelf over onderhandelen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:41

SisLeone schreef:

Dat ie haar heeft gekwetst omdat hij vreemd is gegaan tijdens de zwangerschap snap ik. Vind het zelf ook niet erg netjes.
Maar goed ook al is dit gebeurd..een kind mag nooit en te nimmer ingezet worden om 'terug te pakken'. In mijn ogen doet ze dat. En de enige die uiteindelijk super de dupe hiervan is is het kind. En trust me kom het zo ontzettend vaak tegen in mijn werk.

Het kind werd de dupe hiervan toen hij vreemdging Knipoog Zoiets kan niet goed gaan.
Ok, hoe ze nu doet, is niet netjes. Maar stel je even in de plaats: als je man je bedrogen heeft terwijl jullie samen een kind verwachtten... Zou ook niet bepaald happy happy doen. Ik zou ook verdomd verbitterd zijn. Misschien na een paar jaar dat stilletjes aan kunnen loslaten, maar aanvankelijk? Nee.
Wij weten niet wat die vrouw voelt, wat haar werkelijke bedoelingen zijn, ook al lijkt het heel duidelijk. Nu zien we het verhaal vanuit de TS haar ervaring en opvatting, maar in zoiets als dit is het zeer belangrijk om het hele verhaal te kennen van alle kanten om een oordeel te kunnen geven. Dat kennen we niet, hoeft ook niet, maar geef dan ook niet zomaar een oordeel over "het waarom" van haar acties.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:41

Dit kind word gewoon gebruikt als wraak tegen de vader.
De moeder beseft niet wat ze het kind aandoet met deze actie.
Wel snap ik waarom ze het doet,puur uit boosheid dus.
Elk kind heeft het recht om de vader te zien,of moeder dat nou leuk vind of niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:45

Klopt, Gohya, elk kind heeft idd dat recht. Maar als vader moet je dat fatsoenlijk regelen, niet eerst stiekem acties ondernemen om je kind te zien. Dat was, zoals eerder gezegd werd, fout.
Ze gebruikt het misschien als wraak, maar misschien vertrouwt ze hem gewoon niet bij het kind. Ze vertrouwt hem niet meer, dus je kind aan iemand die je niet vertrouwt meegeven? Lijkt me ook niet zo simpel.
Beide partijen zijn fout geweest in het verhaal, maar de grootste fout is imo niet door de moeder gemaakt, al wordt het hier zo wel bijna uitgelegd. Een goede bezoekregeling is gewoon een kwestie van naar de rechter te gaan en die het te laten regelen.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:47

Ik geef geen oordeel over haar acties. Ik zeg alleen hoe het in mijn ogen overkomt. Ik snap heel goed hoe zij zich moet voelen. Heel erg goed.
En vreemdgaan....heb het meegemaakt. Heb in haar schoenen gestaan. Alleen kreeg ik door de stress een miskraam.

En waar het begon maakt mij niet uit. Een kind mag gewoon nooit de dupe worden. En dan heb ik het niet alleen hierover maar over meerdere situaties waarin kinderen worden uitgespeeld en gebruikt.

Tenzij er andere dingen meespelen in haar beslissing waarom ze zo doet verander ik mijn mening niet.
Laatst bijgewerkt door SisLeone op 03-01-09 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:48

Kijk als een vader zijn kind niet meer mag zien ,ga je uit wanhoop alle mogelijke dingen doen om toch je kind te kunnen zien.En heel begrijpelijk toch?maar idd ook fout.Dit moet je gewoon via de rechter doen ,sowieso om nog meer ellende en ruzie te voorkomen.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:49

Ik heb het zelfde ik ben dan wel gescheiden en mijn ex man is dus met mijn beste vriendin er vandoor gegaan.

Ik heb zelf een advocaat in handen genomen en mijn ex krijgt zijn dochters om de 2 weken zien.

Maar als ik jullie was zou ik na de advocaat gaan en je eisen vragen want je heb recht op je dochter heb jij je dochter herkent in het begin.
en ja hij is verplicht om alemitatie te betalen maar dat bepaald de rechter want het gaat om hoeveel hij verdient want hij moet zelf ook kunnen leven.

en ja dat zei wraak neem via jullie dochter is echt zielig...
Gelukkig hebben wij dat niet want ik ben ook boos geweest op die 2 maar nooit de kinderen gebruikt voor iets.
ik heb een advocaat en die regelt alles voor mij als er wat is dan krijg hij netjes een brief..

maar ik zou wel geld apart zetten wat anders kan je 3 jaar wat je niet heb betaald terug betalen.
Dat heb mijn ex ook die betaald elkaar wat hij niet heb betaald terug...

als je wat wil weten mag je best mailen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:51

Allereerst TS: Hou je erbuiten. Jij hebt werkelijk niks met de situatie te maken. Klinkt hard, maar is de werkelijkheid.

Verder voor je partner: Wat misschien een mogelijkheid zou kunnen zijn, is dat hij voorsteld om het kind bij háár ouders te mogen bezoeken. Dus niet meenemen, niet bij zijn eigen ouders zien, niet zien met jou erbij, maar enkel dat het kind bij háár ouders verblijft en dat hij dan een uurtje op bezoek komt. Dan ziet hij haar, hij kan met haar spelen, ze hebben contact, en zij hoeft haar kind niet mee te geven aan iemand die ze niet vertrouwd, aan iemand die achter haar rug om haar kind opzoekt, iemand die haar behoorlijk in de steek heeft gelaten, jij bent er niet bij ( want ik kan met toch wel heel erg voorstellen dat dat haar heel erg tegen de borst stuit) etc.
Wil ze dit ook niet (want het is inderdaad een machtsstrijd), dan is de enige optie die van Kiwiko. Ontneem haar haar macht. Stuur het kind af en toe een kaartje, maar blijf verder op afstand......

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:56

Als je dit via de rechter regelt en je krijgt dan je kind niet mee, dan is het een ander verhaal. Maar in deze situatie was niks geregeld, stond niks fatsoenlijk op papier. Zo werkt het niet, zeker niet bij een scheiding door bedrog. Want bij zoiets speelt het begin zeker wel mee. Koppels die "als vrienden uit mekaar gaan", kunnen het soms wel zelf geregeld krijgen. Het eerste koppel dat door vreemdgaan uit mekaar gaat en toch alles zelf geregeld krijgt zonder problemen, moet ik echt nog tegenkomen.

Een kind mag nooit de dupe worden, maar bij een scheiding wordt het kind altijd, altijd en altijd de dupe, hoe je het ook draait of keert. Maar dat ligt hier niet enkel aan de moeder en welke dingen in haar beslissing meespelen, weten wij niet en zullen we ook niet weten. En zonder alles te kennen, is een mening ook onvolledig.

Kitzbi, bij mijn moeder is het ook zo gegaan, alleen nog een hoop andere problemen erbij, tot criminaliteit toe.

Lalidan, die optie van Kiwiko kan op zich goed lijken. Vraag is hoe het kind dat gaat zien en/of hoe moeder dat op kind projecteert: het kan lijken voor zowel kind als moeder dat vader geen interesse heeft in het kind. Ik ben als 2.5-jarig kind achter mijn papa de straat opgevlogen "omdat hij wegliep van ons". Dus ik wist wel wat er aan de hand was.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:57

Tieneke schreef:
SisLeone schreef:

Het kind werd de dupe hiervan toen hij vreemdging Knipoog Zoiets kan niet goed gaan.
Ok, hoe ze nu doet, is niet netjes. Maar stel je even in de plaats: als je man je bedrogen heeft terwijl jullie samen een kind verwachtten... Zou ook niet bepaald happy happy doen. Ik zou ook verdomd verbitterd zijn. Misschien na een paar jaar dat stilletjes aan kunnen loslaten, maar aanvankelijk? Nee.
Wij weten niet wat die vrouw voelt, wat haar werkelijke bedoelingen zijn, ook al lijkt het heel duidelijk. Nu zien we het verhaal vanuit de TS haar ervaring en opvatting, maar in zoiets als dit is het zeer belangrijk om het hele verhaal te kennen van alle kanten om een oordeel te kunnen geven. Dat kennen we niet, hoeft ook niet, maar geef dan ook niet zomaar een oordeel over "het waarom" van haar acties.

Ik ben blij dat ik anders in elkaar steek Lachen Lachen ik was 7 maanden zwanger toen mijn ex verliefd werd op een ander Lachen en ik dus letterlijk en figuurlijk op straat stond....

Natuurlijk ben ik boos geweest..... maar ik ben heel blij dat ik me niet heb laten leiden door emoties. mensen zeiden tegen me "pakken voor alles wat hij heeft (en hij heeft veul Haha! Haha!) Nooit gedaan.......... zelfs niet om allementatie gevraagd.

Toen mijn dochter 4 maanden was, kwam ik hem tegen........ de dag erna belde hij me

en ik ben heel blij te zeggen dat hij een van mijn beste vrienden is!!! Hij is nog steeds bij die vrouw, en ik ben blij dat hij daar zijn rust en geluk gevonden heeft..... oprecht blij voor hem.

We zien elkaar niet veel, Sanne heeft hem al een jaar niet gezien.......... maar Sanne weet wel dat als ze hem nodig heeft, hij er ook staat voor haar!!! en dat hij veel van haar houd.

rancune verziekt je leven......... vergeven verruimt het!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:57

Kinderalimentatie is geen kijkgeld, zo wordt dat bij de rechtbank gezien. Mijn ziet zijn kind al ruim 14 jaar niet omdat zijn ex dat gewoon niet wil, zij is de partij geweest die vreemd ging en er vandoor ging omdat ze dacht het beter te krijgen..(inmiddels is zij meerdere malen gescheidden in die al die jaren en ook nog eens kinderen van al die mannen)
Kan je alles vertellen over rechtzaken enzovoorts maar dan wel graag via pb, is een beetje erg privé om dat zo hier neer te zetten. Wij zijn al ruim 10 jaar aan het rechten maar komen geen stap verder omdat de moeder de sterkste partij is voor veel rechters want ja het is de moeder hé die kan beter voor het kind zorgen..

ps zorg dat je een advocaat in de arm neemt die alleen maar dit soort zaken regelt, die zijn veel meer op de hoogte van de wetsveranderingen en de zaken die al zijn geweest en de uitkomst van al die zaken. Een advocaat die alleen maar familierecht behandelt is leuk maar niet dat wat je moet hebben.